Gravatar

#1 filmz-mortenk 20 år siden

Jeg vil gerne høre hvad andre mener om biografpriserne i Danmark. Jeg betalte 95 kr. for at se Harry Potter i lørdags... er det ikke ved at være lidt dyrt og har det ikke været det i lang tid.

Biografpriser vs. 40 kr. for at leje en dvd på et lækkert tv+anlæg (samt flere kan dele de 40 kr.)
Gravatar

#2 zombieman 20 år siden

Helt enig det burde koste en 50ér at gå i biffen. Mig og kæresten køber tit filmene på dvd til samme pris som det havde kostet os at gå i biffen og se dem
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#3 filmz-Bruce 20 år siden

Hvis det er en premiere, det er Imperial og man forstår at nulre med lyden, så er 100,- ok.

De sidste to forestillinger i Palads og Imperial jeg har været med til var nedtur. I Palads i form af Serenity med 12db centerkanal lyd. I Imperial til Domino med sure tæer, hvidløgsånde og en kalkunfarm som publikum. Der er selv 50,- for meget.

Jeg foretrækker generelt, desværre, at se film hjemme.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 JannikAnd 20 år siden

Jeg giver 30 kr. i Cinemateket, så jeg brokker mig ikke, når jeg en sjælden gang giver 80 kr. for en tur i Imperial, hvor jeg også mener kvaliteten matcher prislejet.
Gravatar

#5 filmz-Loft 20 år siden

Jeg er ikke den store tekniknørd, så at sidde et bestemt sted i biografen, diverse lydsystemer og billedekvalitet betyder ikke alverden. Det plejer at koste cirka 75 kroner i min lokale Biocity, hvor der er THX-lyd i 1-2 saler så vidt jeg husker. Jeg har ikke noget imod at betale 75 kroner, så længe jeg får en god filmoplevelse, men jeg er dog også en anelse kræsen overfor hvilke film jeg vil se i biografen, og hvilke jeg venter med at se til den kommer på DVD.
Gravatar

#6 jacob_uno 20 år siden

Det er for dyrt, og jeg giver zombieman ret; det kan tit svare sig at købe filmene. Ofte kan man også få dem før! Men nogle film skal bare ses på et stooort lærred, så som Batman Begins.
Chenny!
Gravatar

#7 filmz-Orion 20 år siden

Film skal jo ses i biografen. Men når priserne begynder at overstige de 100 kroner, hvilket jeg ikke håber de gør, kunne det være man skulle tage Michelsens "slogan" op til revision :)
"...and those black eyes roll over white..."
Gravatar

#8 lagoni 20 år siden

Jeg ger ved at vænne mig til at gå i biografen på hverdage før kl 18, så kan billetten komme ned på 55 kr med studierabat. Jeg har opgivet at se HP i biografen, nægter - på trods af god lyd og billede - at betale så meget for det. 50-70 kr er nok max. Lejer aldrig film, har stadig en 30 stykker i samlingen jeg ikke har set.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#9 JannikAnd 20 år siden

Er studierabat et gennemgående frynsegode i Danmark?
Gravatar

#10 lagoni 20 år siden

Hvis du mener i biografsammenhænge, så ja. Mener alle BioCity'er giver 10 kr i rabat mandag-torsdag, CafeBiografen i Odense giver vist 10 kr alle dage. Ellers har jeg så småt vænnet mig til at spørge i de fleste butikker om de giver studierabat, har brugt det bl.a. i enkelte tøjbutikker, McDonald's og Sunset. Dejlig opfindelse, sådan et studiekort.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.

Skriv ny kommentar: