Gravatar

#21 DarkLight 20 år siden

Så klip History Of Violence fra. Det er en snakkefilm og ikke en aktionfilm. Langt fra.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#22 putandtake 20 år siden

#15 Nu er priserne i Japan generelt væsentligt højere, så det siger ikke så meget. Jeg så Harry Potter 3 i Indien i en rigtig lækker biograf til 10 kr for billeten incl popcorn, og det er sådan set lige så irelevant for det danske prisniveau.
Gravatar

#23 ks 20 år siden

Jeg tror egentlig også prisen på Harry Potter er skruet så voldsomt udelukkende fordi de kan skrue prisen op på den film. Jeg udnytter også gerne studierabatten, men selv med studierabat vil Harry Potter ligge på et højt prisleje, men prisen på Harry Potter er vel fundamentalt sat utrolig højt (stor appel og helaftens film), da de ved folk tager ind og ser den trods prisen.
Gravatar

#24 tiny 20 år siden

# 21: Jeg vil gerne se voldsscenerne på det store lærred. Og så er det vel med en god lyd. Man vil jo også gerne se Viggo i stort format :) Og det er vel ikke en traditionel snakkefilm?
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#25 DarkLight 20 år siden

Jo det mener jeg faktisk det er. Der er den klassiske "oh-nej, vi-har-krise-i-familien-hvad-skal-vi-gøre?".

I det er der så den klassiske opsætning. 1 aktion scene i starten for at fange publikum. En cirka midt i for at belønne dem der ikke allerede er faldet i søvn. Og 1 til sidst i et desperat forsøg på at fjerne antiklimaks.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#26 tiny 20 år siden

OK - du er ikke så begejstret for filmen...:)
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#27 DarkLight 20 år siden

Nej, jeg havde forventet noget andet :)
Gravatar

#28 mr gaijin 20 år siden

#22 Ja, det generelle prisniveau i Japan er i gennemsnit 6 procent højere end i Danmark ifølge OECD. Og det er på trods af, at deres moms kun er på 5%. Men biografpriserne i særdeleshed er højere. Mere end 30% højere. Så du kan desværre ikke afvise de tal ved at referere til det generelle prisniveau.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#29 putandtake 20 år siden

#28 Jeg skrev jo netop, at den slags sammenligninger var "irrelevant* for det danske prisniveau", hvis du ellers læste hele indlægget.

(* rettet for stavefejl…)
Gravatar

#30 mr gaijin 20 år siden

#29 Det er skam relevant, hvad prisniveauet er i andre lande. Det fortæller os, hvorvidt biograferne overvurderer eller undervurderer, hvor meget biografgængerne vil betale for filmene. Mange argumenterer herinde for, at biograferne i Danmark overvurderer prislejet. Sammenlignet med Japan bliver det danske prisleje undervurderet, selv hvis du kigger på det generelle prisniveau i de to lande. Hvis du har eventuelle modargumenter, så er jeg meget interesseret i at høre dem, da emnet interesserer mig en hel del.
Happiness is not always the best way to be happy.

Skriv ny kommentar: