Gravatar

#11 Babo Rises 14 år siden

IK (10) skrev:
Babo jeg tror det er første gang vi to er uenige. :-) Jeg var ligesom Twister og Skeloboy fuldstændig opslugt og rørt af filmen.

:) sådan er det.. men godt for dig :)
Gravatar

#12 Psykopat-Asiat 14 år siden

Glæder mig til at se den! Bliver spændende at se om Portman vinder en Oscar, nu hun vandt en G. Globe.
Gravatar

#13 Strangelove 14 år siden

Synes det er en fantastisk film, og den skal klart ses igen. Det er helt klart Portmans bedste rolle.

Dog brækker jeg mig over de anmeldelser der sviner den, fordi de havde forventet en film om ballet... wtf?
"about a million and a half on whores and whiskey and the rest of it I just sort of blew it."
Gravatar

#14 Skeloboy 14 år siden

#13 - eh? det er en film om ballet og der er masser af ballet i traileren? Der er selvfølgelig endnu mere i den end blot ballet, men det er vel det, det hele drejer sig om.
Gravatar

#15 Strangelove 14 år siden

Det er jo ikke en balletfilm bogstavelig talt? Du tager vel ikke ind og ser den her film, for at se om balletdanserne nu udfører trinene korrekt, og om koreografien er god?

"about a million and a half on whores and whiskey and the rest of it I just sort of blew it."
Gravatar

#16 Skeloboy 14 år siden

#15 - det er rigtigt. Men det er stadig en film om ballet :)

EDIT: og der er åbenbart make-up tips at få! :)
Gravatar

#17 elwood 14 år siden

[url= Swan sku ha været recastet 8-)[/url]
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#18 IK 14 år siden

Babo Rises (1) skrev:

Mit problem var nok mest indlevelse i karakteren.

Det var nok på det punkt jeg fandt filmens største styrke. Jeg havde fuldt medfølelse med hovedkarakteren, og det skyldes nok i høj grad Portmans pragtfulde præstation, og kameraarbejdet der nærmest var det afgørende faktor i at få nærvær med karakteren. Scenerne hvor
hun slår sig, og piller negle ud osv. var virkelig effektive. Jeg er generelt ikke så sart når det kommer til blod og indvolde, men her fandt jeg det dybt hjerteskærende. Især scenen med moren(skænderiget) fandt jeg nervepirrende, og det føltes som at få en dolk i hjertet.

Portrætteringen af en uskyldig og svag pige var så kraftigt og overbevisende, og jeg glæder mig simpelthen til at gense den når den kommer på BD. Jeg tror vitterligt at det er en af den slags film der vinder meget ved gensyn.
Gravatar

#19 Babo Rises 14 år siden

Hun var også god, Portman.
Hun var bedst i scenen, hvor hun fik jobbet og begyndte at græde.

Men derudover, så gik filmen bare i stå for mig, rent handlingsmæssigt. Der var fine horror momenter, men ofte overskyggede de bare andre intriger. Her er The Wrestler jo meget mere fokuseret og helstøbt. Kamerahåndværket var fint til denne film, men ofte også uspændende at se Portman filmet/fulgt bagfra hvor hun bare går. Det trækker ud for mig.

Jeg brænder vitterligt ikke for et gensyn. Muligt den bliver bedre, men at skulle igennem ballet-timerne og handlingen igen, gider jeg altså ikke bruge min tid på.
Gravatar

#20 fubar 14 år siden

6/6 herfra.

Som alle andre, vil jeg da også lige sige at Portmans præstation var fremragende.
"
Er jeg den eneste der ikke kunne lade være med at tænke på "Suspiria" undervejs i filmen?

Skriv ny kommentar: