Gravatar

#21 Twister 14 år siden

Babo Rises (19) skrev:
Her er The Wrestler jo meget mere fokuseret og helstøbt. Kamerahåndværket var fint til denne film, men ofte også uspændende at se Portman filmet/fulgt bagfra hvor hun bare går. Det trækker ud for mig.

Jeg finder slet ikke The Wrestler hverken mere fokuseret eller helstøbt. Indlevelsen i karakteren var stærkere og mere effektiv i denne film og kameraarbejdet var for mig at se fantastisk. Utroligt mange stærke nærbilledet, krydret med et par fantastiske totalbilleder engang imellem. Den måde som kameraet nærmest danser rundt med Portman samtidig med at kameraet bevarer dokumentaristiske træk der gør det hele meget virkelighedsnært.

Over the shoulder shots var der i øvrigt også rigtig mange af i The Wrestler så vir jeg husker så hvis du finder det meget irriterende kan jeg ikke forstå hvis det ikke også har været et irritationsmoment i den film.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#22 Bruce 14 år siden

#21 Enig i, at kamera arbejdet er sublimt. Bare for de tekniske meritter skal jeg nok alligevel gense den på blu-ray. Men mht. karaktererne, så er min empati helt og holdent i Rourkes favør. Al ære og respekt for Portmans portræt, men den ganske kliniske skildring af miljøet og den store filmiske fokus på svane temaet og konkurrence perspektivet, giver mig netop ikke det skub under huden på hovedpersonen, som the Wrestler giver mig, hvilket jeg heller ikke tror er Aronofskys hensigt med filmen.

Rourkes skæbne ER plottet og Portman en brik i det jeg vil kalde et forsøg på en thriller efter en nyfortolkning af en klassisk Hitchcock skabelon, med hvad deraf følger af diverse virkemidler for at skabe suspense, ganske vellykket, men også ganske traditionelt. Derfor var jeg også lige lovligt analyserende omkring Aronofskys teknikker, fordi jeg altid synes det er sjovt at finde frem til inspirationskilderne.

Og så synes jeg Cassel gives alt for lidt kredit for sin rolle. Han er virkelig god.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#23 Eraserhead 14 år siden

Nej Det var du ikke. Jeg kom også til at tænke på Suspiria. Også fordi jeg lige har købt den på dvd og set den for ikke så længe siden. Den er også fremragende.
Black Swan synes jeg var en virkelig smuk og unik film. Synes den står i god kontrast med The Wrestler som to sportsgrene/kunstarter i hver sin ende af skalaen.
Blev dybt rørt.
Gravatar

#24 Babo Rises 14 år siden

De shots trækker bare ud i længden, og så har vi set dem i The Wrestler.. Jeg synes på ingen måde dette var et ryk for Aronofsky. Vi har set det hele før og bedre teknisk udført, bare se R. for a Dream. Derudover så er Black Swan (som Darren dybest set selv er inde på) Wrestler om igen.
Pil horror elementer ud, så er den forbandet identisk.

Muligt, at jeg også er ved at være træt af den dokumentariske stil, hvor kameraet skal ryste, så vi får et realistisk præg.

Gravatar

#25 Twister 14 år siden

Babo Rises (24) skrev:
Derudover så er Black Swan (som Darren dybest set selv er inde på) Wrestler om igen.

Det er efter min mening en fejlfortolkning af hvad han virkelig siger. Han siger karaktererne er meget ens og at Black Swan stilmæssigt er en videreførsel af elementer som Aronofsky også benyttede sig af i The Wrestler. Der er langt fra det og så til at påstå at filmen er The Wrestler om igen, hvilket jeg heller ikke selv er enig i.

“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#26 Babo Rises 14 år siden

Jeg behøver ikke at tolke på hans ord. Jeg har set Swan, og kan selv vurdere. Fint du er uenig. Jeg er også uenig med dig :) Synes Swan er hans svageste film.
Gravatar

#27 Twister 14 år siden

Babo Rises (26) skrev:

Jeg behøver ikke at tolke på hans ord. Jeg har set Swan, og kan selv vurdere. Fint du er uenig. Jeg er også uenig med dig :) Synes Swan er hans svageste film.

Ok men det er for mig at se ihvertfald ikke det han mener hvis du henviser til det interview her på filmz. Hvis du har andre kilder hvor han er inde på at Black Swan er The Wrestler om igen må du meget gerne linke. Men ellers er det jo bare din vurdering som er ret skæv i forhold til min egen, men fred være med det ;)

ja, smag og behag som jeg også sagde tidligere :) alligevel fedt man kan være så uenige om en film som vi åbenlyst er. "svag" er ihvertfald ikke et prædikat jeg nogensinde på den ene eller den anden måde ville forbinde med Black Swan !
Gravatar

#28 Strangelove 14 år siden

Lige for at bringe noget nyt på bane: Hvor mange lagde mærke til, at øjnene på morens maleri bevægede sig?

Jeg spørger ikke for at virke som en know-it-all, men jeg syntes der var en del på imdb, der ikke rigtig så det, så jeg ville lige finde ud af hvor vakse danske øjne er? :)
"about a million and a half on whores and whiskey and the rest of it I just sort of blew it."
Gravatar

#29 Babo Rises 14 år siden

Aronofsky siger ikke direkte, at Swan er Wrestler om igen. Selvfølgelig gør han ikke det. Men han nævner dog forbindelsen. Jeg synes dog til gengæld, at de havde meget tilfælles rent filmisk.
Gravatar

#30 neran 14 år siden

#28 Første gang man så billederne, lagde jeg mærke til øjnene bevægede sig, men jeg lagde ikke mærke til de gjorde det hver gang.
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: