Atonement - 5/6 (måske en 6'er ved gensyn) Titanic - 3/6 Up - 5/6
Titanic har jeg altid anset som den mest middelmådige film nogensinde. Den er fyldt med kvaliteter og det modsatte, og skaber en "perfekt" balancegang imellem disse... resultatet er det middelmådigste i eksistens! Anyway, der var masser jeg ikke havde set denne gang, og der er bestemt et par stykker, jeg meget gerne vil se... så tak for læsningen.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Jeg har kun set to af filmene på denne omgang, Atonement og Frenzy.
Atonement - 5/6 Frenzy - 5/6
Frenzy er en meget overset og rigtig glimrende Hitchcock-film, selvom jeg dog ikke er enig i at den hører blandt hans allerbedste. Men du forklarer nu ganske godt de ting der fungerer glimrende i filmen :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
"Up" - 4/6 "Bend of the River " - 4/6 "The Naked Spur" - 4/6 "The Far Country" - 4+/6 "Frenzy" - 4+/6 "Singin' in the Rain" - 5/6 "Master and Commander: The Far Side of the World" - 5/6
Sidstnævnte bliver bedre og bedre hver gang, jeg ser den! Jeg får pludselig lyst til at se den igen, fordi du nævnte den. Tak? :)
bn, med hensyn til de tre Anthony Mann-westerns, hvoraf jeg indtil videre kun har set "Bend of the River", som rigtig nok er ganske fortrinlig, specielt det fremragende arbejde James Stewart, Arthur Kennedy og Rock Hudson leverer i hovedrollerne, og når man lige tuner Stepin Fetchit ud.
Anyways, spørgsmålet gik egentlig på, om du har set Anthony Manns senere "Man of the West" med Gary Cooper i hovedrollen? James Stewart ville, såvidt jeg kan læse mig frem til, voldsomt gerne have haft hovedrollen, men Cooper passer den rolle så perfekt, og det er formentlig hans bedste præstation. Filmen blev en kommerciel (og vist nok også kritisk) fiasko ved sin premiere, men jeg regner den blandt de 10 bedste westerns.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Har kun set Atonement, Up, Master & Commander og Titanic denne gang...og det er godt nok ikke min kop te...
Atonement, 10/10, en af favoritterne
Up, 7/10, skal nok ses igen, var rigtig skuffet, selvom det ikke er en dårlig film. Er imponeret over Wall*E, og havde forventet samme følelse ved Up.
Titanic, 3/10, det eneste, der holder i filmen er produktionen, resten stinker.
Master & Commander, 5/10, kan slet ikke se, hvorfor denne skulle være noget specielt. Men skal helt sikkert igen, for kender flere der er vilde med den end ikke.
bn (39) skrev:
den ene af mine to yndlingsskuespillere fra "de gode, gamle dage". (Den anden er Spencer Tracy.)
Ja jeg synes så at "Titanic" faktisk var en ganske ok film omend jeg ikke synes den er ældet så godt.
Jeg har ikke fået set de tre westerns, hvilket sikkert er en fejl da jeg er meget glad for disse amerikanske westerns. Der er så meget kulturel historie i dem.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Master & Commander, 5/10, kan slet ikke se, hvorfor denne skulle være noget specielt. Men skal helt sikkert igen, for kender flere der er vilde med den end ikke.
Og så vinder den helt enormt ved gensyn. Se den igen.
#41 Lord Beef Jerky 14 år siden
Titanic - 3/6
Up - 5/6
Titanic har jeg altid anset som den mest middelmådige film nogensinde. Den er fyldt med kvaliteter og det modsatte, og skaber en "perfekt" balancegang imellem disse... resultatet er det middelmådigste i eksistens! Anyway, der var masser jeg ikke havde set denne gang, og der er bestemt et par stykker, jeg meget gerne vil se... så tak for læsningen.
#42 BN 14 år siden
Velbekomme. :-)
#43 Kruse 14 år siden
Atonement - 5/6
Frenzy - 5/6
Frenzy er en meget overset og rigtig glimrende Hitchcock-film, selvom jeg dog ikke er enig i at den hører blandt hans allerbedste. Men du forklarer nu ganske godt de ting der fungerer glimrende i filmen :)
#44 Antlion 14 år siden
Ellers ret så gode film:
"Up" - 4/6
"Bend of the River " - 4/6
"The Naked Spur" - 4/6
"The Far Country" - 4+/6
"Frenzy" - 4+/6
"Singin' in the Rain" - 5/6
"Master and Commander: The Far Side of the World" - 5/6
Sidstnævnte bliver bedre og bedre hver gang, jeg ser den! Jeg får pludselig lyst til at se den igen, fordi du nævnte den. Tak? :)
#45 rockysds 14 år siden
Anyways, spørgsmålet gik egentlig på, om du har set Anthony Manns senere "Man of the West" med Gary Cooper i hovedrollen? James Stewart ville, såvidt jeg kan læse mig frem til, voldsomt gerne have haft hovedrollen, men Cooper passer den rolle så perfekt, og det er formentlig hans bedste præstation. Filmen blev en kommerciel (og vist nok også kritisk) fiasko ved sin premiere, men jeg regner den blandt de 10 bedste westerns.
#46 Skeloboy 14 år siden
Atonement, 10/10, en af favoritterne
Up, 7/10, skal nok ses igen, var rigtig skuffet, selvom det ikke er en dårlig film. Er imponeret over Wall*E, og havde forventet samme følelse ved Up.
Titanic, 3/10, det eneste, der holder i filmen er produktionen, resten stinker.
Helt enig;)
#47 filmz-jonasgr 14 år siden
Jeg har ikke fået set de tre westerns, hvilket sikkert er en fejl da jeg er meget glad for disse amerikanske westerns. Der er så meget kulturel historie i dem.
'Cause I'm evil"
#48 jessup 14 år siden
#49 Patriarch 14 år siden
Og så vinder den helt enormt ved gensyn. Se den igen.
#50 filmz-Bruce 14 år siden