Gravatar

#1371 BN 11 år siden

Ispep (1370) skrev:
Det må vel komme an på hvad man ser, BN.

Jeg har ikke behov for ren, såkaldt "hjernedød" action.

Når jeg siger, at drama for mit vedkommende virker stærkere end action, betyder det to ting:

1) at de allerbedste actionfilm for mit vedkommende er dem, hvor drama og persontegning vejer tungt.

2) at drama for mig er en mere interessant genre end rendyrket action.

Det vi kom fra, var 'The Empire Strikes Back', og her ville det hele bare være en gang ligegyldigt "pow-pow" og "bang-bang" og "[indsæt selv en lyd for lyssværdene]", hvis ikke det var for det personlige drama, som Luke og Han Solo/Leia gennemgår, og som er udgør filmens hjerte, ja, som er et stærkere og mere dramatisk klimaks end en eller anden action-sekvens ville have været.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1372 Ispep 11 år siden

BN (1371) skrev:
Jeg har ikke behov for ren, såkaldt "hjernedød" action.

Næh, det har jeg skam opdaget. "Hjernedød" er måske så meget sagt, men jeg har ikke altid behøv for "drama" tilsætninger i actionfilm. Jeg kan OGSÅ blot nyde dem rene (Predator eller Planet Terror f.eks). Jeg er dog enig i, at har filmene mere kant, i form af nogle gode tegninger af personer m.m. så er jeg også ofte mere interesseret, men selv dét skal være vellykke allerførst. F.eks. den nye Bourne film prøver helt klart også med "drama", og det synes jeg bare slet slet ikke fungerede. Den kedede mig næsten ihjel.

BN (1371) skrev:
2) at drama for mig er en mere interessant genre end rendyrket action.

Men hvorfor så ikke bare se og søge drama-genren alene? Der er masser af gode dramaer derude om dybe persontegninger. Hvis du altid vægter dette højt, forstår jeg ikke helt hvorfor du så alligevel søger actionfilmene med "dramaer"?
Gravatar

#1373 the_paki_don 11 år siden

Ispep

God Drama er McFlurry. God Action er Oreo.

Blander du det sammen, bliver det til McFlurry med Oreo.

Velbekomme!

Får lyst til Oreo... satans kur.
Gravatar

#1374 Ispep 11 år siden

haha!

Godt drama er mig nøgen på sengen. God action er, at kvinden er ovenpå mig

:D
Gravatar

#1375 BN 11 år siden

Ispep (1372) skrev:
F.eks. den nye Bourne film prøver helt klart også med "drama", og det synes jeg bare slet slet ikke fungerede. Den kedede mig næsten ihjel.

Den havde den heller ikke behøvet. Niveauet i de tre film med Damon er tilpas.

"If it ain't broke, don't fix (or try to improve) it."

Ispep (1372) skrev:
Men hvorfor så ikke bare se og søge drama-genren alene? Der er masser af gode dramaer derude om dybe persontegninger. Hvis du altid vægter dette højt, forstår jeg ikke helt hvorfor du så alligevel søger actionfilmene med "dramaer"?

Hvorfor skulle jeg begrænse mig? Det vi her taler om, er hvad jeg FORETRÆKKER. At foretrække noget, betyder ikke at alt andet er udelukket. Så langtfra. ... Det er lidt ligesom med min top 200: filmene på den liste er de film jeg elsker højest, men min filmsamling tæller jo yderligere hundredvis af film, som jeg jo OGSÅ godt kan lide.

Desuden elsker jeg jo f.eks. 'Terminator'-filmene og 'Indiana Jones'-trilogien, som også er actionfilm. Og dertil kan føjes Bourne-trilogien m.fl.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1376 the_paki_don 11 år siden

Ispep

Min ligning er mere universel. Din er egoistisk! :) Dog må kvinden da godt være der, mens jeg spiser McFlurry. Hvem ved, hvad jeg fik lyst til efter? ;)

Foruden mere McFlurry...
Gravatar

#1377 MMB 11 år siden

Ispep (1374) skrev:

haha!

Godt drama er mig nøgen på sengen. God action er, at kvinden er ovenpå mig

Nå, så det er derfor, du er træt af drama helt tiden. :P
Gravatar

#1378 Ispep 11 år siden

BN (1375) skrev:
Den havde den heller ikke behøvet

Den lod mig jo tro, at den vil omhandle andet og altså tage en ny drejning, men det gjorde den så ikke. At de som udgangspunkt lavede en mere Bourne gjorde mig intet. Men at den intet særligt blev, var selvfølgelig skuffende.

BN (1375) skrev:
Hvorfor skulle jeg begrænse mig?

Det var så ikke det jeg mente. Jeg mente hvis du værdsætter godt drama over action, hvorfor så ikke søge rigtige dramaer med noget mere tyngde end drama med action i?

Foeller (1377) skrev:
så det er derfor, du er træt af drama helt tiden

Gravatar

#1379 Hr. Nielsen 11 år siden

ispep, træt af drama? Han er jo den ultimative dramaqueen;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#1380 doom WAD 11 år siden

Thomas E. Nielsen (1379) skrev:
ispep, træt af drama? Han er jo den ultimative dramaqueen;)

det finder jeg mig ikke i, biiiiiaitch! Det er JEG altså! talk to the nailpolished hand.

Skriv ny kommentar: