Gravatar

#261 Babo Rises 13 år siden

Han giver dem alle 8-10, så ikke alle er mesterværker går jeg stærkt ud fra.
Gravatar

#262 IK 13 år siden

Babo Rises (261) skrev:

Han giver dem alle 8-10, så ikke alle er mesterværker går jeg stærkt ud fra.

Grunden til at jeg spørger, er fordi Quantum Of Solace er bedre stillet end Toy Story 3 på hans top 200. Mener BN at Quantum er et mesterværk, eller bliver listen lavet ud fra en lidt anden orden.
Gravatar

#263 Babo Rises 13 år siden

hmm! Men jeg er ret sikker på at han kan diske op med et svar, der er under 20 a4 sider :)
Gravatar

#264 BN 13 år siden

IK (260) skrev:
BN, af ren nysgerrighed vil jeg spørge dig om noget. Vil du betegne de fleste af dine film på din top 200 som mesterværker? Jeg husker fx at du gav Toy Story 3 6/6, mens du i sin tid gav Quantum Of Solace 5/6. Det kan selvfølgelig være at du har ændret mening, hvilket også er meget naturligt. :)

Ja, jeg VIL betegne de fleste - men altså ikke alle - som mesterværker.

Jeg ved ikke, hvordan DU har det, men det er ikke alle mine yndlingsfilm jeg tænker på som mesterværker - nogle tænker jeg bare på som helt igennem vellykkede film (og andre som fremragende). Spørgsmålet er så, om en helt igennem vellykket film per definition er det samme som et mesterværk. Det behøver det ikke at være i min bog, da det ikke er alle mine yndlingsfilm jeg regner for enestående eller dybt originale, endsige fantastiske.

'Toy Story 3' giver jeg stadig 6/6, men 'Quantum of Solace' er jeg blevet endnu mere begejstret for efter to-tre gensyn, så den får nu 6/6 i stedet for 5/6. ... På 10-skalaen får begge film 9/10.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#265 BN 13 år siden

IK (262) skrev:
Mener BN at Quantum er et mesterværk, eller bliver listen lavet ud fra en lidt anden orden.

Nej, jeg mener ikke, den er et mesterværk - jeg plejer at give mesterværker 10/10 på 10-skalaen. Men en helt igennem vellykket film, det synes jeg, at den er. ... Men nu går jeg sikkert og tænker over det i et stykke tid, og man ved jo aldrig, om jeg skifter mening efter næste gensyn med den. ;-)

Faktisk er jeg allerede i tvivl om, hvorvidt 'Toy Story 3' ikke fortjener 10/10 ... Og eftersom jeg bedre lide kan live action film end animationsfilm, kunne dette i sig selv være et argument for, at en højere placeret film som 'Quantum of Solace' ikke skal have en lavere karakter end 'Toy Story 3'!

Nah .... jeg ved ikke rigtigt .... ;-)

EDIT: Hov, jeg har givet 'Toy Story 3' 10/10 i tråden til biografanmeldelsen! Jamen, ved I hvad? Den karakter holder jeg mig til så, for den er velfortjent af så mange grunde. ... Mjah .... og så der det der med 'Quantum of Solace' .... Hmm ...
Gravatar

#266 IK 13 år siden

Altså BN så vidt jeg har forstået, så er din top 200 rangeret efter de film DU bedst kan lide, og ikke de film du synes er bedst. Der er jo en lille forskel på de to ting. ;-)
Gravatar

#267 BN 13 år siden

IK (266) skrev:
de film DU bedst kan lide, og ikke de film du synes er bedst.

Hvad? :-)

Dem jeg bedst kan lide, kan jeg bedst lide, fordi de er de bedste.
Gravatar

#268 IK 13 år siden

BN (267) skrev:
Hvad? :-)

Dem jeg bedst kan lide, kan jeg bedst lide, fordi de er de bedste.

Hehe.. Så har jeg fået det på plads. :-) Jeg har bare tit hørt noget lignende fra mange. Eksempel: "Jeg synes Inception er en bedre film, men TDK kan jeg bedre lide." Synes det er en mærkelig måde at vurdere.
Gravatar

#269 BN 13 år siden

IK (268) skrev:

Hehe.. Så har jeg fået det på plads. :-) Jeg har bare tit hørt noget lignende fra mange. Eksempel: "Jeg synes Inception er en bedre film, men TDK kan jeg bedre lide." Synes det er en mærkelig måde at vurdere.

Helt enig.

At skuespil, instruktion, manuskript, musik, fotografering o.s.v. er af den højeste kvalitet, er ikke nok for mig.

En film er kun et mesterværk i mine øjne, hvis den (via sin historie og fortællestil) også fanger mig fuldstændig og suger mig ind i sit univers, samt engagerer mig følelsesmæssigt. Den skal sige mig et eller andet på et personligt eller dybere plan, enten i stort eller småt. Der må heller ikke være nogen svagheder af betydning ved den. Hvis filmen har bittesmå svagheder, skal disse være opvejet eller overskygget fuldstændig af andre kvaliteter.
Gravatar

#270 IK 13 år siden

Helt enig.

At skuespil, instruktion, manuskript, musik, fotografering o.s.v. er af den højeste kvalitet, er ikke nok for mig.

En film er kun et mesterværk i mine øjne, hvis den (via sin historie og fortællestil) også fanger mig fuldstændig og suger mig ind i sit univers, samt engagerer mig følelsesmæssigt. Den skal sige mig et eller andet på et personligt eller dybere plan, enten i stort eller småt. Der må heller ikke være nogen svagheder af betydning ved den. Hvis filmen har bittesmå svagheder, skal disse være opvejet eller overskygget fuldstændig af andre kvaliteter.

Skulle lige være sikker på at det ikke var mig der skrev dette, for jeg er fuldkommen enig :-) Nå BN.. Hvornår får vi de næste 100? ;)

Skriv ny kommentar: