Godt at se at du har tre film på denne gang ;) jeg er ikke vild med nogen af dem. Jeg er dog ikke med på din ros til Bloom. Synes han stinker og er ret ensidig og grunden til 'det rolige' er mere ham er, fordi han ikke kan andet og er ikke god til at udtrykke sig. Rollen i KOH er ikke specielt afdæmet i den forstand. Han kan bare ikke spille den anderledes.
Once Upon a Time in the West er næsten et mesterværk. Kingdom of Heaven har jeg kun set i den originale version, hvor den er hæderlig, men absolut ikke mere. Jeg skal nok købe DC, når jeg en dag falder over den. :)
Kingdom of Heaven har jeg kun set i den originale version, hvor den er hæderlig, men absolut ikke mere.
Helt enig. Den udgave giver jeg kun 4/6. Det var dog ikke en film jeg følte trang til at købe, da den i sin tid udkom på dvd.
Men da jeg læste de mange positive udtalelser af 'director's cut', tog jeg chancen og købte denne forlængede udgave, og det har jeg ikke et øjeblik fortrudt.
DC udgaven retter da også på nogle ting og giver mere flow, men fandt den alligevel lidt forglemmelig og Bloom i rollen trækker ned. God film, men mangler punch og følelser. Så var jeg ærligt heller ikke imponeret over kampscenerne som jeg var med Gladiator.
Jeg er dog ikke med på din ros til Bloom. Synes han stinker og er ret ensidig og grunden til 'det rolige' er mere ham er, fordi han ikke kan andet og er ikke god til at udtrykke sig. Rollen i KOH er ikke specielt afdæm[p]et i den forstand. Han kan bare ikke spille den anderledes.
Det er ikke korrekt. Rollen er SKREVET på den måde. Hans broder, præsten, håner Balian (Bloom) for at være en person, der aldrig gør gengæld eller tager til genmæle - og det i en scene hvor Balian blot sidder tavs og rugende ved sin kones grav. Og man ser aldrig Balian udtrykke sin sorg over konen og barnets død med ORD, og man ser ham heller aldrig udtale sig omkring sine følelser for sin fader eller Sibylla - nej, det foregår kun med blikke og ansigtsudtryk. Balian er fremstillet som en mand, der ikke siger mere end nødvendigt; han udtaler sig kun om praktiske ting og om sine principper og meninger. Han er et roligt, praktisk menneske, der ikke taler om følelser, men hvor følelserne kan aflæses i hans stemme, blik og ansigtsudtryk - og Bloom formidler det altsammen perfekt.
Jeg er sikker på, at Ridley Scott vidste præcist hvad han gjorde, da han valgte Bloom til rollen. Det mærker man tydeligt.
#601 Babo Rises 13 år siden
#602 BN 13 år siden
Prøv at tælle efter igen. ;-)
#603 Babo Rises 13 år siden
#604 IK 13 år siden
#605 Collateral 13 år siden
#606 MMB 13 år siden
#607 BN 13 år siden
Helt enig. Den udgave giver jeg kun 4/6. Det var dog ikke en film jeg følte trang til at købe, da den i sin tid udkom på dvd.
Men da jeg læste de mange positive udtalelser af 'director's cut', tog jeg chancen og købte denne forlængede udgave, og det har jeg ikke et øjeblik fortrudt.
#608 MMB 13 år siden
#609 Babo Rises 13 år siden
#610 BN 13 år siden
Det er ikke korrekt. Rollen er SKREVET på den måde. Hans broder, præsten, håner Balian (Bloom) for at være en person, der aldrig gør gengæld eller tager til genmæle - og det i en scene hvor Balian blot sidder tavs og rugende ved sin kones grav. Og man ser aldrig Balian udtrykke sin sorg over konen og barnets død med ORD, og man ser ham heller aldrig udtale sig omkring sine følelser for sin fader eller Sibylla - nej, det foregår kun med blikke og ansigtsudtryk. Balian er fremstillet som en mand, der ikke siger mere end nødvendigt; han udtaler sig kun om praktiske ting og om sine principper og meninger. Han er et roligt, praktisk menneske, der ikke taler om følelser, men hvor følelserne kan aflæses i hans stemme, blik og ansigtsudtryk - og Bloom formidler det altsammen perfekt.
Jeg er sikker på, at Ridley Scott vidste præcist hvad han gjorde, da han valgte Bloom til rollen. Det mærker man tydeligt.