Gravatar

#641 Kruse 13 år siden

BN (630) skrev:
... Kan du lide de fire andre film, jeg har føjet til listen idag?

BN (599) skrev:
72) C'ere una volta il West (Once Upon a Time in the West)

5-6/6 (skal genses snarligt)

BN (599) skrev:
71) Kingdom of Heaven - Director's Cut

5/6

BN (599) skrev:
70) Immortal Beloved

Har ikke set.

BN (599) skrev:
69) La Leggenda del pianista sull'oceano

5/6

Så jo, jeg kan godt lide de film du har tilføjet :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#642 Babo Rises 13 år siden

BN (640) skrev:
Og havde jeg nu syntes, at Orla Blomme var svag eller udtryksløs i rollen, havde filmen ikke fået nogen plads på min Top 200.

Mener du så, at det er hans fortjeneste, at filmen for dig havner så højt oppe på din all time liste? Ja, vi ser godt nok vidt forskelligt på skuespil da. Han rangerer for mig godt nok et sted mellem svag og middelmådig.
Gravatar

#643 BN 13 år siden

Babo Rises (642) skrev:
Mener du så, at det er hans fortjeneste, at filmen for dig havner så højt oppe på din all time liste?

At filmen havner så højt oppe på min topliste, er ikke én mands fortjeneste, og det skyldes heller ikke én enkelt ting. Nej, det skyldes, at ALLE skuespilpræstationerne er i topklasse, og at instruktion, manuskript, fotografering, klipning, CGI, koreografi, kostumer, kulisser, musik o.s.v. ligeledes er det.

Orlando Blooms skuespil er blot én af mange ting, der skal fungere for at give mig en stor filmoplevelse - og det gør det.

Babo Rises (642) skrev:
Ja, vi ser godt nok vidt forskelligt på skuespil da. Han rangerer for mig godt nok et sted mellem svag og middelmådig.

Lad os et øjeblik på de skuespillere, som JEG har nydt at se på film:

Nogle af dem er næsten altid gode, selv når filmene ikke er det. Andre er gode, når de bruges til de rigtige roller, men bliver indimellem fejlcastet med alt lige fra middelmådig til direkte dårlige præstationer til følge. (Og helt udenfor nummer er der selvfølgelig dem, der altid er dårlige, og som nærmest kan ødelægge en hel film.)

Hvor placerer jeg Orlando Bloom? Tjah, jeg har set ham i følgende film:

The Lord of the Rings: The Fellowshio of the Ring
The Lord of the Rings: The Two Towers
The Lord of the Rings: The Return of the King
Troy
Kingdom of Heaven - Theatrical/Director's Cut
Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest
Pirates of the Caribbean: At World's End

Jeg finder ham virkelig god i The Lord of the Rings-trilogien og Kingdom of Heaven, men flad, kedelig og uoverbevisende i Troy og de tre 'Pirates'-film. Han er med andre ord en af de skuespillere, der er god når han får de rigtige roller og middelmådige eller dårlig, når han får de forkerte ... eller når rollen (og/eller filmen) simpelthen ikke har ret meget at byde.

Indtil nu synes jeg, han har været allerbedst i Kingdom of Heaven, hvor han udfylder hovedrollen godt.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#644 BN 13 år siden

BN (643) skrev:
Han er med andre ord en af de skuespillere, der er god når han får de rigtige roller og middelmådig eller dårlig, når han får de forkerte ... eller når rollen (og/eller filmen) simpelthen ikke har ret meget at byde .

Rettet.
Gravatar

#645 Babo Rises 13 år siden

Du skrev bare, at havde Bloom været svag så havnede KOH ikke på din top liste? Jeg finder ikke Bloom er bedre i de film du nævner kontra dem du finder ham svag i. Hans rolle i LOTR er ved gud ikke særligt krævende eller andet.
Gravatar

#646 Batsy 13 år siden

Babo# du bare misundelig på Bloom pga han er en fantatisk god "Pussy magnet" ;)

Benocio Nostromo; siden jeg er din rival, burde jeg vidst nok have set de film du har nævnt da der en del jeg ikke har set =P
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#647 Lord Beef Jerky 13 år siden

#550 Jeg prøver skam ikke overbevise dig med saglige argumenter... du spørger hvorfor jeg ikke kunne lide den, jeg svarer.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#648 Patriarch 13 år siden

Jeg synes man kan sige om Orlando Blooms rolle i KOH at den er 'acceptabel'. Det er klart en af hans bedre roller (ja ok, har kun set ham 3-4 roller :D) men jeg kan sagtens se en række skuespillere som ville passe bedre og som kun løfte sig fra blot at være acceptabel. Med en mere habil skuespiller ville det afdæmpede og stille kunne blive rigtig stærkt og filmen/rollen kunne løfte sig endnu mere (kan ellers godt lide directors cut). Det er en ret svær kunst at spille med øjne, mimik og kropssprog på en måde så det virkelig brænder igennem - og Bloom er for mig ikke i den liga.

Så god film og med 'ok' skuespil fra Bloom som dog for mig stadig er en spildt chance fra Scotts side.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#649 BN 13 år siden

Babo Rises (645) skrev:
Du skrev bare, at havde Bloom været svag så havnede KOH ikke på din top liste?

Ja, det skrev jeg, og det var en understregning af min tilfredshed med hans indsats. En svag skuespiller i en hovedrolle gavner ikke en film, men i tilfældet med Orlando Bloom i 'KOH' har vi en hovedrolleindehaver, der yder en bundsolid præstation ligesom de øvrige skuespillere i filmen gør.

Babo Rises (645) skrev:
Jeg finder ikke Bloom er bedre i de film du nævner kontra dem du finder ham svag i.

Nej, det gør du sikkert ikke. Men JEG kan se forskellen, og den er markant.

Babo Rises (645) skrev:
Hans rolle i LOTR er ved gud ikke særligt krævende eller andet.

Nådada! Skal en rolle nu være krævende for at man kan tale om en god skuespilpræstation? :-)

Én ting ved jeg, og det er, at Bloom ER Legolas, og at han i den grad udtrykte sig gennem sit blik/sine øjne i den rolle, og at han gav karakteren elegance, personlighed, varme og humor.
Gravatar

#650 BN 13 år siden

Patriarch (648) skrev:
Jeg synes man kan sige om Orlando Blooms rolle i KOH at den er 'acceptabel'.

Eller man kan sige, at den er fremragende.

Patriarch (648) skrev:
Det er en ret svær kunst at spille med øjne, mimik og kropssprog på en måde så det virkelig brænder igennem - og Bloom er for mig ikke i den liga.

Det mener jeg helt klart, at Bloom har bevist, at han ER. Som jeg allerede har skrevet til Babo Rises: I rollen som Legolas i LOTR udtrykte Bloom sig i den grad gennem sit blik/sine øjne, og han gav karakteren elegance, personlighed, varme og humor.

Og noget af det samme gælder hans rolle i 'KOH', hvor han demonstrerer en styrke af den slags der kommer indefra. Og hvad hans evner til at udfylde en dramatisk hovedrolle angår, så er han fuldstændig ligeså overbevisende i scenen, hvor han bliver overfaldet på sin ejendom af tre riddere, som Russell Crowe ville have været i en tilsvarende scene.

Skriv ny kommentar: