Jeg synes ikke, at Bloom kan levere overbevisende dialog. Han fungerer fint nok i LOTR og Kingdom Of Heaven hovedsageligt fordi han holder kæften lukket, men i min verden vil han aldrig blive mere end blot "acceptabel" som Patriach også kalder ham... det kræver i hvert fald MEGET mere af ham, end hvad jeg har set indtil videre, og den udvikling har jeg meget svært ved at forestille mig.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Nådada! Skal en rolle nu være krævende for at man kan tale om en god skuespilpræstation? :-)
Næh. Men jeg mener heller ikke manden besidder karisma til at gøre en rolle god. Det kunne Bruce Willis, det kunne Ford med Indiana Jones. Derfor synes jeg også Bloom er flad :)
så er han fuldstændig ligeså overbevisende i scenen, hvor han bliver overfaldet på sin ejendom af tre riddere, som Russell Crowe ville have været i en tilsvarende scene.
Nej ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
73. Minority Report, 5/6. Det er i mine øjne en af Steven Spielbergs absolut bedste film, og jeg mener bestemt den tåler flere gensyn, da filmen har op til flere interessante etiske problemstillinger at kigge nærmere på undervejs Tom Cruises vilde jagt på at få løst den store konspirations gåde, hvor bl.a. biljagten er helt forrygende godt eksekveret. Det kan godt være at bagmanden, som nogen skriver, er let at gennemskue, men på den anden side så står og falder filmen for mit vedkommende ikke kun med denne afsløring. Derudover er “Minority Report” en visuel lækkerbisken med masser af flotte scener og Tom Cruise og Collin Farrel gør det fremragende begge to.
72. Once Upon A Time In The West, 5/6 En af de bedste westerns der nogensinde er lavet, så kan kun bifalde at den er med på din liste. Redigeringen og fotograferingen kombineret med underlægningsmusikken er en sand nydelse fra start til slut og duellerne i filmen, både dem med og uden våben, er mesterligt eksekveret.
71. Kingdom of Heaven - Directors Cut ? Har ikke set den endnu men har den stående på hylden.
70. Immortal Beloved, 5/6. Jeg husker det som en meget positiv overraskelse, især fordi Bernard Rose tidlige kun havde stået bag en enkelt god film, som så endda var den meget blodige og grumme gyser “Candyman”, (som i øvrigt er en glimrende film i sin genre). Så jeg var sgu stærkt i tvivl, om han også magtede et periode drama som “Immortal Beloved”, men det gjorde han så absolut og tilbage står et værk, hvor musikken, billedsiden, samt skuespilspræstationerne går op i en højere enhed, fornemt orkestreret af Rose. Og så er Gary Oldman i hovedrollen jo intet mindre end fantastisk.
69. The Legend of 1900, ? Har jeg ikke set, men den lyder ganske interessant og Tim Roth gør det jo stor set altid særdeles godt, så den skal jeg have set på et tidspunkt.
68. The Assasination of Jesse James… ? Den har jeg desværre heller ikke fået set endnu, men der er også sat på huskelisten.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
73. Minority Report 5/6 Som tidligere skrevet, en af Spielbergs bedste film. Jeg er vild med filmens look og plottet for filmen er også fedt. Det eneste jeg ikke kan lide, er at den nogle gange er lidt for sentimental. Det var også i denne film, at jeg først opdagede Colin Farrell, som er klart bedst, når han IKKE spiller action helt. Han er skide god i "In Bruges".
72. Once Upon A Time In The West 5/6 Det er efterhånden mange år siden jeg har set den sidst, så kan ikke huske den godt nok, til at skrive noget om den. Jeg kan dog bedre lide "The Good, The Bad and The Ugly" af Sergio Leones film.
71. Kingdom of Heaven DC 5/6 Den ekstra halve time som DC udgaven er længere gør denne film så meget bedre. Den føles ikke så forjaget og forklarer en del ting, hvor jeg i biografen bare sad "Huh?".
70. Immortal Beloved ? Har ikke set den
69. The Legend of 1900 ? Har ikke set den
68. The Assasination of Jesse James... 4/6 Jeg har desværre har fået den tendens, at jeg ikke længere synes så godt om film, hvor tempoet er langsomt i en film (dog med visse undtagelser). Denne film's tempo er for langsom for mig, men skuespil præstationerne trækker op. Specielt Casey Affleck spiller helt fantastisk i denne film, ligesom han gør i The Killer Inside Me. I de rigtige roller er han en af sin generations bedste skuespillere. En anden film som jeg synes har samme tempo er There Will be Blood, som jeg har samme kvaler ved. Sublim skuespil præstation af Daniel Day Lewis in en, for mig, film med for langsomt tempo.
Bud White: The Nite Owl case made you. Do you want to tear all that down? Ed Exley: With a wrecking ball... You want to help me swing it?
Indtil videre er jeg enig i følgende film, som alle får 5/6 eller 6/6 i min bog:
12 Angry Men Alien Blade Runner Blue Velvet C'ere una volta il West Frenzy Master and Commander: The Far Side of the World One Flew Over the Cuckoo's Nest Psycho Rio Bravo Strangers on a Train The Big Country The Duellists The Good, the Bad and the Ugly The Naked Spur The Outlaw Josey Wales
#651 Lord Beef Jerky 13 år siden
#652 BN 13 år siden
I beg to differ.
#653 Babo Rises 13 år siden
Næh. Men jeg mener heller ikke manden besidder karisma til at gøre en rolle god. Det kunne Bruce Willis, det kunne Ford med Indiana Jones. Derfor synes jeg også Bloom er flad :)
#654 Åkepool 13 år siden
Nej ;)
#655 Batsy 13 år siden
#656 Åkepool 13 år siden
Uuuh Batsy, du læner dig op ad at blive revet rundt i manegen af mig ;)
Der er bare så langt til Mollerup :)
#657 Batsy 13 år siden
#658 NightHawk 13 år siden
Det er i mine øjne en af Steven Spielbergs absolut bedste film, og jeg mener bestemt den tåler flere gensyn, da filmen har op til flere interessante etiske problemstillinger at kigge nærmere på undervejs Tom Cruises vilde jagt på at få løst den store konspirations gåde, hvor bl.a. biljagten er helt forrygende godt eksekveret. Det kan godt være at bagmanden, som nogen skriver, er let at gennemskue, men på den anden side så står og falder filmen for mit vedkommende ikke kun med denne afsløring. Derudover er “Minority Report” en visuel lækkerbisken med masser af flotte scener og Tom Cruise og Collin Farrel gør det fremragende begge to.
72. Once Upon A Time In The West, 5/6
En af de bedste westerns der nogensinde er lavet, så kan kun bifalde at den er med på din liste. Redigeringen og fotograferingen kombineret med underlægningsmusikken er en sand nydelse fra start til slut og duellerne i filmen, både dem med og uden våben, er mesterligt eksekveret.
71. Kingdom of Heaven - Directors Cut ?
Har ikke set den endnu men har den stående på hylden.
70. Immortal Beloved, 5/6.
Jeg husker det som en meget positiv overraskelse, især fordi Bernard Rose tidlige kun havde stået bag en enkelt god film, som så endda var den meget blodige og grumme gyser “Candyman”, (som i øvrigt er en glimrende film i sin genre). Så jeg var sgu stærkt i tvivl, om han også magtede et periode drama som “Immortal Beloved”, men det gjorde han så absolut og tilbage står et værk, hvor musikken, billedsiden, samt skuespilspræstationerne går op i en højere enhed, fornemt orkestreret af Rose. Og så er Gary Oldman i hovedrollen jo intet mindre end fantastisk.
69. The Legend of 1900, ?
Har jeg ikke set, men den lyder ganske interessant og Tim Roth gør det jo stor set altid særdeles godt, så den skal jeg have set på et tidspunkt.
68. The Assasination of Jesse James… ?
Den har jeg desværre heller ikke fået set endnu, men der er også sat på huskelisten.
#659 Locke 13 år siden
Som tidligere skrevet, en af Spielbergs bedste film. Jeg er vild med filmens look og plottet for filmen er også fedt. Det eneste jeg ikke kan lide, er at den nogle gange er lidt for sentimental. Det var også i denne film, at jeg først opdagede Colin Farrell, som er klart bedst, når han IKKE spiller action helt. Han er skide god i "In Bruges".
72. Once Upon A Time In The West 5/6
Det er efterhånden mange år siden jeg har set den sidst, så kan ikke huske den godt nok, til at skrive noget om den. Jeg kan dog bedre lide "The Good, The Bad and The Ugly" af Sergio Leones film.
71. Kingdom of Heaven DC 5/6
Den ekstra halve time som DC udgaven er længere gør denne film så meget bedre. Den føles ikke så forjaget og forklarer en del ting, hvor jeg i biografen bare sad "Huh?".
70. Immortal Beloved ?
Har ikke set den
69. The Legend of 1900 ?
Har ikke set den
68. The Assasination of Jesse James... 4/6
Jeg har desværre har fået den tendens, at jeg ikke længere synes så godt om film, hvor tempoet er langsomt i en film (dog med visse undtagelser). Denne film's tempo er for langsom for mig, men skuespil præstationerne trækker op. Specielt Casey Affleck spiller helt fantastisk i denne film, ligesom han gør i The Killer Inside Me. I de rigtige roller er han en af sin generations bedste skuespillere.
En anden film som jeg synes har samme tempo er There Will be Blood, som jeg har samme kvaler ved. Sublim skuespil præstation af Daniel Day Lewis in en, for mig, film med for langsomt tempo.
Ed Exley: With a wrecking ball... You want to help me swing it?
#660 Antlion 13 år siden
12 Angry Men
Alien
Blade Runner
Blue Velvet
C'ere una volta il West
Frenzy
Master and Commander: The Far Side of the World
One Flew Over the Cuckoo's Nest
Psycho
Rio Bravo
Strangers on a Train