Gravatar

#791 Kruse 13 år siden

Det er en rigtig god film! Nu har du fået en kommentar fra mig af! Jeg er bare lige inde i en periode hvor jeg ikke har den store lyst til at læse så mange anmeldelser, så jeg springer tit over. Men jeg følger stadig med ind i mellem, og næste gang en af mine topfavorit film dukker op på din liste, skal jeg nok love at læse og kommentere din anmeldelse :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#792 IK 13 år siden

Hov hov, jeg følger skam med. ;)

Jeg har set Donnie Brasco et par gange, men det er efterhånden et stykke tid siden. Det er faktisk en af mine favoritter med Depp, selvom jeg ikke kan huske alle 'detajler' fra filmen. Husker Depps underspillede præstation, Michael Madsens psykopatiske gangster og mange gode replikker. Scenen hvor Depps karakter forklarer udtrykket 'Forget About It', er også umulig at glemme. Topklasse!. :)
Gravatar

#793 NightHawk 13 år siden

73. Cape Fear

Jeg er nu langtfra ligeså begejstret for Martin Scorseses remake, som du er, og med film som “Taxi Driver”, “King of Comedy”, “Goodfellas” og “Raging Bull” på cv’et, så mener jeg ikke “Cape Fear” befinder sig i samme liga og derfor heller ikke er hans bedste film. En af årsagerne til at jeg synes det, er at Scorseses velkendte touch drukner i “Cape Fear”'s hyldest til Alfred Hitchcock stil, som han er alt for travlt optaget af at kopiere til, at det samlet set bliver meget andet end én lang stiløvelse ud i at matche the master of suspenses brug af diverse virkemidler ; farveskalaer, skæve kameravinkler og brugen af musikken som underliggende drivkraft. Der går kort sagt for meget effektjageri i måden historien bliver formidlet på til min smag, og kombineret med en række anstrengende skuespilspræstationer der virker meget karikerede, forcerede og over the top, ja så bliver det hele en meget kunstig og uvedkommende oplevelse, som jeg ser det.

72. A History of Violence

Her er jeg til gengæld fuldstændig enig i det der bliver nævnt. Den måde David Cronenberg beskriver Tom Stalls fortid på via det underspillede og afdæmpede passer perfekt ind i Viggo Mortens skuespilspræstation og ligeledes den måde karakterens indre kamp bliver skildret på. Det er gennemgående et fornemt samspil mellem instruktion og skuespil man er vidne til hvilket gør, at man trods et til tider langsommeligt dvælende tempo lader sig fascinere og holder interessen fanget hele vejen til den bitre ende. Tempoet og den afdæmpede stemning har så også en anden vital betydning i forhold til de forskellige voldelige sammenstød, som bliver ekstra effektfulde pga. kontrasten til det afdæmpede imødekommende landbymiljø, Stall befinder sig i. En meget simpel film om vold og tilgivelse, men hamrende effektiv i sine budskaber og samtidig god underholdning der jo meget passende, som det også bliver nævnt, kan ses som en moderne western.

Ang. Viggo Mortensen er jeg enig i, at hans næstbedste præstation skal findes i “A History of Violence”, mens hans bedste præstation, som jeg vurderer det, er at finde i “Eastern Promises” af selv samme årsager, som dem IK har givet udtryk for.

71. The Getaway

Jeg er vild med Steve McQueens film og hans måde at spille på, og det er i mine øjne primært hans skyld og hans samspil med konen Ali McGraw, at “The Getaway” bliver en interessant film som hæver den over mange andre i sin genre. Action scenerne er igen upåklageligt håndværk af høj klasse og fungerer glimrende sammen med parrets personlige dilemma.

Af Sam Peckinpahs film er de bedste fra hans side dog i mine øjne “Straw Dogs” og “The Wild Bunch”.

70. Donnie Brasco

Nu har jeg jo allerede givet udtryk for hvad jeg mener om filmen, som det står citeret i anmeldelsen, så jeg vil her blot nøjes med at erklære mig fuldstændig enig. :)

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#794 BN 13 år siden

Så kom der liv i hytten! ;-)

Tak for jeres kommentarer.

Kruse (791) skrev:
næste gang en af mine topfavorit film dukker op på din liste, skal jeg nok love at læse og kommentere din anmeldelse :)

Så må vi håbe, at sådan en størrelse (en af dine topfavoritfilm) dukker op her. ;-)

IK (792) skrev:
Scenen hvor Depps karakter forklarer sætningen 'Forget About It', er også umulig at glemme. Topklasse!. :)

Jeps. ;-)

NightHawk (793) skrev:

70. Donnie Brasco

Nu har jeg jo allerede givet udtryk for hvad jeg mener om filmen, som det står citeret i anmeldelsen, så jeg vil her blot nøjes med at erklære mig fuldstændig enig. :)

Nåja, hehe. God pointe! :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#795 Lord Beef Jerky 13 år siden

Jeg har også set den, men kommenterer ikke yderligere!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#796 BN 13 år siden

Lord Beef Jerky (795) skrev:
Jeg har også set den, men kommenterer ikke yderligere!

Nåda. Hvorfor ikke? ;-)
Gravatar

#797 Lord Beef Jerky 13 år siden

Bare for sjov =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#798 Collateral 13 år siden

Jeg er såmen også stadig til stede i din tråd. Har imidlertid ikke set de fleste af de senest tilføjede film. "Donnie Brasco" har jeg set, og ejer jeg også, men det er bare så længe siden at jeg ikke rigtig har nogen holdning til den :) Men jeg følger stadig med.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#799 Åkepool 13 år siden

Jeg følger da også stadig med, men det er alt for længe siden jeg har set DB til at jeg kan give mit besyv (hold op et gammelmandsudtryk) med. Husker den dog som en lidt over middel oplevelse.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#800 BN 13 år siden

Åkepool (799) skrev:
Husker den dog som en lidt over middel oplevelse.

tsk tsk

;-)

Skriv ny kommentar: