Gravatar

#821 NightHawk 13 år siden

Babo84 (819) skrev:
Hold dig væk, mate. The Black Dahilia er elendig noir, og Mission To Mars er heller ikke for god. De andre er heller ikke. På din liste har du taget dem der skal tages med fra De Palma.

Så det vil sige, at du hverken finder film som "Sisters", "Carrie", "Obsession", "The Fury", "Blow Out", eller "Dressed To Kill", som værende gode nok til en top liste ?
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#822 Babo84 13 år siden

BN (820) skrev:
Jeg vil nu ikke desto mindre lige tage et kig. ;-)

Må du om. Jeg gav den nemlig en bundkarakter i sin tid. Se nu de film jeg har anbefalet dig i snart lang tid :)

Scarface kan du nok ikke lide fordi vi følger en ond fyr :)
Gravatar

#823 Babo84 13 år siden

Nemli :) Ihvertfald ikke på min da. Og jeg tror faktisk heller ikke BN vil have nogle af dem på, men jeg ved det ikke. Blow Out er nu okay.

Mine favoritter er nok:

MI
Carlito's Way
De Uovervindelige
Scarface

Gravatar

#824 BN 13 år siden

NightHawk (821) skrev:
Så det vil sige, at du hverken finder film som "Sisters", "Carrie", "Obsession", "The Fury", "Blow Out", eller "Dressed To Kill", som værende gode nok til en top liste ?

Jeg for mit vedkommende mener så absolut, at de alle vidner om en dygtig instruktør, og at skuespillerne som oftest gør det godt i hans film. Så set ud fra et rent håndværksmæssigt synspunkt, har jeg ingen indvendinger imod, at nogle af de nævnte film er at finde på folks toplister. Men det er ikke film der med deres fortællinger har bjergtaget mig på samme måde som de tre øverste film på Babo84's mini-liste over De Palma-favoritter, og derfor er de selvsagt ikke med på MIN liste, selvom jeg har fundet dem alle seværdige.

'Sisters' tror jeg ikke, jeg har set.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#825 NightHawk 13 år siden

# 823 -

"MI", "Carlitos Way", (den havde jeg så lige glemt), "De Uovervindelige", og "Scarface"er jeg enig med dig i er rigtig gode film, så de hører også til blandt mine favoritter. Men ellers ser min Brian De Palma topfilm liste noget anderledes ud end din. :)

1. Carrie
2. Carlito's Way
3. De Uovervindelige
4. Sisters
5. Blow Out
6. Scarface
7. Dressed To Kill
8. Obsession
9. The Fury
10. Mission Impossible
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#826 Babo84 13 år siden

Fair nok. Jeg synes De Palma var dygtigst når han lavede noget i gangstergenren. Selvom jeg også er begejstret for MI, så var han ikke nogen actioninstruktør.
Gravatar

#827 NightHawk 13 år siden

BN (824) skrev:
Men det er ikke film der med deres fortællinger har bjergtaget mig på samme måde som de tre øverste film på Babo84's mini-liste over De Palma-favoritter, og derfor er de selvsagt ikke med på MIN liste, selvom jeg har fundet dem alle seværdige.

Og det er skam også fair nok. Mine indlæg var heller ikke en kritik af din top liste. :)

BN (824) skrev:
'Sisters' tror jeg ikke, jeg har set.

Den kan varmt anbefales at gi' en chance! :)

http://www.imdb.com/title/tt0070698/

Gravatar

#828 BN 13 år siden

Babo84 (822) skrev:
Se nu de film jeg har anbefalet dig i snart lang tid :)

Genopfrisk lige min hukommelse: Hvilke film var det nu, du anbefalede mig? 'No Man's Land' var én af dem, ikk'?

Babo84 (822) skrev:
Scarface kan du nok ikke lide fordi vi følger en ond fyr :)

Haha. Nah, det er nu ikke derfor. Det er trods alt Al Pacino der spiller hovedrollen, og jeg kan godt lide 'The Godfather Part II', som også følger en usympatisk fyr (ihvertfald i hele "nutids"-delen).

Nej, der var en eller anden der sagde det meget godt for nylig. Jeg skal lige se, om jeg kan finde vedkommendes udtalelse.
Gravatar

#829 BN 13 år siden

NightHawk (827) skrev:
Og det er skam også fair nok. Mine indlæg var heller ikke en kritik af din top liste. :)

I know. ;-)
Gravatar

#830 Babo84 13 år siden

Det var blandt andet den, samt Social Network og The Prestige :)

Apropos Scarface, så kan jeg stadig godt lide den, selvom den indrømmet er faldet lidt med årene.

Skriv ny kommentar: