Både den første og den anden ville formentlig ende i min top 3. Jeg elsker de film, og har ligesom dig svært ved at adskille de to fra hinanden. De to film er nærmest indbegrebet er perfektion efter min mening.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Det er to fremragende film.....Om de ville være i toppen hos mig ved jeg ikke, men tror de ville befinde sig i top 50 i hvert fald. Jeg har for længst opgivet at liste mine favoritter, da jeg simpelthen ikke kan bestemme mig for rækkefølgen. Der er i øvrigt rigtigt mange fede titler på din top 200 BN.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
To rigtige gode film, som du siger er svære at adskille fra hinanden, og derfor er din placering af "Godfather 1 & 2" som hhv. 58 & 57 da også fuldt ud forståelig.
Af de film som Francis Ford Coppola har stående på cv'et, foretrækker jeg dog "Bram Stokers Dracula" og "Apocalypse Now".
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
BN# Hvad synes du som 3'eren dårlig som manger siger den er eller skuffende?
Jeg fandt den rigtig god og slutningen ramte mig dybt, og synes hele triologien er et mesterværk og på de 9 timer tror jeg så kedede jeg mig ikke en døjt. Skal bestemt have dem alle i mit skab.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Har jeg nu aldrig været så meget for. Er nok for længe siden jeg har set filmen til at jeg for alvor kan argumentere for hvorfor, men den er bestemt aldrig faldet mig ind som værende i klasse med "Apocalypse Now" eller "The Godfather".
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
BN# Hvad synes du som 3'eren dårlig som manger siger den er eller skuffende?
Jeg fandt den rigtig god og slutningen ramte mig dybt, og synes hele triologien er et mesterværk og på de 9 timer tror jeg så kedede jeg mig ikke en døjt. Skal bestemt have dem alle i mit skab.
3'eren er ikke nogen dårlig film, men sammenlignet med 1'eren og 2'eren blegner den fuldstændig. 3'eren har slet ikke den stemning og intensitet, som kendetegnede de to første film. Dertil kommer, at jeg ikke synes, at det lykkes for de tilbagevendende skuespillere at genskabe deres roller helt som man husker dem, og dermed udebliver magien. Der er f.eks. stor forskel på 1970'ernes afdæmpede, underspillede Michael Corleone og 3'erens ældre udgave af samme, som bærer præg af den mere bombastiske, hidsige og højtråbende skuespilstil, som Al Pacino har været kendt for på sin ældre dage (omend der har været undtagelser). ... Jeg savner også i den grad Robert Duvalls karakter Tom Hagen, som Coppola gerne ville have haft med i filmen, men som blev aflivet off-screen eller før historiens begyndelse, fordi Duvall ikke ønskede at deltage i projektet (han følte sig diskrimineret i forhold til Al Pacinos høje salær).
Desuden udgør 2'erens slutning, hvor
vi ser en ældre Michael Corleone sidde ensom og forladt udenfor sit hjem,
for mig den perfekte afslutning på familiesagaen. Jeg ejer derfor ikke 3'eren, men har "kun" nr. 1 og 2.
Godfather er også en af mine favoritter! Min eneste anke i forhold til denne på din liste, BN, er placeringen ... Der er endnu langt til cremen af cremen, hvor jeg personligt mener, Godfather hører hjemme.
Men den er på din liste, og du tildeler den topkarakter, og begge dele er i min bog særdeles god stil! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
3'eren er ikke nogen dårlig film, men sammenlignet med 1'eren og 2'eren blegner den fuldstændig. 3'eren har slet ikke den stemning og intensitet, som kendetegnede de to første film. Dertil kommer, at jeg ikke synes, at det lykkes for de tilbagevendende skuespillere at genskabe deres roller helt som man husker dem, og dermed udebliver magien. Der er f.eks. stor forskel på 1970'ernes afdæmpede, underspillede Michael Corleone og 3'erens ældre udgave af samme, som bærer præg af den mere bombastiske, hidsige og højtråbende skuespilstil, som Al Pacino har været kendt for på sin ældre dage (omend der har været undtagelser). ... Jeg savner også i den grad Robert Duvalls karakter Tom Hagen, som Coppola gerne ville have haft med i filmen, men som blev aflivet off-screen eller før historiens begyndelse, fordi Duvall ikke ønskede at deltage i projektet (han følte sig diskrimineret i forhold til Al Pacinos høje salær).
vi ser en ældre Michael Corleone sidde ensom og forladt udenfor sit hjem,
for mig den perfekte afslutning på familiesagaen. Jeg ejer derfor ikke 3'eren, men har "kun" nr. 1 og 2.
The Godfather - 10/10
The Godfather: Part II - 10/10
The Godfather: Part III - 7/10
You took the words right out of my mouth:) Ja bortset fra at jeg så har 3'eren, da jeg har boksen på BD. Måske hvis jeg genså 3'eren, jeg ville skifte mening, men gav den også 7 i sin tid og fandt lidt det var en unødvendig efterfølger.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
#851 Kruse 13 år siden
#852 Hr. Nielsen 13 år siden
#853 Collateral 13 år siden
#854 NightHawk 13 år siden
Af de film som Francis Ford Coppola har stående på cv'et, foretrækker jeg dog "Bram Stokers Dracula" og "Apocalypse Now".
#855 Castanea 13 år siden
Har I forresten set Youth Without Youth?
#856 Batsy 13 år siden
#857 Collateral 13 år siden
Har jeg nu aldrig været så meget for. Er nok for længe siden jeg har set filmen til at jeg for alvor kan argumentere for hvorfor, men den er bestemt aldrig faldet mig ind som værende i klasse med "Apocalypse Now" eller "The Godfather".
#858 BN 13 år siden
The Godfather - 10/10
The Godfather: Part II - 10/10
The Godfather: Part III - 7/10
#859 evermind 13 år siden
Men den er på din liste, og du tildeler den topkarakter, og begge dele er i min bog særdeles god stil! :)
#860 Hr. Nielsen 13 år siden