"Shooter" med Mark Walberg SKAL læses, i form af "På skudhold" af Stephen Hunter. Det skal resten af Swagger-serien nu også, men det er kun den første der er oversat til dansk.
Bourne-bøgerne af Robert Ludlum er også et fantastisk læs, og selvom man har set filmene behøver man ikke være bange for at kende handlingen, da det eneste de har tilfælles praktisk talt er navnet på hovedpersonen.
Hamilton-serien af Guillou har jeg været igennem utallige gange, og ingen af filmene lever op til de litterære oplag, selvom flere af dem er ganske underholdende.
mvh
MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Sleepers, som vist allerede er nævnt, er rigtig nok en fremragende bog - bestemt bedre end filmen.
Derudover vil jeg også gerne anbefale Black Dahlia. En skuffende film, men en meget stærk og hårdkogt krimiroman.
Udover det, så synes jeg du skal tage forskud på "The Kite Runner" og læse romamen. Det er ikke uden grund, at Khaled Hosseini nyder stor succes både ved kritikere og læsere i øjeblikket. Rigtig god bog.
The Stand er også et godt vælg. Jeg har ikke set mini-serien, så ved ikke om det er en god eller dårlig "filmatisering". Det ændrer dog ikke på, at det er en rigtig god bod. Med sine 1400 sider er den dog lidt tidskrævende :)
Det er en meget undervurderet serie ("The Stand"), og Empire mente også i sidste udgave, at det var en film/serie man ikke burde snyde sig selv for.
Det kunne være cool med en Tim Burton filmatisering af "Muldvarpen, der ville vide, hvem der havde lavet lort på dens hoved", med Depp i hovedrollen som Muldvarp.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Jeg vil gerne anbefale at man prøver at give sig i kast med "Syv år i tibet", hvis man er til den slags fortællinger og glem alt om filmen med brad pitt, den stinker for hårdt. De har skåret alt det som gør bogen værd at læse væk.
Hvis man er til krimier så må jeg anbefale Elmore Leonard: Get Shorty, Jackie Brown(Rum punch) og out of sight. Ved ikke om jeg vil sige at bøgerne er bedre end filmene, men det er nogle gode bøger
John Grisham har nu også lidt at byde på i denne genre...bog til film. Juryen og pelikannotatet er blandt mine favoriter. Den Grønne mil er også Steohen kings bedste bøger..bedre end filmen.
#31 Bony 18 år siden
#32 filmz-maxhh 18 år siden
Bourne-bøgerne af Robert Ludlum er også et fantastisk læs, og selvom man har set filmene behøver man ikke være bange for at kende handlingen, da det eneste de har tilfælles praktisk talt er navnet på hovedpersonen.
Hamilton-serien af Guillou har jeg været igennem utallige gange, og ingen af filmene lever op til de litterære oplag, selvom flere af dem er ganske underholdende.
mvh
MaxHH
#33 ks 18 år siden
Derudover vil jeg også gerne anbefale Black Dahlia. En skuffende film, men en meget stærk og hårdkogt krimiroman.
Udover det, så synes jeg du skal tage forskud på "The Kite Runner" og læse romamen. Det er ikke uden grund, at Khaled Hosseini nyder stor succes både ved kritikere og læsere i øjeblikket. Rigtig god bog.
The Stand er også et godt vælg. Jeg har ikke set mini-serien, så ved ikke om det er en god eller dårlig "filmatisering". Det ændrer dog ikke på, at det er en rigtig god bod. Med sine 1400 sider er den dog lidt tidskrævende :)
#34 filmz-vassago 18 år siden
Det kunne være cool med en Tim Burton filmatisering af "Muldvarpen, der ville vide, hvem der havde lavet lort på dens hoved", med Depp i hovedrollen som Muldvarp.
#35 tiany 18 år siden
Hvis man er til krimier så må jeg anbefale Elmore Leonard:
Get Shorty, Jackie Brown(Rum punch) og out of sight.
Ved ikke om jeg vil sige at bøgerne er bedre end filmene, men det er nogle gode bøger
#36 Spanner 18 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#37 filmz-bullettooth 18 år siden