Gravatar

#31 Antlion 13 år siden

BN (25) skrev:
Hvad er det så man ser?

Hvad "man ser" kommer an på, hvad du søger. Meskalinen er blot et værktøj, der giver mulighed for ikke-spatial sansning. Resten skal du selv sørge for...
Gravatar

#32 Antlion 13 år siden

BN (30) skrev:
Det er ikke desto mindre nok til, jeg - og med garanti de fleste andre - vil sige nej tak.

Og fred være med det. Men hvorfor stempler du, politikere og andre sig så stoffet for værende farligt (altså så farligt, at det bør være illegalt), når en videnskabelig tilgang viser noget andet? Hvilke skrøner, konventioner og skjulte motiver kan overskygge de reelle fakta så meget?

BN (30) skrev:
Jeg undrer mig stadig over, at du skulle være klogere end både Sundhedsstyrelsen, apotekere m.fl.

SST modsiger sig selv ved deres definition af en hallucination, så ja, jeg må åbenbart være klogere end dem. Apoteket.dk skrev aldrig, at meskalin var et hallucinatorisk stof, blot at det hørte ind under (den misvist-kaldte) gruppen hallucinogener.
Gravatar

#33 Antlion 13 år siden

Hvad mente du i øvrigt om?

[quote=Antlion (10)]Link til ecstasys plads på BBC's liste:

[b]
Gravatar

#34 PredatorX 13 år siden

Jeg synes det er absurd at man kan ulovliggøre noget der vokser op ad jorden? Men ellers er jeg lidt ligeglad om det går den ene eller anden vej... Ethvert misbrug er usundt.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#35 BN 13 år siden

KeyserSöze (27) skrev:
Har du aldrig hørt om begrebet "perception" - vores (altid skiftende) subjektive tolkning af verden? Det, du opfatter som normalt eller ikke-meskalin-påvirket, er jo også udtryk for en subjektiv perception. Der vil aldrig være tale om en ren oversættelse af én eksakt virkelighed, menneskets perception forvrænger, menneskelig perception er en repræsentation af noget, vi aldrig kan blive sikre på, hvad er. Et eksempel på det er kvantemekanik og partikel-bølge-dualiteten, der viser, at menneskelig observation er af stor betydning for tings "fremtrædelsesform".

Jeg er selv overbevist om at meskalin ikke giver en indsigt i verden som den er i-sig-selv, men jeg er da overbevist om at det som psykoaktivt stof forårsager en perceptionsændring: en anden forvrængning, en ny måde at se verden på (som vi uden tvivl kan opnå også uden de psykoaktive stoffer og som ubevidst er af stor spirituel betydning for næsten alle mennesker).

"En perceptionsændring: en anden forvrængning" - det lyder i mine ører temmelig meget á la den virkning, som en hallucination giver.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#36 MMB 13 år siden

Antlion (28) skrev:

BN (24) skrev:

Følelse af at skulle dø eller være død

Dette scenarie kan dog også være positivt, men det er en anden og længere snak...

Please uddyb
Gravatar

#37 Antlion 13 år siden

#36:

Når egoets afgrænsede identitet opløses ved plateauet, når man vender tilbage til det, der er. Når erkendelsen af døden opretter alt det værende, når man vender tilbage til det egentlige. Jeg ved det ikke. Jeg har ikke prøvet det... lol...
Gravatar

#38 MMB 13 år siden

Nej, det tænkte jeg nok. :) Og selvom du ikke har prøvet det, kan du vel ikke mene, at en sådan nærdødsoplevelse generelt er en positiv ting?
Gravatar

#39 Antlion 13 år siden

#38:

Jeg har ikke generaliseret noget. William Blake formulerer det således i "The Marriage of Heaven and Hell":

"If the doors of perception were cleansed, everything would appear to man as it is, infinite. For man has closed himself up, till he sees all things through narrow chinks of his cavern."
Gravatar

#40 BN 13 år siden

Antlion (32) skrev:
Og fred være med det. Men hvorfor stempler du, politikere og andre sig så stoffet for værende farligt (altså så farligt, at det bør være illegalt), når en videnskabelig tilgang viser noget andet?

Måske fordi begrebet "farligt" ikke per definition bør reduceres til "noget der i sig selv kan fremkalde døden".

Meskalin kan ikke være helt ufarligt, når det kan fremkalde kvalme, svimmelhed og forhøjet puls. Du taler jo ikke om brug af stoffet under tilsyn af læger, vel? Men hvad så hvis folk f.eks. er ud at køre bil eller foretager sig andet, og disse symptomer opstår? Stoffet kan virke i 10-12 timer efter indtagelse.

Det er ikke etisk forsvarligt at tillade et stof, der udover det allerede nævnte fremkalder angst og følelsen af skulle dø eller være død, samt synsforstyrrelser. Og jo, det sidstnævnte - altså HPPD - forekommer faktisk ved meskalin-indtagelse:

"Mescaline can have serious long-term effects on users. HPPD and drug-induced psychosis can require extended treatment. This can affect job performance and personal relationships. People who had psychological problems before taking mescaline may find those problems become worse after taking the drug. Normal social functioning is certainly made more difficult by the hallucinations, confusion, and strong emotions that users may experience."

Kilde: http://www.enotes.com/drugs-substances-encyclopedi... (Encyclopedia of Drugs and Addictive Substances)

Meskalin er tydeligvis farligt for sindet som følge af dets påvirkning heraf. Der er nok af andre faktorer der kan ændre/påvirke éns personlighed negativt: hjerneskade som følge af et kraftigt slag ved ulykke eller vold, senilitet, Alzheimer, sindssygdomme, m.m. ... Hvorfor i alverden skulle det oveni dette være tilladt pr. lov at ødelægge eller skade sin psyke med stoffer?

Antlion (32) skrev:
Apoteket.dk skrev aldrig, at meskalin var et hallucinatorisk stof, blot at det hørte ind under (den misvist-kaldte) gruppen hallucinogener.

"hallucinogen" defineres af hallucinogen.dk som:

"Ordet hallucinogen refererer i sin egentlig betydning til stoffer der kan forårsage hallucinationer"

Så når apoteket.dk skriver, at meskalin tilhører gruppen hallucinogener, så mener de, at det er et stof der kan forårsage hallucinationer.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: