Gravatar

#171 Skeloboy 14 år siden

#170 - jeg ved det. Jeg har gider bare ikke noget, der er så langt.

Er nu noget 160 sider ind i House of Doors, og den virker rigtig spændende. Det tager altid lidt tid lige at sætte sig ind i en ny verden, og den her er lidt mere underlig. Eller dvs. den foregår på jorden, men med en alien encounter
Gravatar

#172 evermind 14 år siden

Jeg ved ikke, hvad det er med 'Den sidste gentleman'. Min lokale Bog & Idé kunne ubesværet skaffe den, det samme gælder mindre forhandlere som Thiemers Magasin og Brønshøj Antikvariat - selv bogafdelingen i Magasin i Lyngby, som i øjeblikket har et par eksemplarer på lager. Bogen er tilgængelig for alle butikker via Bogportalen (mener jeg, det hedder), så det burde virkelig ikke være noget problem for dem.

Squeeze'em. Then squeeze'em harder. De må lære at stave til "gentleman"! ;)

And for the record: Jeg drikker éns øl! Inviterer du da, davenport?? :P
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#173 ks 14 år siden

Skeloboy (171) skrev:
#170 - jeg ved det. Jeg har gider bare ikke noget, der er så langt.

Er nu noget 160 sider ind i House of Doors, og den virker rigtig spændende. Det tager altid lidt tid lige at sætte sig ind i en ny verden, og den her er lidt mere underlig. Eller dvs. den foregår på jorden, men med en alien encounter

Jeg vil gerne udfordre dig til at købe den første bog (Game of Thrones), læse prologen og et par kapitler og så genoverveje, om du ikke gider "noget, der er så langt".

Hvordan kan du snyde dig selv for en af genrens ypperste værker baseret på dovenhed? Det svarer vel nærmest til at sige, "jeg gider ikke se The Wire, fordi den har fem lange sæsoner".
Gravatar

#174 Skeloboy 14 år siden

#173 - ja...jeg ser heller ikke serier :)

Det er ikke dovenskab, for om jeg læser 5 bøger eller 5 bøger i en serie, det er jo ligemeget. Det er mere utålmodighed
Gravatar

#175 Muldgraver 14 år siden

Haha, sådan har jeg det også, da det jo kunne være man lige skulle i gang... Det dummeste jeg nogensinde har gjort i den forbindelse er at begynde på Chokbølgen af Clive Cussler. Den var så støvdryssende kedelig, at jeg skyndte mig at sluge den, og love mig aldrig nogensinde at begive mig ud i et lignende projekt. Jeg er gået lidt på kompromis et par gange, har for eksempel læst de der Stieg Larsson-bøger, som dog havde lidt mere indholdsmæssigt niveau end Cusslers puf. Jeg har dog også tilladt mig at afbryde en bog, og vil nok ikke tøve med det, hvis jeg skulle støde ind i endnu en slags Cussler.

Men tilbage til American Gods: Godt tvunget må jeg sige.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#176 ks 14 år siden

Vi har vel alle vores "guilty pleasures". Jeg har både læst Dan Brown, på godt og ondt, og Twillight. Begge disse er dog meget tilgængeligt og hurtige at læse. Særligt Dan Brown minder meget om at spise på McDonalds. Det smager sgu udmærket i begyndelsen, men efterlader lidt en underlig, ubehagelig fornemmelse bagefter.

Af de mere "seriøse" projekter, jeg har måttet opgive, kan dog også findes Dosteyvsky (stavebøf?). Det var godt nok umenneskeligt kedeligt og gammelt. Der måtte jeg simpelthen opgive og bare erkende, at jeg tilsyneladende ikke havde den nødvendige tålmodighed / filosoferende intellektualitet.
Gravatar

#177 ks 14 år siden

I øjeblikket læser jeg i øvrigt Truman Capote's "In Cold Blood". Det er heldigvis en klassiker, der ikke skuffer :)
Gravatar

#178 Muldgraver 14 år siden

Nooooooooooooooooo, hvordan kan du læse Dan Brown (og jeg har altså læst noget af ham, hele prologen til DaVinci-mysteriet...) og ikke Dostojevskij(stavebøffer findes ikke i forhold til slaviske navne)... :) Det er naturligvis ok, men for mig komplet uforståeligt.
Men hvis du absolut gerne vil læse D., kan jeg anbefale dig Spilleren. Den er lille og ikke specielt tung. En uhyggeligt syret (og også fåsidet) oplevelse er Dobbeltgængeren, men den vil muligvis også være for meget af det gode.
Sjov analogi med McDonalds og Brown.

Jeg husker også In Cold Blood som en rigtig fin bog. Det mindes mig som ret interessant hvordan mordet ligesom sad fast i det omgivende samfund, og fik en ret stor betydning for det. Ret interessant journalistik også.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#179 Thomsen 14 år siden

ks (176) skrev:
Af de mere "seriøse" projekter, jeg har måttet opgive, kan dog også findes Dosteyvsky (stavebøf?). Det var godt nok umenneskeligt kedeligt og gammelt. Der måtte jeg simpelthen opgive og bare erkende, at jeg tilsyneladende ikke havde den nødvendige tålmodighed / filosoferende intellektualitet.

"Dostojevskij" er nok den mest normale, danske måde at transkribere navnet fra det kyrilliske alfabet på.

Hvad var det, du forsøgte at læse af ham? Jeg var selv ret overrasket, da jeg læste "Forbrydelse og straf", fordi man netop altid hører, at Dostojevskij er svær. Men den læste nærmest sig selv. Det er nok en af de mest spændende bøger, jeg har læst.

Til gengæld kræver det meget store og meget behårede boller at gå i krig med Dantes "Guddommelige komedie" - i hvilken som helst oversættelse. :-)
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#180 Antlion 14 år siden

Thomsen (179) skrev:
Til gengæld kræver det meget store og meget behårede boller at gå i krig med Dantes "Guddommelige komedie" - i hvilken som helst oversættelse. :-)

Synes du virkelig? Med de rette fodnoter er den da rimelig lige til, så længe du giver dig tid, således du ikke farer vild i karaktererne og den komplekse struktur. Men som sagt, med de rette fodnoter, burde det ikke være noget problem. Hvilken version har du læst?

Har du forresten læst "The Pilgrim's Progress", nu hvor vi snakker om svær læsning? :)

Skriv ny kommentar: