Gravatar

#321 Kochie 13 år siden

Thomsen (320) skrev:
Jeg er fuldstændig enig omkring IT. Jeg læste den forrige år, fordi jeg fik fat i en stak engelske og amerikanske King hardbacks billigt - og aldrig har jeg kedet mig så meget (selvom jeg dog gennemførte). Den er for mig et glimrende eksempel på en King i skred, da er blevet så stort et navn, at han får lov til alt, selvom han mest af alt trænger til en god redaktør.

PET SEMATARY er jeg også enig i. Den er virkeligt god og skal nærmest læses på engelsk pga. den ualmindeligt kluntede, danske oversættelse. Jeg er også ret glad for hans tidlige novellesamlinger. Ellers er jeg ikke den helt store fan.

Jeg kan anbefale Under The Dome, hvis ikke folk, der egentlig godt kan lide King på et eller andet niveau, ikke har læst den endnu.
Gravatar

#322 wimmie 13 år siden

Som ivrig Stephen King-læser må jeg både erklære mig enig og uenig ang. "It" (Det Onde). Den var til tider ret tung at komme igennem - der var så vidt jeg mindes (tror det er ca. 13 år siden jeg har læst dem) et par lange passager som var lidt hårde at komme igennem, men resten af bogen var bestemt ikke kedelig og jeg synes den generelt er meget velskreven. Hvis der er noget King er god til, så er det at skrive om børn.
Men bogen er enormt lang og man skal nok have tid og tålmodighed for at komme igennem den.
Jeg kan til gengæld huske at jeg nærmest slugte "The Stand" (Opgøret) på meget kort tid selvom den har ca. samme længde - den har efter min mening ikke et kedeligt øjeblik og har masser af spændende passager og personer.

#321 Jeg regner med at få læst Under the Dome i nærmeste fremtid
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#323 Velvet 13 år siden

Hesse, "Steppeulven".
Den bog har alt.
Miav.
Gravatar

#324 wimmie 13 år siden

Jeg har´længe haft bogen "The Time Traveller's Wife" stående på hylden men kunne ikke rigtig tage mig sammen til den. Samtidig vil jeg gerne se filmen men vil læse bogen først. Grunden til at jeg ikke rigtig kunne komme igang med at læse den var at jeg forventede 540 siders sødsuppe-romantik - og det er bare ikke lige min genre.... nu er jeg ca. halvvejs og hvor tog jeg dog fejl :)
Det er en helt fantasisk bog - velskrevet og bestemt ikke sukkersød. Jeg tror at jeg har regnet slutningen ud og hvis jeg har ret kan det meget vel blive én af de bedste bøger jeg nogen sinde har læst
den slutning jeg har gættet mig til vil være "absolutely heartbreaking" - og helt genial på samme tid.

Nogen der har læst den?
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#325 davenport 13 år siden

Ang. King så synes jeg jo nok der er meget at gå i krig med, og at man ikke kan afskrive (pun intendet) han på baggrund af 1½ bog... Læs Different Seasons (ja, En Verden Udenfor & Stand By Me) og bliv blæst væk. The Stand, der rigtigt nok er en page turner af format!
Senest Under The Dome - fantastisk værk, der har samme by-stemning som Needfull Things og Insomnia.
King er fantastisk, men ikke hver gang. Jeg er kørt kold i Regulators, Linseys Story og Duma Key, så han har også missere. Men flere hits end..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#326 McPeter 13 år siden

Interessant lille analyse.

http://www.guardian.co.uk/news/datablog/2011/mar/1...

Do Top 100 Books polls and charts agree on a set of classics? I scraped
the results of over 15 notable book polls, readers surveys and top 100's. Both popular and high-brow. They included all Pulitzer Prize winners, Desert Island Discs choices from recent years, Oprah's Bookclub list, and, of course, The Guardian's Top 100 Books of All Time. A simple frequency analysis on the gathered titles gives us a neat 'consensus cloud' visualisation of the most mentioned books titles across the polls. Do you agree with the consensus?

Check the data and analysis here: bit.ly/BooksEveryone

Research: David McCandless & Miriam Quick
Additional Design: Matt Hancock
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#327 Penny 13 år siden

Richard Dawkins: the God Delusion, hvis man er eller gerne vil vide mere om at være ateist, Guns and Germs og What I talk about when I talk about running. Guldkornene er hermed givet videre.
Gravatar

#328 davenport 13 år siden

Jeg er i gang med Pia Dahlerups Litteratur i Dansk Middelalder, hvilket er meget interessant. Tror den er skrevet for uni-snuder, men så føler man sig da lidt litterær i toget ;D
Jeg fandt den på efter-bogudsalg, hvor begge bind samlet var sat ned til 45 kr. (Bog & Idé i Kolding)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#329 Antlion 13 år siden

Gravatar

#330 Fellaheen 13 år siden

"Devil and Commodity Fetishism in South America"

titlen siger alt
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino

Skriv ny kommentar: