Jeps jeg har læst Dostojevskij, men jeg har til gengæld ikke fået læst Peake og har heller ikke det store kendskab til ham som forfatter (andet end at jeg kender navnet). Den lyder faktisk meget interessant. Jeg kan forstå på det hele at han blandt andet er inspireret af Dickens, hvilket bestemt er en god ting.
Ved du eller nogle af jere andre om der findes en side, hvor man kan finde hvilke udgaver der er udgivet af en given bog. Jeg synes nemlig nogle gange det kan være lidt kryptisk lige at finde frem til den bedste udgave.
Jeg mener ikke Peake har skrevet så meget. Der er Gormenghast-trilogien, og så en del digte og nogle børnebøger (hvilke jeg har læst et par stykker af). Han har også malet og illustreret en del, så vidt jeg husker. Jeg har desværre læst skammeligt lidt Dickens til at kunne genkende inspirationen, men jeg har fornemmelsen af, den især i miljøbeskrivelserne ville kunne anes. Uanset har trilogien min varmeste anbefaling.
Jeg er gået i gang med min første Stephen King nogensinde!
Ja ja, jeg ved, det er lidt baglæns at hoppe på Stephen King så mange inde i sit læse-liv, men har aldrig lige haft fingrene i nogle af hans bøger, men så fandt jeg alligevel et eksemplar af Knogles (Bag of Bones), som var med i en kasse fyldt med forskellige bøger, jeg købte brugt herinde for et par år siden :) !
Nu jeg tænker over det, har jeg faktisk engang læst Running Man - men den var jo skrevet under pseudonym, så det gælder ikke ! :P
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Er i gang med en romerserie som har for det meste "the eagle" i som titel, forfattern er Simon scarreow, det nogle fantastiske bøger og romerne snakker så britisk så (læser dem på engelsk. "bloddy, bullocks, lad" er brugt meget i bogen og elsker de engelske sprog. Er dog snart færdig med den sidste bog jeg har desværre, og der er masser af flere i serien har læst 4 ud af 6-8 stykker.
de har alle omtrent 600 siders godt, læsestof og den er fantastisk beskrivende, i føleser, kampe og især det brutale bliver skrevet godt så man kan forstille sig hvordan det er at være i en kamp. AWESOME BOOKS
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Opbygningen med de mange spredte historier giver nok det hidtil bedste billede af en global Zombieinfestation, men det er så på bekostning af et normalt spændingsforløb og grundig karakteropbygningen. Man lever sig ganske enkelt aldrig rigtig ind i handlingen, for man kommer aldrig tæt på en eller flere personer.
Desuden så er det tydeligt at Max Brooks er amerikaner, og selvom han prøver at være nuanceret, så falder det totalt igennem, og hele bogen emmer af pro-vestlig/kapitalistiske/topstyreret mentalitet, hvor "demokratiet" jo bare er kanon, og alle de "slemme" lande lige får en på den skriftlige sinkadus.
Er pt. på vej til Mount Doom sammen med Frodo og Sam. De er trætte, sultne og tørstige. Der flyver en Nazgûl højt over dem, og Gollum lurer et sted i skyggen...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#521 Slettet Bruger [4281702731] 12 år siden
Har I nogle forslag til nogle gode bøger. Jeg er rimelig godt belæst, men er her til aften blank i forhold til bøger.
#522 Muldgraver 12 år siden
#523 Slettet Bruger [4281702731] 12 år siden
Ved du eller nogle af jere andre om der findes en side, hvor man kan finde hvilke udgaver der er udgivet af en given bog.
Jeg synes nemlig nogle gange det kan være lidt kryptisk lige at finde frem til den bedste udgave.
#524 Muldgraver 12 år siden
Jeg kan desværre ikke hjælpe med en sådan side.
#525 HonoDelLoce 12 år siden
Ja ja, jeg ved, det er lidt baglæns at hoppe på Stephen King så mange inde i sit læse-liv, men har aldrig lige haft fingrene i nogle af hans bøger, men så fandt jeg alligevel et eksemplar af Knogles (Bag of Bones), som var med i en kasse fyldt med forskellige bøger, jeg købte brugt herinde for et par år siden :) !
Nu jeg tænker over det, har jeg faktisk engang læst Running Man - men den var jo skrevet under pseudonym, så det gælder ikke ! :P
#526 Batsy 12 år siden
Her er de- http://ecx.images-amazon.com/images/I/61KScVfeqEL....
de har alle omtrent 600 siders godt, læsestof og den er fantastisk beskrivende, i føleser, kampe og især det brutale bliver skrevet godt så man kan forstille sig hvordan det er at være i en kamp. AWESOME BOOKS
#527 loki 12 år siden
Opbygningen med de mange spredte historier giver nok det hidtil bedste billede af en global Zombieinfestation, men det er så på bekostning af et normalt spændingsforløb og grundig karakteropbygningen. Man lever sig ganske enkelt aldrig rigtig ind i handlingen, for man kommer aldrig tæt på en eller flere personer.
Desuden så er det tydeligt at Max Brooks er amerikaner, og selvom han prøver at være nuanceret, så falder det totalt igennem, og hele bogen emmer af pro-vestlig/kapitalistiske/topstyreret mentalitet, hvor "demokratiet" jo bare er kanon, og alle de "slemme" lande lige får en på den skriftlige sinkadus.
Føj. Kommer aldrig til at læse fra hans hånd.
#528 davenport 12 år siden
#529 Muldgraver 12 år siden
Hils rødderne fra mig.
#530 davenport 12 år siden