Gravatar

#621 Snaden 11 år siden

Er netop gået igang med Det filosofiske blik af Ole Thygesen.
Gravatar

#622 Snaden 11 år siden

Den er selvfølgelig skrevet af Ole Thyssen og ikke Thygesen. :)
Gravatar

#623 davenport 11 år siden

Jeg har lige ordnet The Stand af King på lydbog på arbejde gennem hørebøffer. 73 timer!! 1½ uge godt og vel. Det var sgu hyggeligt at gå og plukke vare og bare høre en fed, tyk bog.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#624 Pécuchet 11 år siden

Der burde have været Roser.
Gravatar

#625 Muldgraver 11 år siden

På sådan rent fordomsfuld basis vil jeg nok hævde Twilight-bøgerne er vanskeligere, og jeg havde i sin tid særdeles vanskeligt ved at læse 'Chokbølgen' af C. Cussler. Gennemlæsningen af sidstnævnte anser jeg for en af mine største bedrifter overhovedet, en prøvelse uden lige.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#626 Pécuchet 11 år siden

#625:

Den dårlige litteraturs vanskelighed er en uudsigelighed hos undertegnede. Ofte længes en del af mig efter elendige kitsch-bøger, der kan frakoble en på samme måde som en dårlig TV-serie eller nedbrydende sjusser. Uudtømmelige overspringshandlinger findes overalt, afslappende såvel som smertelige, men at læse affaldsbøger synes underkastende, næsten udslettende, for mit vedkommende. Det er meget pudsigt og lidt skræmmende.
Gravatar

#627 davenport 11 år siden

En af vores venner kom i dag til mig, og ville gerne låne en bog. Hun troede aldrig hun ville komme til at læse, men har pludselig fået smag for det.
Så min 500+ bogreol blev nu spændende. Jeg har dog mest på engelsk, og det var måske lige en stor mundfuld, når det er en nyopdaget interesse, men hun er ikke bange for tykke bøger, så jeg anbefalede Jordens Søjler. De små 1000 sider er hurtigt gennemtygget. (Har selv læst den en 6-7 gange.)
Det er fedt at få lov til at præge lidt, og jeg har mange idéer til hvad det næste bør være :)
Gravatar

#628 Pécuchet 11 år siden

Fedt! Dine paperbacks synes dog nok, at det er knapt så fedt, men nuvel. :)

Jeg skal være heldig, hvis jeg overhovedet får lov til at prakke bøger på mine mindre bogglade venner, og det, at du ligefrem bliver opsøgt, er herligt.
Gravatar

#629 davenport 11 år siden

Ja, det er ganske fedt. :)
Jeg har en regel, når jeg udlåner: man læser bogen med begge hænder, så den overlever længere. Mine bøger er mine højest skattede beskaffenheder, så jeg forventer at man behandler dem med respekt. Dvs. væk fra børn og toiletter!
Dog er det jo så heldigt, at bøger er til at få fat i igen, hvis uheldet er ude. (Jeg udlåner fx. ikke Magi eller Okkultisme af Erwin N. Wulff, da de ikke er til at få fat i igen.)
Gravatar

#630 Pécuchet 11 år siden

Førsteudgivelserne og de mere skrøbelige bøger fra før det 20. århundrede beholder jeg også for mig selv, men de masseproducerede genoptryk (Gyldendals Bibliotek af Dansk Litteratur f.eks.) vægter jeg nu ikke specielt høj. Bevares, bøgerne må naturligvis ikke ødelægges, men et par æseløre og nogle halv-hærgede rygge er smal pris betale for at udvide andres horisont ud i det skrevne ord.

Skriv ny kommentar: