#68 Det første svar kan jeg gå med til, det andet er ikke korrekt (der findes ikke singulariteter). Jeg kan godt forstå at dit svar kan udtrykkes sådan, men det er ikke et godt svar. Prøv at svare hvor centeret for universet bliver beskrevet relativt til vores egen galakse i vores nuværende tid, og ikke ved T=0 :)
---------------------------------------- No tears, please. It's a waste of good suffering
Nu regnede jeg med dit Big Bang spørgsmål var lidt af et trick question, og nu formulerede det jo "hvor ligger "centeret" for Big Bang i fortiden". Anyway, jeg ved ikke hvor det center skulle være nu.
1 Mpc = 3.26 Millioner lysår (Måles i Parsec, som alle star wars fansne sikkert også kan nikke genkendende til :) H = Hubble konstanten v = Hastighed r = afstand
Så tror jeg også jeg har været fessor nok for resten af året ;)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Nu er det jo stadig Spanners spørgsmål der gælder, vil jeg lige gøre opmærksom på, dether er jo bare spil for galleriet - og jeg er løbet tør for jetoner ^_^
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
#71 filmz-female cenobite 21 år siden
#68 Det første svar kan jeg gå med til, det andet er ikke korrekt (der findes ikke singulariteter). Jeg kan godt forstå at dit svar kan udtrykkes sådan, men det er ikke et godt svar. Prøv at svare hvor centeret for universet bliver beskrevet relativt til vores egen galakse i vores nuværende tid, og ikke ved T=0 :)
No tears, please. It's a waste of good suffering
#72 El vez 21 år siden
1 Mpc = 3.26 Millioner lysår (Måles i Parsec, som alle star wars fansne sikkert også kan nikke genkendende til :)
H = Hubble konstanten
v = Hastighed
r = afstand
Så tror jeg også jeg har været fessor nok for resten af året ;)
#73 filmz-female cenobite 21 år siden
#74 El vez 21 år siden
#75 filmz-female cenobite 21 år siden
#76 El vez 21 år siden
#77 McPeter 21 år siden
70 km/s/3.26 mio lysår
Som jeg læser det så betyder det at hastigheden falder for hvert 3.26 mio lysår... lyder et eller andet sted også meget rimeligt. :-)
#78 filmz-female cenobite 21 år siden
#79 Spanner 21 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#80 McPeter 21 år siden