I met a traveller from an antique land Who said: "Two vast and trunkless legs of stone Stand in the desert. Near them on the sand, Half sunk, a shattered visage lies, whose frown And wrinkled lip and sneer of cold command Tell that its sculptor well those passions read Which yet survive, stamped on these lifeless things, The hand that mocked them and the heart that fed. And on the pedestal these words appear: `My name is Ozymandias, King of Kings: Look on my works, ye mighty, and despair!' Nothing beside remains. Round the decay Of that colossal wreck, boundless and bare, The lone and level sands stretch far away".
Så er sæson 5 set og niveauet er stadig tårnhøjt og dermed er sæson 5 en helt værdig sæson, som går endnu mere bag om forretningen, som har taget et skridt videre, nemlig internationalt. Walter White er blevet en slags "Frank Lucas" som sidder hårdt på tronen. Der er flere skægge filmreferencer til film som Heat, Scarface m.fl. som er med til at spille en rolle. Men ellers en spændende retning sæson 5 tog med flere store højdepunkter. Jeg ved ikke helt hvad jeg synes om slutscenen - den tog mig ikke helt med storm som slutningen i sæson 4. De må for min skyld gerne fortsætte herfra, men sæson 4 tror jeg stadig ikke kan toppes.
Er ret enig med din bedømmelse af første halvdel af sæson 5, Ispep! Jeg synes også, at sæson 4 indtil videre er bedre, selvom sæson 5 også har mange momenter, hvor den er fabelagtig. Jeg synes dog også, det er for tidligt at sammenligne sæson 5 og 4 alt for meget. Vi er trods alt kun halvvejs i sæson 5, så episode 8 af sæson 5 er jo ikke en sæsonafslutning på samme måde som sidste afsnit af sæson 4 var. Forhåbentlig får vi et brag af en afslutning, som kan ramme sæson 4's niveau.
Det har du nok ret i. Jeg har desværre ikke netflix. Ved du hvornår afslutningen er tilgængelig på dvd? Kommer den ikke bare til at hedde sæson 6 eller?
Jeg ved ikke om vi skal sætte SPOILERS på under denne snak?? Eller går vi bare ud fra, folk selv kan regne ud, at de skal have set sæson 5?? Uanset hvad, gør jeg lige opmærksom på det i første omgang:
SPOILERS:
For at vende tilbage til nogle af de højdepunkter fra den første halvdel af sæson 5, så var jeg virkelig vild med introduktionen af de nye karakterer som Todd og hende forretningskvinden. Særligt Todd (ligner en ung Matt Damon) var en anderledes makker til Walter White ift. Pinkmann og det var et stærkt portræt af en afstumpet ung mand, der blot gerne vil ind i branchen og gik ikke op i penge, før han kunne sit kram.
Fængsel-scenen med drabene var decideret modbydelig og perfekt krydsklippet mellem begivenhederne og Walter White. Togscenen var jeg inde på, men også drabsscenen på karakteren Mike var ekstrem effektfuld, hvor jeg blev følelsesmæssigt berørt.
#11 Pécuchet 11 år siden
I met a traveller from an antique land
Who said: "Two vast and trunkless legs of stone
Stand in the desert. Near them on the sand,
Half sunk, a shattered visage lies, whose frown
And wrinkled lip and sneer of cold command
Tell that its sculptor well those passions read
Which yet survive, stamped on these lifeless things,
The hand that mocked them and the heart that fed.
And on the pedestal these words appear:
`My name is Ozymandias, King of Kings:
Look on my works, ye mighty, and despair!'
Nothing beside remains. Round the decay
Of that colossal wreck, boundless and bare,
The lone and level sands stretch far away".
#12 squid delicious 11 år siden
#13 Ispep 11 år siden
5/6
#14 MMB 11 år siden
#15 MMB 11 år siden
#16 Pécuchet 11 år siden
#17 Ispep 11 år siden
Det har du nok ret i. Jeg har desværre ikke netflix. Ved du hvornår afslutningen er tilgængelig på dvd? Kommer den ikke bare til at hedde sæson 6 eller?
#18 Ispep 11 år siden
#19 Snaden 11 år siden
#20 Ispep 11 år siden
SPOILERS:
For at vende tilbage til nogle af de højdepunkter fra den første halvdel af sæson 5, så var jeg virkelig vild med introduktionen af de nye karakterer som Todd og hende forretningskvinden. Særligt Todd (ligner en ung Matt Damon) var en anderledes makker til Walter White ift. Pinkmann og det var et stærkt portræt af en afstumpet ung mand, der blot gerne vil ind i branchen og gik ikke op i penge, før han kunne sit kram.
Fængsel-scenen med drabene var decideret modbydelig og perfekt krydsklippet mellem begivenhederne og Walter White. Togscenen var jeg inde på, men også drabsscenen på karakteren Mike var ekstrem effektfuld, hvor jeg blev følelsesmæssigt berørt.