Det ser ud til, at de spændende udenlandske film, kommer fra Italien i år.
Hvordan er chancerne egentlig for at disse få premiere i Danmark? Nu har vi jo set en række tyske, franske osv film klare sig rigtig godt i biograferne de sidste år. Forhåbentlig har distributørerne fået øjnene op for, at danskerne gerne vil udfordres og gerne vil se andet end amerikanske film. Forhåbentlig anerkender de også Italien som et interessant filmland, da jeg ikke umiddelbart ser nogle større titler fra hverken Frankrig, Spanien eller Tyskland i år.
Hvor kan man i øvrigt købe Conseguenze dell'Amore til en pris, der er til at betale for en SU modtager? :)
#20 Jep jeg skal også have set Gomorrah, men jeg er helt forgabt i Sorrentinos filmmageri, ikke mindst pga. Luca Bigazzi bag kameraet, det langsomme billedsprog og hvis Toni Servillos skuespil er på højde med hans debut, så tror jeg denne rammer lukt i hjertet på min smag. At italienerne kalder ham maestro, lover godt :)
Jury Prize to Paolo Sorrentino for "Il Divo" Best Screenplay to "Lorna's Silence" Best Actor to Benicio Del Toro Palme d'Or to Best Short Film: "Megatron" Prix du 61ème Festival de Cannes : Catherine Deneuve et Clint Eastwood
Så bliver det nok Dingeling (Skiftningen) som vinder.
Forhåbentlig går der så ikke 2-3 år, førend Il Divo vises i danske biografer, ligesom dengang da Oldboy vandt juryens pris.
Grand Prize ser ud til at blive Gomorra! Den film kommer frem i margen, selvom der ikke er tekst på nyheden endnu!!!
TO ITALIENSKE film isåfald! Fantastisk!
PALME D'OR:
ENTRE LES MURS af Laurent CANTET, hvis fejlen med margen er en fejl :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#21 ks 17 år siden
Hvordan er chancerne egentlig for at disse få premiere i Danmark? Nu har vi jo set en række tyske, franske osv film klare sig rigtig godt i biograferne de sidste år. Forhåbentlig har distributørerne fået øjnene op for, at danskerne gerne vil udfordres og gerne vil se andet end amerikanske film. Forhåbentlig anerkender de også Italien som et interessant filmland, da jeg ikke umiddelbart ser nogle større titler fra hverken Frankrig, Spanien eller Tyskland i år.
Hvor kan man i øvrigt købe Conseguenze dell'Amore til en pris, der er til at betale for en SU modtager? :)
#22 filmz-Bruce 17 år siden
Play
Amazon UK
Moviemail
#23 Wrangque 17 år siden
#24 filmz-Bruce 17 år siden
Jury Prize to Paolo Sorrentino for "Il Divo"
Best Screenplay to "Lorna's Silence"
Best Actor to Benicio Del Toro
Palme d'Or to Best Short Film: "Megatron"
Prix du 61ème Festival de Cannes : Catherine Deneuve et Clint Eastwood
Så bliver det nok Dingeling (Skiftningen) som vinder.
Forhåbentlig går der så ikke 2-3 år, førend Il Divo vises i danske biografer, ligesom dengang da Oldboy vandt juryens pris.
Grand Prize ser ud til at blive Gomorra! Den film kommer frem i margen, selvom der ikke er tekst på nyheden endnu!!!
TO ITALIENSKE film isåfald! Fantastisk!
PALME D'OR:
ENTRE LES MURS af Laurent CANTET, hvis fejlen med margen er en fejl :)
#25 filmz-Bruce 17 år siden
Entre les murs - The Class
Mandlige skuespiller:
Benicio Del Toro - Che
Kvindelige skuespiller:
Sandra Corveloni - Linha de Passe
Manuskript:
Jean-Pierre Dardenne og Luc Dardenne - The Silence of Lorna
Instruktion:
Nuri Bilge Ceylan - Three Monkeys
Grand Prix:
Gomorra
Juryens special pris:
Il Divo
Camera d'Or - debut:
Hunger
Un Certain Regard:
Tulpan
Kortfilm:
Megatron
Special priser:
Clint Eastwood - Changeling
Catherine Deneuve - Un conte de Noël
Kritikerpris - In Competition:
Delta
Kritikerpris - Un Certain Regard:
Hunger
#26 Wrangque 17 år siden
Men grats! til mister Cantet :D
#27 mr gaijin 17 år siden
Og tillykke til Sorrentino, Del Toro og resten. Glæder mig til at se filmene.
#28 Wrangque 17 år siden