Ja for f..... da. Den er igang og det skal blive spændende at se, hvorvidt der er lækkerier med i år. Jeg var selv lidt skuffet over sidste års udvalg, men tror på mere klasse i år. Hvad tror I?
Jeg håber, som sædvanligt, på at Paulo Sorrentino har begået en film, som kan leve op til hans Le Conseguenze dell'Amore.
Il Divo, handler om Mario Andreotti, Italiens premierminister gennem mange år og korruptionen i landet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Jeg vidste slet ikke at han var med. Ja det bliver spændende om han kan leve op til hans fremragende film.
Der er i det hele taget en masse spændende navne med i år. Soderberg, Eastwood, Fernando Meirelles, Wim Wenders, Charlie Kaufman + en masse forholdvis ukendte navne.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Jeg glæder mig også vildt til at høre hvad de siget til Kaufmanns Synecdoche, New York (nogen der ved hvad Synecdoche betyder by the way? :D )... Syntes Kaufmann er tilpas tosset til at være genial
Derud over skal det blive spændende med Che, Il Divo, Changeling sådan lige umiddelbart (af dem der er in competition)
Også skal der nok være nogle hidden gems iblandt, skal nok blive godt!
Edit: Jeg fandt ud af hvad Synecdoche betyder... pretty confusing :D
Den, jeg ser mest frem til, er klart "Synecdoche, New York" - Kaufman is the Man. :) Filmens historie ser dejligt "Kaufmanesque" ud, og det bliver spændende at se ham i instruktørstolen.
Ellers ser jeg også rigtig meget frem til Fernando Meirelles' "Blindness", Dardenne-brødrenes "Le Silence de Lorna" og Steven Soderberghs "Che".
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Det er et virkelig flot program i år. Der er endda en Kusturica og en Woody Allen-film (og desværre en Jennifer Lynch-film) uden for konkurrencen.
Men det er generelt et godt mix af navne i hovedkonkurrencen, jeg kender (Wenders, Kaufman, Eastwood, Dardenne, Soderbergh, Salles, Meirelles, Sorrentino, Egoyan), og navne, jeg ikke kender, men hvis film virker interessante.
Jeg kan forresten anbefale at tjekke http://daily.greencine.com/ under festivalen, da de hver dag opsummerer de forskellige anmeldelser. Lidt a la en art house rottentomatoes.
Glæder mig meget til at se hvordan det går "Che". Er lige ved at være færdig med "Jon Lee Andersons" biografi om Che. Så den ser jeg rigtig meget frem til!
Ser også frem til "Surveillance" og "SYNECDOCHE, NEW YORK", som begge lyder til at være rigtig spændende.
#1 filmz-Bruce 17 år siden
Jeg håber, som sædvanligt, på at Paulo Sorrentino har begået en film, som kan leve op til hans Le Conseguenze dell'Amore.
Il Divo, handler om Mario Andreotti, Italiens premierminister gennem mange år og korruptionen i landet.
#2 cansi 17 år siden
Men ellers Charlie Kaufmanns film Synodoche, New York ville jeg også holde øje med dens omtale...
#3 filmz-jonasgr 17 år siden
Der er i det hele taget en masse spændende navne med i år. Soderberg, Eastwood, Fernando Meirelles, Wim Wenders, Charlie Kaufman + en masse forholdvis ukendte navne.
'Cause I'm evil"
#4 Wrangque 17 år siden
Derud over skal det blive spændende med Che, Il Divo, Changeling sådan lige umiddelbart (af dem der er in competition)
Også skal der nok være nogle hidden gems iblandt, skal nok blive godt!
Edit: Jeg fandt ud af hvad Synecdoche betyder... pretty confusing :D
#5 rockysds 17 år siden
Filmens historie ser dejligt "Kaufmanesque" ud, og det bliver spændende at se ham i instruktørstolen.
Ellers ser jeg også rigtig meget frem til Fernando Meirelles' "Blindness", Dardenne-brødrenes "Le Silence de Lorna" og Steven Soderberghs "Che".
#6 mr gaijin 17 år siden
Men det er generelt et godt mix af navne i hovedkonkurrencen, jeg kender (Wenders, Kaufman, Eastwood, Dardenne, Soderbergh, Salles, Meirelles, Sorrentino, Egoyan), og navne, jeg ikke kender, men hvis film virker interessante.
Jeg kan forresten anbefale at tjekke http://daily.greencine.com/ under festivalen, da de hver dag opsummerer de forskellige anmeldelser. Lidt a la en art house rottentomatoes.
#7 Wrangque 17 år siden
Waltz With Bashir
Dette års Persepolis? (I LOVED persepolis)
#8 mr gaijin 17 år siden
Den ser virkelig flot ud. Meget mere interessant end standard animationsfilmene fra Hollywoodfabrikken og Japan.
Og den får gode anmeldelser:
http://daily.greencine.com/archives/005993.html#mo...
#9 filmz-Bruce 17 år siden
#10 Bates 17 år siden
Ser også frem til "Surveillance" og "SYNECDOCHE, NEW YORK", som begge lyder til at være rigtig spændende.