Gravatar

#71 JannikAnd 12 år siden

Caliban (69) skrev:
Suk...
"Suk..." kan fandme ikke gøre det!
Gravatar

#73 Slettet Bruger [1302323817] 12 år siden

"Holy Motors" ser interessant ud og er generelt blevet godt modtaget på festivalen. Den kunne godt gå hen og vinde, selv om det er svært at spå om hvad der har bevæget juryen mest.

Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#74 MMB 12 år siden

Whispering Horse (73) skrev:
"Holy Motors" ser interessant ud og er generelt blevet godt modtaget på festivalen. Den kunne godt gå hen og vinde, selv om det er svært at spå om hvad der har bevæget juryen mest.

Det er også den, jeg ville sætte mine penge på. :)
Gravatar

#75 Kisbye 12 år siden

Ja, nok enten den eller Amour, som det ser ud nu.
Og så er der en chance for Mads Mikkelsen kan løbe med prisen for bedste skuespiller.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#76 Kisbye 12 år siden

Andre favoritter til prisen for bedste skuespiller, må være Jean-Louis Trintignant for Love og Aniello Arena for Reality. Sidstnævnte vil ikke selv kunne modtage prisen, da han sider i fængsel for intet mindre end 3 mord.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#77 Kisbye 12 år siden

Vi nærmer os nu tidspunktet hvor de eftertragtede priser skal uddeles. Her er et overblik over ved kritikerne syntes.

Ekko's danske kritikerpanel
Ingen af anmelderne har den samme Palmefavorit i år. Den danske film "Jagten" fører på points efterfulgt af Carax's "Holy Motors". Nichol's MUD er kommet ind som lidt af en joker her til sidst og skubbet Haneke's "Amour" af andenpladsen.

Ioncinema's Internationale Kritikerpanel
Jeg har ventet på Ioncinema skulle opdatere deres liste med de sidste par film, men nu mistænker jeg dem for at være "Missing in Action". Ærgeligt. Det ville især være interessant at se hvad karakter de vil have givet til MUD, da den virker til at være blevet rimlig positivt modtaget. I dette panel fører Haneke's Amour, tæt forfulgt af "Holy Motors". Bemærk at Jagten ligger noget lavere her. Der er to franske anmeldere i dette panel, hvor den ene giver 0 stjerner. Franskmændene skulle eftersigne ikke kunne lide den danske film, da den ikke er kunstnerisk nok. Det passer også meget godt med at Ioncinemas egen anmelder kun giver 1½ stjerne.

Screens Internationale kritikerpanel
Her ligger Hanekes "Amour" nummer et sammen med Mungius klosterdrama "Beyond The hills". Jagten er godt med i opløbet med en delt tredjeplads.

Angående jagten, er det nok ikke umuligt at der kan falde en pris af til filmen. Mads Mikkelsen er også stadig i spil til "Bedste Skuespiller". Hans skuespil i filmen, skulle være i topklasse og jeg har kun hørt positive omtaleler.

I sidste ende er det op til Jurien at bestemme hvem der vinder, så alt kan ske.
Det er i aften af priserne uddeles.
Gravatar

#78 JannikAnd 12 år siden

Kim Foss har købt Leos Carax' Holy Motors hjem til Grand Teatret.

Den mand har sgu gjort et godt job, siden han overtog biografen i 2006...
Gravatar

#79 Castanea 12 år siden

Jeg er stadigvæk muggen over, danskerne giver Hong så få stjerner. Hvor kan man læse de fulde anmeldelser henne? Jeg kan i hvert fald ikke finde dem.
Gravatar

#80 JannikAnd 12 år siden

Hvorfor sætter det dit pis i kog? Jeg kunne da ikke være mere ligeglad. Hvis deres meninger havde en indflydelse på, hvad distributørerne køber hjem, havde det været en anden sag. Men Kim Skotte & co. er sgu ikke lobbyister.

Skriv ny kommentar: