Gravatar

#21 Bruce 14 år siden

Kubrick. Et af de bedste argumenter for, at der findes en gud! Hvordan kommer man uden om Barry Lyndon? Den film er en stor cinematografisk orgasme.

[url= favorit[/url]
[url= min favorit 2[/url]
[url= Lyndon start[/url]
[url= Lyndon duel[/url]
[url= Lyndon duel[/url]

Fuck a duck! Over 40 år siden? Får film som er få år gamle til at ligne relikvier!

[url= lock[/url]
[url= sequence[/url]
[url=

Luca Bigazzi, cinematografi fra Il Consequence dell'amore:

[url=
[url=

[url= første 3 minutter[/url]

[url= New World[/url]

[url= Robbery, The Assasination of Jesse James[/url]

[url= the mood for Love[/url]

[url= Man[/url]

[url= Will Be Blood[/url]
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#22 JannikAnd 14 år siden

#21 - Ååhh... There Will Be Blood. Hvor er det dog bare godt og velkomponeret! Jeg sad netop og læste den oprindelige tråd fra bio-anmeldelsen og faldt over, at du belønnede den med 8.5/10 i sin tid. En flot karakter, men ikke så høj som jeg havde forventet fra din side?

For mig vil den film altid være 10/10 og et studie i tour de force. Rå filmisk muscle power! Det er filmen, mine børnebørn vil misunde mig at have set på det store lærred.
Gravatar

#23 Bruce 14 år siden

#22 Til gengæld gjorde jeg comeback i blu-ray anmeldelsen og skrev

Det er en fantastisk film, med den vildeste enkeltmands præstation i mange år. Første gang jeg så den, var jeg overvældet og kunne nok ikke indse det fulde omfang af det jeg så. Anden gang var det en endnu større nydelse og formentlig vil man først realisere filmens "impact" i filmhistorien om 20-30 år. Mesterværk uden tvivl og i min bog også snittet bedre end NCFOM.

Jeg er med på 10/10 og den er nummer 7 på min top 200.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#24 RasmusFL 14 år siden

#23 - hvor kan man se din top 200?
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#25 RasmusFL 14 år siden

#19 - nej, har desværre ikke haft mulighed for at gå dybere ind i Tarkovskijs væsen end hans film tillder det. Men hans film og hans stil giver mig bestemt lyst. Er 'Sclupting in Time' ikke meget indadvendt og filosofisk i sit sprog?

Mizoguchi ligner i øvrigt en instruktør, man virkelig bør tjekke ud.
Gravatar

#26 mr gaijin 14 år siden

RasmusFL (25) skrev:
Mizoguchi ligner i øvrigt en instruktør, man virkelig bør tjekke ud.

Han er en instruktør, som du bør tjekke ud.

Se kameraarbejdet i denne scene fra "Life of Oharu":

Den detaljefikserede klassiske japanske kultur (tænk på te-ceremonier, oprindelig sake-brygning, sværdsmedjerne, dukkerne fra hanamatsuri, noh-dans og så videre) passer så godt til filmmediet, da hver en minutiøs bevægelse er nøje gennemtænkt. Men det er de færreste, der formår at udnytte det så smukt som Mizoguchi.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#27 RasmusFL 14 år siden

Dvdbeaver siger god for den her, hvis andre - lige som mig - -pludselig har fået stærk interesse for Mizoguchi:

http://laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=832387...
Gravatar

#28 RasmusFL 14 år siden

#26 - wow. Det er jo Dreyer på japansk - og med interiør-kran. Ser utrolig godt ud.
Gravatar

#29 RasmusFL 14 år siden

Men... det var måske lidt dumt jeg linkede til laserdisken, for de har kun et eksemplar af den dvd, jeg lige havde udset mig.
Gravatar

#30 rockysds 14 år siden

There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."

Skriv ny kommentar: