Gravatar

#21 Richard Burton 12 år siden

#18 Flere berømtheder, skuespillere og stand up'ere har med tiden forsøgt sig. Ender altid skidt. Kan huske Helle Virkner kaldte Reagan en afdanket skuespiller. Man ser tydeligt i historisk regi, hvem af de to, som var mest afdanket.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#22 Verbal 12 år siden

#19: Selv samme journalister vil med garanti svare, at deres politiske overbevisning ikke har indflydelse på deres arbejde. Det kan man så være enig i eller ej, men der er forskningsmæssig enighed om, at politiske tilhørsforhold ikke spiller en afgørende rolle i den journalistiske dækning.

Derudover giver en enkel spørgeundersøgelse simpelthen ikke grundlag nok for, at konkludere, at journalister er mere flinke mod venstrefløjen i deres arbejde fordi de selv stemmer på venstrefløjen. Den slags konklusioner kræver længere tids forskning, end hvad der er udført her.

Endelig er der andre faktorer der afgør en avis' politiske holdning, som eksempelvis avisens redaktører og øvrige ledelse.

Bemærk, jeg siger ikke hvorvidt medierne er røde eller blå i deres politiske nyhedsdækning. Jeg siger blot, at artiklen du henviser til, ikke giver belæg for, at konkludere hvilken politisk holdning medierne har.
And like that... he's gone.
Gravatar

#23 Highland Park 12 år siden

Jon Stewart skrev:
And this is where Clint Eastwood has done a huge favour to us all because the Republican Party's irrationality that they have worked so hard at the convention to conceal was unleashed in a 12 minute improvised avantgarde performance of "One Angry Men". Eastwood finally revealed the cognitive dissonance that is the beating heart and soul and fiction of this party. They're so far gone they're hammering Obama for things that Bush did and Romney is.

[...]

We owe Clint Eastwood a debt of thanks. Not only because it was a truly hilarious 12 minutes of improvised awesome in a week of scripted blah. But because it advanced our understanding. This President has issues and there are very legitimate debates to be had about his policies and actions and successes and/or failures as President... I mean tune in next week. But I could never wrap my head around why the world and the President that Republicans describe bear so little resemblance to the world and the President that I experience. And now I know why: There is a President Obama that only Republicans can see.

Kilde: http://www.thedailyshow.com/full-episodes/fri-augu...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#24 Richard Burton 12 år siden

Jon Stewart for president!
Gravatar

#25 gi-jones 12 år siden

SIR Ridley Scott (21) skrev:
#18 Flere berømtheder, skuespillere og stand up'ere har med tiden forsøgt sig. Ender altid skidt. Kan huske Helle Virkner kaldte Reagan en afdanket skuespiller. Man ser tydeligt i historisk regi, hvem af de to, som var mest afdanket.
Det er jo heller ikke fordi man ikke principielt kunne være god til begge dele (selvom Reagan nu vist aldrig var et orakel som skuespiller). Jeg synes bare ikke at berømmelse skal være en fribillet ind i politik.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#26 Richard Burton 12 år siden

#25 Er enig. Bono er jo ved at være ret så patetisk ("ved at være" = de sidste 15 år!), men Clooney gør det ret så godt faktisk.

Reagan var så absolut ikke den store skuespiller, men jeg tror nu Virkner mente i regi af præsident og der har historien jo vist, at han faktisk ikke var helt så ringe, som nogle ville gøre ham til "den gang". Tænk hvis republikanerne kunne levere "den slags" i dag?
Gravatar

#27 gi-jones 12 år siden

Jeg er ikke så meget inde i hvad Reagan egentlig gjorde - lidt før min tid :)

Men sådan set har du ret. Clooney er sindsygt intelligent og kunne sikkert være en god politiker, men der er en hårdfin grænse for hvor langt man skal gå. Fint nok at de støtter op om forskellige velgørenhedsting osv. men når kendisser stiller sig op og begynder at diskutere hårde politiske emner som finans får jeg for meget.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#28 Slettet Bruger [2628477051] 12 år siden

Han sagde "Mr. Gorbachev, tear down this wall!" og lavede Star Wars-våben!
Gravatar

#29 Slettet Bruger [3933345394] 12 år siden

Clooney er også god på den måde, at han ved hvor han gøre en forskel. Han går meget op i velgørenhedsarbejde og Reitman kunne jo knap nok få ham med til Golden Globe, fordi Clooney hellere ville hjælpe hans velgørenhedsprojekt.

Han har jo også sagt at han ikke ønsker at gå ind i politik. Både fordi det er for hårdt, men han mener også man skal gøre det man er god til. Netop derfor synes jeg også, at han ofte forholder sig til det han ved noget om og som han brænder for.

Så har han jo også en fantastisk karisma og er meget vellidt. Det fremstår ikke som om at han bærer rundt på en facade.

Den måde han bruger sin indflydelse på kan jeg godt lide og han har jo heller ikke lagt skjul på at han synes at kendisser som ham selv skal bruge deres indflydelse på at gøre en forskel i for eksempel u-lande.
På den måde kan jeg også godt lide Angelina Jolie som også har gjort sig meget i velgørenhedsarbejde.

Bare det at de besøger de ramte områder, betyder mere end de fleste tror.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#30 Richard Burton 12 år siden

#28 Han ikke kun sagde det. Han bragte USSR på ruinens rand (og USA!!!), men fra at USSR under Carters præsidentembede i USA havde været ekspansionsivrig og ført en imperialistisk politik, blev de reelt kørt bagom dansen og måtte kaste håndklædet i ringen.

Ved Reagans død af Mikhail Gorbatjov:

By the end of the superpower rivalry, the leaders had formed a partnership that steered their superpower nations away from the brink of nuclear war and toward the end of Moscow's empire.

Both men feared their countries were heading for an atomic conflict and their complicated negotiations helped shift course away from potential catastrophe, said Gorbachev, who won the Nobel Prize for his work in reforming the Soviet Union and easing world tension.

"I take the death of Ronald Reagan very hard," Gorbachev told reporters. "He was a man whom fate set by me in perhaps the most difficult years at the end of the 20th century."

"I deem Ronald Reagan a great president"

Historien har haft sin del af pacifistiske ledere, i tider hvor det modsatte var påkrævet. Churchill og Reagan vendte således begge billedet. Den ene vandt freden gennem krig og den anden undgik krigen gennem oprustning og fik revet et jerntæppe af ufrihed ned.

Skriv ny kommentar: