Gravatar

#1321 Ispep 12 år siden

Fremragende horrorfilm og vil nok være i min top 5 over sådanne. Det er dog ikke Carpenters bedste (som er The Thing) men denne her følger godt med. Og nu fik jeg lyst til at gense den :D
Gravatar

#1322 Ispep 12 år siden

Har du set Rob Zombie's Halloween? Jeg fandt den ærligt også rigtig god. Alt midtimellem stank lidt :D
Gravatar

#1323 Collateral 12 år siden

Ispep (1321) skrev:
Fremragende horrorfilm og vil nok være i min top 5 over sådanne. Det er dog ikke Carpenters bedste (som er The Thing) men denne her følger godt med. Og nu fik jeg lyst til at gense den :D

'The Thing' har jeg først fået set for nylig, men ja den er rigtig fremragende. Kan sagtens være den lander på min liste engang i fremtiden, efter et gensyn.

Ispep (1322) skrev:
Har du set Rob Zombie's Halloween? Jeg fandt den ærligt også rigtig god. Alt midtimellem stank lidt :D

Ikke endnu. Men ja. Synes egentlig 'Halloween 3' var en spændende idé og jeg havde gerne set serien fortsætte som antologiserie.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1324 Kruse 12 år siden

Ja, "Halloween" er jo en fremragende film, og hører nok også til et sted blandt mine favorit-horrorfilm :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#1325 Benway 12 år siden

Dejlig film ("dejlig" er måske det forkerte ord). "Halloween" er et fremragende eksempel på en film, hvor der er instruktionen i sig selv, der driver værket. Handlingen er noget nær ingenting - det er selve filmhåndværket, der gør den til noget særligt. Ikke mindst den evigt paranoide følelse af at nogle hele taget overvåger nogle andre. Og slutningen er bare sublim.

Personligt er jeg dog også endnu mere begejstret for "The Thing", som jeg faktisk foretrækker frem for "Alien". Gad vide om Bruce læser med her? ;)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#1326 Collateral 12 år siden

Benway (1325) skrev:
Dejlig film ("dejlig" er måske det forkerte ord). "Halloween" er et fremragende eksempel på en film, hvor der er instruktionen i sig selv, der driver værket. Handlingen er noget nær ingenting - det er selve filmhåndværket, der gør den til noget særligt. Ikke mindst den evigt paranoide følelse af at nogle hele taget overvåger nogle andre. Og slutningen er bare sublim.

Enig på alle punkter. Mange af de samme ting jeg har prøvet at fremhæve i anmeldelsen.

Benway (1325) skrev:
Personligt er jeg dog også endnu mere begejstret for "The Thing", som jeg faktisk foretrækker frem for "Alien". Gad vide om Bruce læser med her? ;)

Har han i hvert fald gjort engang, men vi finder nok snart ud af om det stadig er tilfældet.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1327 Ispep 12 år siden

Benway (1325) skrev:
som jeg faktisk foretrækker frem for "Alien". Gad vide om Bruce læser med her? ;)

Hvad uhygge angår, så er The Thing Alien langt overlegen i min bog. Jeg har aldrig fundet Alien skræmmende nok, men altid mere fantastisk som film. Hvilken der er bedre som film, ved jeg ikke helt. Troede for en kort stund The Thing tabte mig en smule, men det blev hurtigt sat på plads med et gensyn :D Jeg tror umiddelbart jeg foretrækker Alien som film. Men fuck det, hvorfor vælge, når jeg nyder begge film :D
Gravatar

#1328 Ispep 12 år siden

Collateral (1323) skrev:
Kan sagtens være den lander på min liste engang i fremtiden, efter et gensyn.

Og det bliver den ikke dårligere af :D

Collateral (1323) skrev:
Ikke endnu

Den kan anbefales. Lidt undervurderet måske, men rammer virkelig en nerve, som holder en på kanten af stolen. Den er tilmed spændende rent psykologisk, synes jeg.
Gravatar

#1329 Collateral 12 år siden

Ispep (1328) skrev:
Og det bliver den ikke dårligere af :D

Tror jeg bestemt heller ikke. Var småsyg da jeg så den, så var måske heller ikke helt så meget til stede som jeg gerne ville have været.

Ispep (1328) skrev:
Den kan anbefales. Lidt undervurderet måske, men rammer virkelig en nerve, som holder en på kanten af stolen. Den er tilmed spændende rent psykologisk, synes jeg.

Jeg er helt vild med 'House of 1000 Corpses', så vil, måske mest pga. instruktøren, gerne give den en chance.
Gravatar

#1330 Benway 12 år siden

#1327 Begge film er mesterværker i min bog, så man skal heldigvis ikke vælge. :)

På mig virker "Alien" dog mere skræmmende - måske også fordi jeg så den først, da jeg var ret ung - men "The Thing"s ideer og leg med mediet finder jeg ekstremt fascinerende. Bl.a. fordi
vi aldrig får selve skurken at se eller ved præcis, hvad det egenlig er. Et uhyre, en virus eller blot en form for materie der fremprovokere hallucinationer. Alt er muligt. Det er en monsterfilm uden et monster. De ting vi ser er så langt ude og surrealistiske, at man knap nok kan forholde sig til dem.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."

Skriv ny kommentar: