Gravatar

#11 MOVIE1000 13 år siden

fedt at se Face Off, den er også på min top 150, men dog ikke i top 60, men stadig en fed film, som jeg synes er Travoltas bedste.
knap så fedt at se Wes Cravens New nightmare :( en film jeg bare ikke kan tage især ikke i den serie, den går udenfor Freddys verden og gør ham til virkelighed, det samme gælder for skuespilleren, nu er de pludselig ikke dem de har udgivet sig for at være i hele film serien, men dem selv.

Fedt at se endnu en liste, vi skal snart have lavet en top liste over top lister herinde :D Men glæder mig til at se mere har en fornemmelse af at der vil komme en del som jeg også godt kan lide :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#12 Lord Beef Jerky 13 år siden

Face/Off er sgu en af de bedre Hollywood actionfilm i sin tid... vilel sikekrt få 5/6 herfra. Breakfast Club står til topkarakter hos mig, og er bestemt fantastisk! New Nightmare synes jeg er en god idé, der er dårligt udført. Ikke den værste i filmserien, men bestemt heller ikke på top 3 her.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#13 Collateral 13 år siden

#10: Jeg vil sige at slutningen vokser hver gang, men som nævnt i anmeldelsen ærgrer delen med Ally Sheedys karakter mig
hvorfor skal hun forandres i stedet for at forblive den hun er?


#12: Netop af samme årsag at den ikke kommer så højt her. Dele af slutningen bliver visuelt for meget, og også lidt plat, men opbygningen er rigtig god, på trods af det af og til kluntede skuespil.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#14 Åkepool 13 år siden

"Face/off" og "The Breakfast club" er to rigtig gode film, som dog ikke ville komme på min top 100, tror jeg.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#15 Skeloboy 13 år siden

Breakfast Club er helt sikkert en af de bedste ungdomsfilm overhovedet. Og den holder stadig.

Face/Off er en habil action, men ikke mere. Dog er den i den bedre del af genren.

Jeg tror nok, jeg har set Wes Craven’s New Nightmare engang i midt-90'erne, og kan bare huske, jeg ikke kunne lide den :)
Gravatar

#16 Collateral 13 år siden

Jeg hørte faktisk engang engang en far forsøgte at overbevise sin datter om at købe "Breakfast Club" istedet for en eller anden film, fordi han mente at hun kunne lærer noget af den. Og helt ærligt havde manden jo ret. Tror både voksne og unge kan lærer noget af den.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#17 MOVIE1000 13 år siden

Så kan det være at jeg skal se den har aldrig hørt om den før nu, den har vel ikek en dansk oversættelses titel?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#18 Collateral 13 år siden

#17: Ifølge IMDb hedder den det samme på dansk. http://www.imdb.com/title/tt0088847/

Man kan finde den i de fleste 50,- kroners markeder, og den er tit sammenpakket med filmen "Weird Science", det er i al fald den udgave jeg har. "Weird Science" er nu ikke top noget materiale, men den er ret sjov, og har også en udemærket pointe om det der med at være sig selv.

Edit: Den kan købes til sølle 28,- kr her
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#19 BN 13 år siden

Collateral (13) skrev:
#10: Jeg vil sige at slutningen vokser hver gang, men som nævnt i anmeldelsen ærgrer delen med Ally Sheedys karakter mig
hvorfor skal hun forandres i stedet for at forblive den hun er?




Jeg må tilstå, at jeg ikke helt forstår hvad du mener m.h.t. Ally Sheedys karakter.
Hvilken forandring? Molly Ringwald får lige til lejligheden lov til at ændre lidt på hendes UDSEENDE, men hun forandrer da ikke PERSONLIGHED, og det ses tydeligt ved hendes meget specielle suk og rullen med øjnene, da hun får Emilio Estevez' vurdering af hendes nye look, samt at hun ude på gaden river et mærke af hans tøj som en slags souvenir eller gensynsgaranti, lige før de tager afsked. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#20 Collateral 13 år siden

#19: Det kan du måske have ret i. Har bare altid ting det som en "poppificering", men ja. Måske har du ret. Som sagt tidligere har jeg det dog også bedre og bedre med slutningen jo flere gang jeg ser filmen, så måske jeg pludselig bliver helt glad for den :) Hvem ved?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: