Gravatar

#1481 Stitch 11 år siden

[slettet af admin]
Gravatar

#1482 BN 11 år siden

Nå, så reagerede admin. Dejligt.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1483 jessup 11 år siden

Revolutionay road er rigtig fin problemet for mig, er at de par gange jeg har set bliver jeg mindet om instruktører som har været inde på samme temaer men i en anden liga. Sirk og Ophuls for år tilbage og Hynes i nyere tid.
This is just until June
Gravatar

#1484 Collateral 11 år siden

BN (1482) skrev:
Nå, så reagerede admin. Dejligt.
jeg nåede ikke engang at se det :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1485 NightHawk 11 år siden

Collateral (1475) skrev:
64. Revolutionary Road af Sam Mendes:

‘Revolutionary Road’ er dygtigt lavet. Den er velskrevet, velspillet og instrueret med sikker hånd. De ting gør i samspil en film der er tankevækkende og som ikke er bange for at tage et nuanceret kig på nogle problemstillinger, som er dybtliggende og vil være relaterbare for snart sagt hvem som helst - i det mindste ethvert menneske der ved hvad det vil sige at have oplevet fornemmelsen af en livsdrøm der siver ud mellem fingrene.

Som altid kan det ovenstående og tidligere indlæg også læses på min blog, hvor det ligeledes er muligt at danne sig et overblik over den foreløbige liste.

Fremragende anmeldelse du har skrevet, som jo rammer spot on ifht. Sam Mendes helt igennem mesterlige film.

"Revolutionary Road" er på mange måder en sanseberusende oplevelse, som jeg holder rigtigt meget af at sidde og analysere. Især fordi der bagved den umiddelbare facade hos karakterene (der spilles med stort hjerteskærende nærvær og intensitet af Winslett og DiCaprio i to af deres allerbedste præstationer) og bag facaden på den utroligt flotte og gennemført detaljerede visualisering af tidsperioden, gemmer sig så mange kontrastfyldte nuancer og oprørske modsætninger, der bare venter på at trænge igennem og ændre på tingenes tilstand. Sam Mendes løser disse konflikter og den delvise dekonstruktion af samfundstrukturen med stor overbevisning, hvilket jeg i nyere tid kun har set udført på samme sublime niveau i serien "Mad Men", som "Revolutionary Road" da også deler flere fællestræk med.

Super valg til din liste! :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1486 Collateral 11 år siden

Det er helt sikkert en film der er ladet med utrolig megen dybde og symbolik. 'Mad Men' har jeg endnu ikke set, men der er også bare så mange fede serier derude, at det er svært at nå dem alle.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1487 NightHawk 11 år siden

Collateral (1486) skrev:
Det er helt sikkert en film der er ladet med utrolig megen dybde og symbolik. 'Mad Men' har jeg endnu ikke set, men der er også bare så mange fede serier derude, at det er svært at nå dem alle.

Det kender jeg kun alt for godt. Har også selv flere serier stående i kø, som jeg stadig har til gode. :)

Men jeg vil ihvertfald gerne kaste en varm anbefaling efter "Mad Men", som jeg er sikker på du vil finde interessant. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1488 Collateral 11 år siden

NightHawk (1487) skrev:
Men jeg vil ihvertfald gerne kaste en varm anbefaling efter "Mad Men", som jeg er sikker på du vil finde interessant. :)

Skal nok få den set. Den ligger på Netflix ved jeg, så før eller siden når jeg til den. Lige nu er jeg i færd med 'Breaking Bad' og den originale 'Star Trek' serie.
Gravatar

#1489 Benway 11 år siden

"Mad Men" er fantastisk. Jeg har allerede slugt alle fem sæsoner og ser frem til den næste. Ufattelig hvor højt et niveau den har haft over så lang tid.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#1490 Kruse 11 år siden

What Benway said! :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: