Gravatar

#1491 MOVIE1000 11 år siden

Efter at have set Jarhead, American Beauty og Skyfall, skal jeg da helt sikkert også se denne Sam Mendes film på et eller andet tidspunkt. Har Away we go liggende på hylden, den bliver måske sat på idag.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#1492 Ispep 11 år siden

Sam Mendes kan IKKE fejle. Alle hans film synes jeg er helt fantastiske. Han er ret stabil.
Gravatar

#1493 Kruse 11 år siden

"Away We Go" synes jeg nu ikke fungerede specielt godt.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#1494 Hr. Nielsen 11 år siden

Kruse (1493) skrev:
"Away We Go" synes jeg nu ikke fungerede specielt godt.
Jeg kunne godt lide den. Men modsat hans andre, ikke en man husker, så du har nok lidt mere ret end jeg har lyst til at indrømme:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#1495 Ispep 11 år siden

Hov.. den har jeg sgu ikke engang set..

Gravatar

#1496 MOVIE1000 11 år siden

Jeg ser den iaften mens jeg nyder resterne af noget mousakka og kartoffelmos.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#1497 Collateral 11 år siden

Min anmeldelse af Repo! The Genetic Opera er, i bearbejdet form, landet på Uncut.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1498 Collateral 11 år siden

Jeg tillader mig lige at dobbelt-poste dette indlæg omhandlende Oingo Boingo, til andre der har interesse i at lære deres musik at kende - indlægget er oprindeligt skrevet som svar til BN:

Størstedelen af deres produktion er kendetegnet ved ret glade melodier, mikset med relativt alvorlige tematikker på lyriksiden. F.eks. på deres første album, som også er et af deres bedste, hvor [url= System'[/url'>, som ligeledes er fremragende.

Af deres mest kendte navne skal [url= Man's Party'[/url'> som virker meget typisk Elfman og afslører hvorfor Oingo Boingos musik blandt andet tiltrak sig Tim Burtons opmærksomhed.

Som Oingo Boingos karriere udviklede sig, bevægede de sig trinvist frem mod mørkere og mørkere stemninger, blandt deres bedste sange er [url= of You' et fint eksempel på noget mørkere og mere skizofrent drømmende fra bandets side, som stadig er meget præget af 80er lyden.

Deres næstsidste plade 'Dark at the End of the Tunnel' er domineret af mere sobre tekster, som rent faktisk er meget sørgmodige, hvilket der også tidligere har været en snert af. Hør f.eks. en sang som [url= som udforsker nogle af de samme tematikker som tidligere tider, men som nævnt altså på en noget mere lidende/sørgmodig tone. De livlige melodier er ikke væk, men forandrede er de bestemt.

Elfman fortæller på kommentarsporet til 'The Nightmare Before Christmas' at mange af Jack Skellingtons overvejelser om det repetitive i at lave Halloween år efter år, kom fra hans egne følelser omkring Oingo Boingo (som på det tidspunkt blot kaldte sig Boingo). Han var klar til noget nyt og det fornemmer man måske på den sidste plade. Ikke fordi den er ringe, men fordi den er ganske ambitiøs og at det virker oplagt at Elfman er på vej mod noget nyt musikalsk. Den første sang jeg hørte fra den plade var [url= Again'[/url'> som mikser den stærkt rockede lyd af det sidste album, med den samfundskritiske lyrik, som særligt er markant på bandets første plade, men som findes gennem hele deres karriere. Førnævnte 'Insanity' beskæftiger sig i høj grad også med den type tematik, dog med et lidt bredere fokus end blot krig.

Bonusnummer: [url= Close Our Eyes' (Live) - bare en fremragende kærlighedssang, som de også har lavet nogle stykker af.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1499 Collateral 11 år siden

Læs om 'Heavy Metal' og 'Heavy Metal 2000' ovre på filmkavalkaden.
Gravatar

#1500 Collateral 11 år siden

Skriv ny kommentar: