Gravatar

#1681 BN 11 år siden

Ispep (1680) skrev:
men nu synes jeg heller ikke Carpenters version ligefrem er et mesterværk.

Det synes JEG heller ikke. Men den har en unik stemning og atmosfære og et meget simpelt, men ret effektivt plot - altsammen noget der gør det svært at lave en ligeså god film.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1682 MOVIE1000 11 år siden

Jeg synes ikke rigtig genindspilningen, rigtig minder om dne originale. Jeg holder mig til den originale. Synes genindspilningen var et ret tamt forsøg, hvor spændingen ikke er til stede, der gør et filmen til tider kan føles lang og ligegyldigt, som de fleste genindspilninger.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#1683 Hr. Nielsen 11 år siden

BN (1681) skrev:
Det synes JEG heller ikke. Men den har en unik stemning og atmosfære og et meget simpelt, men ret effektivt plot - altsammen noget der gør det svært at lave en ligeså god film.
Enig! Alle film, man fremhæver som værende gode og have noget 'særligt' over sig, behøver jo heller ej være mesterværker. Jeg har mange film i min rygsæk, som på ingen måde kan kaldes mesterværker, men som jeg elsker af andre grunde og gang på gang vender tilbage til.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#1684 Ispep 11 år siden

BN (1681) skrev:

Ja, og ud fra de ting, så leverer den varen! Min pointe var også, at man roligt kunne se remaket uden at få ødelagt sit billede af originalen. Man får selvfølgelig lidt svagere kvalitet, men ikke noget der for alvor kan mærkes, når nu originalen ikke just har sat standarden så højt in the first place. Såmænd blot dét. At der findes gode film uden at være mesterværker, kan vel dårligt benægtes.
Gravatar

#1685 Collateral 11 år siden

Middelmådige - Paris By Night

Brilliante - Hushpuppy
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1686 Collateral 11 år siden

Og mine overvejelser omkring Showcase 2013 - selvom det ikke har så meget med film at gøre...
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1687 Collateral 11 år siden

Terrence Malicks 'Tree of Life' indtager 21. pladsen på min topliste. Anmeldelsen har i muligvis allerede læst, hvis ikke kan den findes her.

Top 100 kan man skabe sig et overblik over her.
Gravatar

#1688 Ispep 11 år siden

Er spændt på de første tre pladser.
Gravatar

#1689 Collateral 11 år siden

Ispep (1688) skrev:
Er spændt på de første tre pladser.

Jeg udfylder stadig tomme pladser rundt omkring på listen, så der er nok et stykke endnu til topplaceringerne, men jeg glæder mig bestemt også til at afsløre dem!
Gravatar

#1690 Hr. Nielsen 11 år siden

Du har en fantastisk alsidig smag Collateral. Det finder jeg ret fedt og er for mig en god grund til, at dine ord vægter tungere hos mig end mange andres.
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: