Gravatar

#1761 Ispep 11 år siden

Godt initiativ.

Hvis jeg må komme lidt med kritik ang. din blog i det hele taget, så finder jeg den måske lidt kedelig visuelt. Jeg vil også blot nøjes med at skrive:

Fight Club, 1999

fremfor:

Fight Club af David Fincher

Det ser bare lidt bedre ud visuelt. Nåh, det var bare en lille og måske knap så vigtig en detalje. Men jeg elsker en flot og indbydende filmblog :D
Gravatar

#1762 Collateral 11 år siden

Det med årstal fremfor instruktør tager jeg lige til overvejelse, kunne godt være det ville være mere overskueligt og lidt pænere.

I forhold til det visuelle, kan du så ikke lokkes til at være lidt mere konkret? Har ikke de vildeste skills, så har lavet det ret minimalistisk, men hvis det er noget jeg kan gøre noget ved er jeg meget interesseret i at gøre siden mere indbydende og læsevenlig.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1763 Kruse 11 år siden

Kunne du lave forskel på skriften(størrelse og/eller farve) på selve titlen af filmen og så instruktørens navn(eller årstal hvis du vælger dette)? Jeg synes i hvert fald at det ville være mere overskueligt, hvis hver titel havde mere blikfang end teksten der står ved siden af.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#1764 Collateral 11 år siden

Kruse (1763) skrev:
Kunne du lave forskel på skriften(størrelse og/eller farve) på selve titlen af filmen og så instruktørens navn(eller årstal hvis du vælger dette)? Jeg synes i hvert fald at det ville være mere overskueligt, hvis hver titel havde mere blikfang end teksten der står ved siden af.

Done.

Så synes jeg dog næsten ikke jeg vil fjerne skaberne, for så bliver det lidt sært med skiftet af skriftstørrelse. Kan selvfølgelig afprøves.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#1765 Ispep 11 år siden

Jamen jeg vil starte med at justere lidt på favoritfilmene:

1. Fight Club, 1999 (og her kan du enten fremhæve titlen eller årstallet). Leg lidt med det, men synes helt afgjort du skal droppe "af David Fincher" o.s.v.

Jeg kan ellers godt lide din struktur på bloggen. Nemt at spotte fanen "anmeldte film", "anmeldte serier" o.s.v. Baggrunden/baggrundsfarven kan jeg egentlig også godt lide, men bloggen virker en kende for mørk - særligt det sorte felt. Kunne man erstatte det med en anden farve der supplerer den røde baggrund, ja så tror jeg tingene vil lysne lidt :D

Og en mindre detalje: Under "anmeldte serier" giver du antal stjerne. Jeg vil bare bruge tal.
Gravatar

#1766 Collateral 11 år siden

Ispep (1765) skrev:
Og en mindre detalje: Under "anmeldte serier" giver du antal stjerne. Jeg vil bare bruge tal.

Gør jeg også ved anmeldte film. Kan ændre det til at være ligesom under kulturbloggeri med X ud af X?

Ispep (1765) skrev:
1. Fight Club, 1999 (og her kan du enten fremhæve titlen eller årstallet). Leg lidt med det, men synes helt afgjort du skal droppe "af David Fincher" o.s.v.

Det overvejer jeg lige videre. Synes egentlig det ser rimelig godt ud med den fremhævede titel, så det vil jeg under alle omstændigheder nok holde fast i. Vil lige afprøve hvordan det ville se ud med årstal.

Ispep (1765) skrev:
bloggen virker en kende for mørk - særligt det sorte felt. Kunne man erstatte det med en anden farve der supplerer den røde baggrund, ja så tror jeg tingene vil lysne lidt :D

Vil jeg ligeledes eksperimentere med.
Gravatar

#1767 Ispep 11 år siden

Collateral (1766) skrev:
Gør jeg også ved anmeldte film. Kan ændre det til at være ligesom under kulturbloggeri med X ud af X?

Ja, eller blot x/x. Jo mindre det fylder, desto bedre. Jeg kan også lide den måde det er på på Roger Eberts side, men det kræver måske en decideret hjemmeside.
Gravatar

#1768 Collateral 11 år siden

Jeg prøver X/X når jeg går igang igen :)
Gravatar

#1769 Kruse 11 år siden

Collateral (1764) skrev:
Done.

Så synes jeg dog næsten ikke jeg vil fjerne skaberne, for så bliver det lidt sært med skiftet af skriftstørrelse. Kan selvfølgelig afprøves.

Det ser væsentligt mere overskueligt ud nu :)

Som filmnørder er vores hjerner jo kodet til hurtigt at genkende bl.a. filmtitler, så når det står i én køre sammen med anden tekst uden forskel, så forvirrer det og gør at man lige skal bruge et par ekstra sekunder for at opfange alle titlerne.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#1770 Collateral 11 år siden

Og målgruppen er jo filmnørder.

I øvrigt gav gennemgangen af anmeldelserne (skulle fjerne numre og ændre tags) mig lyst til at skrive en håndfuld af dem om. Der er nogle af de gamle, som ikke er særlig grundige.

Skriv ny kommentar: