Gravatar

#1 RasmusFL 16 år siden

Ja, overskriften siger vel næsten hvad der skal siges, så jeg vil lægge ud med at nævne de titler, jeg har bestilt billetter til og glæder mig abnormt meget til at opleve:

- Synecdoche, New York (selvfølgelig :))

- Moon

- Vinyan

- Il Divo

- JCVD

Desuden så jeg 'The Chaser' igår. En lidt blandet oplevelse hvor psykologisk indsigt og billedskøn voldspoesi rasler af sted som et usammenhængende hele - selvom filmens indledende 45 min. og afsluttende 30 var blændende.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#2 filmz-Bruce 16 år siden

Kommer desværre ikke til at se mere end State of Play i går, ser det ud til.

Il Divo er et godt valg.

Min liste havde været:

In The Loop, den britiske politiske komedie TV serie The Thick of It omskrevet til film af samme instruktør Armando Iannucci og med Malcolm Tucker i hans glansrolle igen, blot omskrevet til amerikansk politik i Washington. Rost til skyerne i Sight and Sound.

- Secrets of State

- Bronson

- Moon

- The Burning Plain

- Public Enemy Number One
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 Highland Park 16 år siden

RasmusFL (1) skrev:
Desuden så jeg 'The Chaser' igår. En lidt blandet oplevelse hvor psykologisk indsigt og billedskøn voldspoesi rasler af sted som et usammenhængende hele - selvom filmens indledende 45 min. og afsluttende 30 var blændende.

Det lyder ellers mest af alt som en anbefaling. :)
Jeg har hvert fald tænkt mig at se den.
Som sædvanligt har jeg lyst til at se flere film, end jeg reelt har tid og råd til.

Jeg gider dog ikke at se film, der er i dansk biografdistribution. De kan vente til senere.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#4 RasmusFL 16 år siden

#3 - det er skam også til dels en anbefaling. Kun hvis man kan lukke af for filmens bærende troværdighedsproblem, er de sidste 30 minutter for alvor nervepirrende. Midterdelen er dertil rimelig sløv og uengagerende.

'Il Divo' er til gengæld en uforbeholden anbefaling værd. Jeg forstod ikke synderligt meget af den, da underteksterne var engelske og sproget lynende hurtigt. Alligevel var det en hulens charmerende og teknisk sublim nydelse af en filmoplevelse - selvom den alt i alt var et kvarter for lang.

Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#5 RFriis 16 år siden

#1 - Jeg havde jo fornøjelsen af at se "The Chaser" i dit selskab, og som du ved, fandt jeg den noget skuffende, om end den bestemt havde sine højdepunkter.

I går blev det til "My Dear Enemy" og "Bronson". Den første en lille sød og livsklog perle, den anden en delvist mislykket biografifilm, der dog underholder i store perioder. I dag gælder det så "JCVD", mens resten af ugen som udgangspunkt byder på "Synecdoche, New York", "Moon" og "The Disappeared".
Gravatar

#6 rockysds 16 år siden

Hvis jeg havde været i København/haft tiden måtte det være:

The Burning Plain
The Countess
Il Divo
Moon
Revanche
Wendy & Lucy

Og et gensyn med "The Nightmare Before Christmas" og "Synecdoche, New York", samt måske få set "Coraline" for at kunne se den i 3-d med originale stemmer.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#7 RFriis 16 år siden

Nå, så fik jeg også bestilt billet til "Coraline", der vises umiddelbart inden "JCVD" i aften. Når nu det angiveligt er eneste mulighed for at se den med original tale i 3-D, følte jeg, at jeg måtte slå til. :)
Gravatar

#8 Highland Park 16 år siden

#7: Hvorfor skulle det være den eneste mulighed for at se den i 3D med original tale?
Gravatar

#9 RFriis 16 år siden

#8 - Det står der i programmet.
Gravatar

#10 Highland Park 16 år siden

#9: Det har jeg svært ved at tro på skulle være tilfældet, men du har ret. Der står:
http://www.cphpix.dk/n/a2.lasso?tt=f&s=2009022&sf=-23-&ser=892 skrev:
Også her vil det være eneste mulighed for at opleve originaludgaven i Danmark...

Skriv ny kommentar: