Gravatar

#101 davenport 20 år siden

Godmorgen Filmznørder, nu har jeg sovet længe, fået kaffe og købt JP. Franskbrød i maven, og klar til en omgang Dagen i Dag:

Indledningsvis, hvis nogen skulle undre sig over de mange udrykninger på Stenderup-halvøen, så foretager Beredskabet en kæmpe øvelse i Lillebælt. Flg. fra Kolding.dk:

"Lørdag den 17. september 2005 kl. 8–16 afholdes der Søredningsøvelse i Lillebælt og på Løverodde.

Formålet med øvelsen er at afprøve Totalberedskabet i Kolding Politikreds.

Øvelsen foregår tildels i Lillebælt ud for Løverodde, hvor 2 skibe er kollideret i tæt tåge. Det ene skib bryder i brand og det andet synker. Der er mange tilskadekomne og flere ligger i vandet. De tilskadekomne bringes i land på Løverodde.

Politiet koordinerer indsatsen i samarbejde med SOK (Søværnets Operative Kommando).

I øvelsen deltager forskellige enheder fra Hjemmeværnet, Redningsberedskaber og brandvæsner, Søværnet og Flyvevåbnet samt Falck, sygehusberedskabet og præster fra det gejstlige beredskab.

Øvelsen vil medføre en del kørsel til og fra indsatsområdet på Løverodde med udrykningskøretøjer osv. Skovene på Stenderup halvøen vil blive afspærret.

Yderligere oplysninger om øvelsen kan fås via Kolding Politi ved H.O. Sørensen."

Det gad jeg godt ud og se....

Nå:

1394 - Kong Charles VI af Frankrig beordrer alle jøder udvist, og kommer dermed en lille mand med overskæg nogle hundrede år i forkøbet.

1630 - Boston, Massachusetts grundlægges. I denne by brygges i dag Samuel Adams, som er en af de bedste amerikanske øl, og som jeg personligt har drukket mig fuld i, flere gange end du har revet i den lille medister.

1787 - Man formulerer United States Constitution dags dato, og den ligger stadig til grund for dagsordenen i verdens mest krigsliderlige land.

1859 - Joshua A. Norton erklærer sig selv Kejser Norton d. 1 af de Forenede Stater. (!)

1908 - Løjtnant Thomas Selfridge smadrer Wright Brothers fly, og laver dermed verdens første flyulykke.. Vi lader billedet stå et øjeblik.

1920 - National Football League (NFL) grundlægges, da amerikanerne ikke kan finde ud af princippet omkring runde bolde, og er bange for at spille rigtig rugby. Af andre principper amerikanerne ikke har styr på, er bla. metersystemet og at man regner i kilo, og ikke i pund.

1944 - Britiske tropper regner ned over Arnhem i faldskærm. Et spektakulært syn kunne jeg forestille mig.

1967 - Jim Morrison and The Doors går imod CBS formaninger på The Ed Sullivan Show. Morrison synger teksten, "Girl, we couldn't get much higher" fra sangen Light My Fire, og man er forbløffet. Flere velstående amerikanere begyndte at bløde ud af ørene, og man må stadig ikke bande i TV i USA. (Man må godt købe våben og skyde tyve!)

1983 - Vanessa Williams bliver den første neger, der bliver miss Amerika. Her er hun: http://www.amadoo.com/galerie/albums/Vanessa-Willi...
Hun er lækker nok!

1988 - OL åbner i Seoul, og i det danske Anders Andblad introduceres karakteren Sports Goofy, som er den mest fejlcastede mule overhovedet!

2001 - The Late Show with David Letterman bliver det første talk show der går i luften efter det med de fly. Man føler sig snydt af den manglende underholdning, og man skriver og brokker sig, men gider de svare tilbage?? Næ, man er åbenbart ikke fin nok!

2004 - Tamil bliver Indiens første klassiske sprog. Det er svært at få plads på FOF, så du skal være hurtig.

3 lange til:
John Willard Marriott - Bestil værelse her: http://marriott.com/default.mi
Hank Williams - den måske største efter Cash!
Anne Bancroft
Dorothy Loudon - Bruce ved nok hvem hun er..
Baz Luhrmann - oprindelig fra Wales
Bryan Singer
Gore Verbinski
Anastacia - Irriterende stemme, men: http://jassebombscans.free.fr/envois/jb_anastacia0...

3 korte for:
Christian Nyby
Spiro Agnew
Red Skelton

I Angola holder man "Helte Dag", så hvis du er en helt, så sidder du det helt forkerte sted!

Og så er der Constitution Day i USA, og jeg tror de skammer sig!

Kloge ord for dagen:
"Med Epcot Center har Disney Corporation lavet noget jeg ikke troede muligt i vores tid. De har lavet et fantasiland, der er mere rædselsfuldt end det virkelige liv." - P. J. O'Rourke

Jeg ønsker jer alle en god lørdag, og tillykke til dem der har fødselsdag - I ved hvem I er!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#102 filmz-Kadann 20 år siden

Og dagen i dag viser at man stadig kan sælge lort, hvis man kategoriserer det som kunst:

http://www.berlingske.dk/grid/indland/artikel:aid=...
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#103 El vez 20 år siden

Fy for den lede, hvad er dog det for en forfærdelig kreation..
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#104 b e c h 20 år siden

Jeg synes altså at Sports Goofy er cool nok!!
Gravatar

#105 davenport 20 år siden

Puha, jeg slap vidst for de værste tømmermænd, jeg er i hvert fald ved godt mod.

Here we go:

År 96 - Nerva udråbes til Kejser i Rom efter Domitian er blevet dolket til døde. (Jeg er også kejser i rom, det er bare en anden slags rom!)

1759 - Britterne indtager Quebec, men man er i dag irriteret over at canadierne ikke lærer af det, for hvem vælger ligefrem at tale fransk??

1851 - The New-York Daily Times der senere bliver til The New York Times udgives første gang. Jeg savner gadedrenge der udråber nyhederne. Søg job hos dem her: http://www.nytdigital.com/work/job.html

1927 - Columbia Broadcasting System går i luften for første gang. De sender iøvrigt Emmy Awards i aften, men det er dog de færreste danskere der kan fange dem over parabolen.

1932 - Skuespillerinden Peg Entwistle begår selvmord ved at hoppe fra H´et på Hollywood skiltet. Hvilket bogstav ville du vælge, hvis det var?

1975 - Patty Hearst bliver arresteret efter at have været eftersøgt i over et år af FBI. (FBI er dem der ved noget om rumvæsnerne, der utvivlsomt går rundt blandt os.)

1976 - Mao Tse Tung begraves ovre i Kina. Kisten var Tung... Get it?

1990 - Liechtenstein bliver medlem af FN. Hvad skulle vi gøre uden dem? Landet er 76 km i omkreds og grænser op til Østrig og Schweitz. Der bor i øjeblikket 33.717 mennesker.

1997 - Ted Turner (Ham den rige) donerer 1 milliard dollars til FN. Fedterøv!

2004 - Popsangeren og skuespilleren (!) Britney Spears gifter sig med danseren Kevin Federline, og ender diskussionen om hvorvidt han er bøz bøz.

Invitationer til fest fra:
Greta Garbo - svensker
Nikolai Rukavishnikov - russer
Shabana Azmi - inder
Dee Dee Ramone - amerikaner
Murtaza Bhutto - paki
James Gandolfini - måske italiener
Jada Pinkett Smith - neger

afbud fra:
Stanislaw Ignacy Witkiewicz - polak
Jimi Hendrix - narkorelateret
Emil Fackenheim - overlevede i første omgang tysken

Chile fejrer uafhængigsdag fra Spanien. Der bor 15.980912 mennesker i Chile og de lider under jordskælv, vulkaner og tsunamier. (CIA-factbook)

Dagen citat:
"Hvis Gud bare ville give mig et klart tegn. F.eks. sætte en stor sum ind i mit navn på en Schweitzisk konto" - Woody Allen

Hvis du keder dig, så spiller Kolding mod Randers i dag, og i kan bare vente jer. Snart spiller vi i superligaen.

Tv2 sender Sleepers i aften, men den har en langt, kedeligt mellemstykke, så se en DVD.

God søndag til alle, spis nu noget ordentligt mad, tømmermænd er en dårlig undskyldning og du har slet ikke råd! Burger King løber ingen vejne.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#106 lyspunkt 20 år siden

Jeg er nok en gang imponeret over den idérigdom du lægger for dagen for at gøre ligegyldig viden til en fornøjelse at læse om - og med et skønt billede af den irriterende skrigeballon giver det én livsmod nok til at stå nok en træls uge igennem.
Jeg glæder mig allerede til i morgen.

Güss Gott.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#107 elwood 20 år siden

Ohøj I landkrabber Død og Lynild, i dag er det international Talk Like A Pirate Dag, så jeg forlanger at alle indlæg i dag bliver på piratsk, så godt som man magter det raaagg.

Læs mere her på siden Arrrr.

Pirate day

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#108 Captain Vallo 20 år siden

Shiver me timbers... Me scurvy's blazin' up tis mornin'.
Aargh!
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#109 danschier.dk 20 år siden

Splitte min bramsejl, det lyder som en kanon ide. Arrrr og en hel flaske rom ;-)
Gravatar

#110 El vez 20 år siden

Yiarrh matey!!!1
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: