Gravatar

#31 NightHawk 18 år siden

Hold kæft noget lort! Så lykkedes det lige igen for gammelfar Olsen at kvaje sig. For det første vælger han at hive Ulrik Laursen, der aldrig har spilet på landsholdet før, ind på en mega vigtig plads. Man ku' måske ha' overvejet, at få fat på Per Nielsen i stedet for. Han har da i det mindst prøvet det før og spillet sammen med de andre i forsvaret, hvilket var tydeligt at Laursen ikke havde.

For det andet så pisser Olsen i den grad, imo, Kenneth Perez op af ryggen ved, at lade ham sidde 79 min. på bænken og spille fandango i en kamp, der skal vindes, vel vidende at manden har tyret det ene flotte mål ind efter hinanden i æresdivisionen. Øv, hvor må Perez ha' følt sig godt og grundigt røvrendt.

Og hvor fanden var Morten Nordstrand henne ?

Nå, men tydeligt var det at se, at der da først for alvor kom gang i sagerne fra holdets side, da først Bentner, så Kahlenberg og så efter en ørkenvandring Perez blev skiftet ind. De skulle alle, imo, ha været med fra start, men næh nej i stedet vælger Olsen, stædige fjols som han er, at starte inde med tordenskjolds soldater og John Dahl helt på top, hvor man ved han ikke er bedst.

Voherre bevares for en forsigtigpertaktik. Intet mod, intet mandshjerte fra Olsen der, blev det sagt i studiet efterfølgende absolut ikke har nogen planer om at gå. Og DBU syntes åbenbart stadig han gør det godt??? Og hvad sker der for de forskellige eksperter, denne gang Troels Beck og Tøfting, der aldrig tør udtale sig om Morten Olsen. Man sku' næsten tro vi levede i Stalin tiden hvor folk blev nakkeskudt, hvis de havde noget negativt at sige om den store leder.

Næh, sendt Olsen på porten og la' Hamrén eller Laudrup & Faxe ta' over. Nu må der sgu da snart ske noget nyt...
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#32 davenport 18 år siden

Ja, ud med den idiot! Nu er det sku nok.
Jeg hader Olsens irriterende stædighed, hvilket ikke giver vores hold de sejre de bliver nødt til at have. For fanden, hvor er det træls, at han ikke bliver fyret på gråt papir.
Hvis det havde været i en rigtig fodboldnation, så var han røget ud 10 gange, fordi der aldrig kommer resultater.
Nu er vi ude, og Morten Olsen sidder sikkert bare og tænker "Vi gjorde det helt rigtige. Det gør vi også næste gang! Det bliver NØDT til at virke.."
Argh! hvor er jeg irriteret. Det var ikke en walkover men det var en plausibel mulighed, der splidtes på det groveste.
Nye folk ind, NU!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#33 icetea 18 år siden

Enige med jer mht. Olsen, og ja hvad fanden sker der for at perez osv. først blier skiftet ind så pisse sent i kampen når den sådan set allerede er tabt :S Det er jo direkte latterligt....
Gravatar

#34 HonoDelLoce 18 år siden

I forlængelse af den lidt negative snak om Morten Olsen, så orker jeg altså heller ikke at høre på Jon Dahl der er ude og sige, at alle de aviser, der kritiserer Olsen, ikke har forstand på fodbold, og at Olsen er den bedste træner, han nogensinde har haft..

Den kære Jon må altså lære at forstå, at der er stor forskel på at være en god træner og så være en god strateg.. Jeg tager gerne Jon's ord for gode varer, og tror velsagtens, at Hr Morten Olsen er en god træner.. Men strategisk er han en klumpedumpe, der, som flere her også har påpeget, er for fasttømret i hans enormt ineffektive og gammeldags system, og han nægter jo at lave det om, selvom det er tydeligt, at det bare ikke virker..

Som en journalist faktisk meget smukt sagde det; Morten Olsen er en intelligent mand med en genial fodboldstrategi.. Hans problem ligger i, at det bare ikke virker så godt i praksis som i teorien..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#35 duuk74 18 år siden

Tjae jo, men på den anden side er det heller ikke hans skyld at vi
rammer sidenettet, målmandens fod, stolpen osv.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#36 NightHawk 18 år siden

# 35 -

Nej, men inden alt det skete, var vi allerede bagud 0-2. Olsen kan selvfølgelig ikke stilles til regnskab for, at spillerne ikke kan finde ud af at ramme målet, men han kan uden tvivl holdes til ansvar for at reagere alt for sent. Bentner, Kahlenberg og Perez kom alle først ind i anden halvleg.

Når kampen er vind eller forsvind, så stiller man ikke op med et hold og en strategi der udstråler, at man ikke rigtigt tror på det i forvejen, eller fordi man mener at holdet på sigt, kan bruge kampen til at blive mere fasttømret fx. Mht. kampen igår så burde Olsen ha' tænkt ud over sin oldscool model og satset bigtime, med Bentner og Nordstand på top og Perez og Kahlenberg lige bagved. Er sikker på at vi havde været langt farligere foran mål med den model.

Desuden er det, som jeg også skrev tidligere, mig en gåde at Olsen vælger, i landsholdssammenhæng, komplet urutinerede Ulrik Laursen til forsvaret frem for fx. en Per Nielsen. Og Jon Dahl har jeg totalt mistet respekten for efter hans udtalelser i går. Men egentlig burde man vel ikke undre sig over det, når ordene kommer fra en mand Olsen altid sætter på holdet ligegyldigt hvor dårligt han spiller og hvor lidt spilletid han får i sine respektive klubber. Hvis jeg var landsholdspiller og fik så positiv særbehandling som Jon Dahl gør, ville jeg også med det samme fare ud i pressen og forsvare min træner.

Føj da for en fedterøv!
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#37 duuk74 18 år siden

#36 Det er jeg såmænd også enig i. Jeg synes det er lidt ærgeligt, for jeg kan egentlig godt lide Olsens filosofi omkring fodbold. Men lad os nu se om han er villig til at prøve noget radikalt nyt indtil VM kval'en. Jeg håber.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#38 davenport 18 år siden

Hvorfor omtaler man altid spillerne som "én" i fodbold? Altså fx. "En Jon Dahl" osv..
Det har altid undret mig, da der jo kun er en af hver, som i alle andre ting..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#39 dyg 18 år siden

#38 - Fordi man ofte snakker om spillertyper frem for personerne selv.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#40 Patriarch 18 år siden

Davenport er afsløret som hende tøsen fra Tips reklamerne! ;)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: