Man kan altid være uenige med en landstræners dispositioner, og taber holdet er man altid helt sikker på, at man selv besidder et bedre alternativ end det landstræneren stillede med. Jeg skal ikke gøre mig til herre over hvorvidt Morten Olsen er en god eller om han gjorde det rigtige eller det forkerte. Man kunne sikkert godt have valgt nogle andre spillere på et par andre pladser, men det er også det. For uanset hvor god eller dårlig Morten Olsen er som træner, så kan han nu engang ikke klantres for, at de danske fodboldspillere ikke er bedre end de er. Størstedelen af den del af landsholdtruppen, som til dagligt spiller i udlandet, er jo bænkevarmere i deres respektive klubber. Resten af landsholdstruppen kommer fra Superligaen, hvor niveauet ikke er højt nok. Det var også meget tydeligt at se, for lige meget hvor god en taktik man har, så er den nyttesløs når spillerne overhovedet ikke kan finde ud af at kombinere deres spil og ikke engang kan lave nogle ordentlige afleveringer.
Man må give Morten Olsen ret, når han efterlyser realisme hos danskerne og i særdeleshed de danske sportsjournalister. Man kan ikke forvente at et land som Danmark kvalificerer sig til samtlige slutrunder. Som før nævnt så siger det sig selv, at sandsynligheden for at komme til en slutrunde ikke er særlig stor, når de danske spillere ikke er bedre end de er og at det samtidig ikke er blevet lettere at kvalificere sig de seneste år pga. det udvidede antal lande, som deltager i kvalifikationen.
Danmark har misset slutrunderne i 1994, 2006 og 2008. Men bortset fra VM 1998, hvor Danmark nåede kvartfinalen, så er det kun ved VM i 2002 og EM i 2004 at Danmark er gået videre fra de indledende runder. Derfor synes jeg heller ikke at det er en katastrofe at Danmark ikke kvalificerer sig denne her gang. Slet ikke når man tænker på at en så stærk fodbold nation som England, også er tæt på ikke at kvalificere sig.
Hvad enten Morten Olsen er landstræner eller ej, ændrer det ikke ikke det store, så længe spillerne ikke er bedre end de er.
Ahhh, det indslag TV2 lavede om udvandringen var så iscenesat. Det er meget normalt, at man briefer omkring spørgsmålene man vil stille, og så finder man ud af om man ville være med eller ej. TV2 holdte alle infos tilbage, og ventede med at fortælle Morten Olsen hvad de ville spørge ham om - før han sad i "fælden", da han finder ud af det, siger han så bare, "nå ok, så vil jeg ikke være med" - det er da totalt fair. Man skal da ikke blive ved med at svare på dumme spørgsmål, spørgsmål som TV2 jo bare kunne læse svaret på i samtlige ugeblade og magasiner - da det jo er det samme spørgsmål manden bliver stillet igen og igen og igen og igen...
Så forsøger de sig i bedste Se og Hor stil at skabe en sensationshistorie... Come on...
Jeg synes selv at Morten burde revurdere hans taktik, men den menige dansker kan jo klare alting bedre. Hvorfor er den og den ikke med, fordi de er vejet og fundet for lette. Søren Larsen er et godt eksempel, alle folk ville jo have ham ind fra start, han var jo en total bomber - men det virkede da fint som han blev sat ind, han scorede og reddede vores røv. Som Olsen siger, så kan man jo ikke garantere at det ville have virket havde han sat ham ind fra start. Det er jo ikke ligefrem en klassespiller længere - så måske fint at man ikke har droppet en af de andre for en spiller som sidenhen viste sig ikke at være så stabil som man skulle tro.
Men han måtte gerne satse lidt mere offensivt, og gerne med en angriber mere fra start.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Jeg er enig i at en lang række af Olsens dispositioner omkring landsholdet er kritisable (for konservative indskiftninger, ufleksibelt system, og han hænger for meget fast i et bestemt system og en række aldrende spillere som ikke længere er gode nok - og så spiller han Jon Dahl som er en af holdets bedste på toppen, når han er så meget bedre som hængende).
Jeg er også enig i at spillermaterialet ikke er prangende..
En god ting ved Olsen som landstræner er dog hans fokus på talentudvikling. Det er ikke noget, der slår igennem i hans tid som landstræner, men han gør meget for den langsigtede indsats (har jeg indtryk af).
#41 chandler75 18 år siden
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8966899.htm...
#42 Verbal 18 år siden
Man må give Morten Olsen ret, når han efterlyser realisme hos danskerne og i særdeleshed de danske sportsjournalister. Man kan ikke forvente at et land som Danmark kvalificerer sig til samtlige slutrunder. Som før nævnt så siger det sig selv, at sandsynligheden for at komme til en slutrunde ikke er særlig stor, når de danske spillere ikke er bedre end de er og at det samtidig ikke er blevet lettere at kvalificere sig de seneste år pga. det udvidede antal lande, som deltager i kvalifikationen.
Danmark har misset slutrunderne i 1994, 2006 og 2008. Men bortset fra VM 1998, hvor Danmark nåede kvartfinalen, så er det kun ved VM i 2002 og EM i 2004 at Danmark er gået videre fra de indledende runder. Derfor synes jeg heller ikke at det er en katastrofe at Danmark ikke kvalificerer sig denne her gang. Slet ikke når man tænker på at en så stærk fodbold nation som England, også er tæt på ikke at kvalificere sig.
Hvad enten Morten Olsen er landstræner eller ej, ændrer det ikke ikke det store, så længe spillerne ikke er bedre end de er.
#43 filmz-vassago 18 år siden
Så forsøger de sig i bedste Se og Hor stil at skabe en sensationshistorie... Come on...
Jeg synes selv at Morten burde revurdere hans taktik, men den menige dansker kan jo klare alting bedre. Hvorfor er den og den ikke med, fordi de er vejet og fundet for lette. Søren Larsen er et godt eksempel, alle folk ville jo have ham ind fra start, han var jo en total bomber - men det virkede da fint som han blev sat ind, han scorede og reddede vores røv. Som Olsen siger, så kan man jo ikke garantere at det ville have virket havde han sat ham ind fra start. Det er jo ikke ligefrem en klassespiller længere - så måske fint at man ikke har droppet en af de andre for en spiller som sidenhen viste sig ikke at være så stabil som man skulle tro.
Men han måtte gerne satse lidt mere offensivt, og gerne med en angriber mere fra start.
#44 filmz-kaotmus 18 år siden
Jeg er også enig i at spillermaterialet ikke er prangende..
En god ting ved Olsen som landstræner er dog hans fokus på talentudvikling. Det er ikke noget, der slår igennem i hans tid som landstræner, men han gør meget for den langsigtede indsats (har jeg indtryk af).