#41 For tidens tænders hakken ustandseligt jeg selv navigerer med ånden stakket og ej uflænget står jeg i ar og tålmod vær ikkun vel modig
Jeg har sidenhen kigget lidt flere interviews, og kan se han ligefrem er agendiøs (hvilket kan forklare hvordan han kan tale så hurtigt om og med så meget fyld, og sandelig hvorfor hans intonationer er så trættede under hans insisteren). Ikke desto mindre har jeg ikke tidligere været så opmærksomt udsat for nogle af tankerne, og tænkte straks på denne tråd. Men der er vist egentlig ikke så meget at drøfte :)
Digter du egentlig, Lorentzen? I hvilken som helst af storgenrerne og/eller i brud med dem (jaja, sætninger a la dobbeltkonfet)?
Lidt (prosa)digtning har jeg da leget med, men motivationen forsvinder ofte, når adjektiv-infernoet tager overhånd - ordene åbenbarer sig "unaturligt", og jeg væmmes efterfølgende ved mit skriveri. Pt. er halv-skematiserede eksamensopgaver min eneste kreative aktivitet, med mindre det at læse også kan være kreativt (?).
#44 Jeg vil sandelig medgive dig at læsning, og filmkigning, er kreativt. Derfor undrer det mig også, når Greenaway begrunder hvorfor "cinema is dead", for så burde Rembrandt også være død, men det lyder ikke til, han mener så. Der er snarere noget af Greenaway som er dødt ved kedsomhed?
Ak, adjektiver er farlige... men også gode... og i særdeleshed med situationsbestemt relevans. Nuvel, hvis du en dag skulle føle dig hjemme i en mere eller mindre selvskabt genre og finder dig det sprog du kan lide at skrive i, ville jeg være meget interesseret i at læse det. Dine korte, men tunge, udfoldelser her på forumet, har i hvert fald været frydaffødende. Du alvorstunge.
#41 Castanea 13 år siden
#40:
Det er lidt den samme smøre, han har dvælet i de sidste 20 år, så der er ikke rigtig noget nyt i dette interview. :)
#42 Castanea 13 år siden
Men... Ak og ve!
#43 Muldgraver 13 år siden
For tidens tænders hakken
ustandseligt jeg selv navigerer
med ånden stakket
og ej uflænget står
jeg i ar og tålmod
vær ikkun vel modig
Jeg har sidenhen kigget lidt flere interviews, og kan se han ligefrem er agendiøs (hvilket kan forklare hvordan han kan tale så hurtigt om og med så meget fyld, og sandelig hvorfor hans intonationer er så trættede under hans insisteren). Ikke desto mindre har jeg ikke tidligere været så opmærksomt udsat for nogle af tankerne, og tænkte straks på denne tråd. Men der er vist egentlig ikke så meget at drøfte :)
Digter du egentlig, Lorentzen? I hvilken som helst af storgenrerne og/eller i brud med dem (jaja, sætninger a la dobbeltkonfet)?
#44 Castanea 13 år siden
#45 Castanea 13 år siden
Hvilket måske er hovedårsagen til den manglende motivation. Litteraturen skal ikke være min legekammerat. Ej for nu i hvert fald...
#46 Muldgraver 13 år siden
Jeg vil sandelig medgive dig at læsning, og filmkigning, er kreativt. Derfor undrer det mig også, når Greenaway begrunder hvorfor "cinema is dead", for så burde Rembrandt også være død, men det lyder ikke til, han mener så. Der er snarere noget af Greenaway som er dødt ved kedsomhed?
Ak, adjektiver er farlige... men også gode... og i særdeleshed med situationsbestemt relevans. Nuvel, hvis du en dag skulle føle dig hjemme i en mere eller mindre selvskabt genre og finder dig det sprog du kan lide at skrive i, ville jeg være meget interesseret i at læse det. Dine korte, men tunge, udfoldelser her på forumet, har i hvert fald været frydaffødende. Du alvorstunge.