Men snart er jeg ikke længere et skarn, jeg har nemlig fået bestilt filmen [Drowning by Numbers] (samt flere af G.) og skulle altså kunne få set den, måske endda inden næste uge er omme...
Derfor. Jeg kan mærke, at dette giver en større diskussion. :)
Glimrende, du kan sandelig også røvsparke igang ;)
Jeg havde ellers planlagt at se The Draughtsman's Contract her til aften, men det blev i stedet til Eyes Wide Shut... Morgendagen længe leve...
Jeg håber dog på noget diskussion. A Walk Through H og H is for House sidder stadig i mig, ikke så meget tankerne der fulgte, men stemningen. Sikke dog en sublim fortælleteknik der er i de to kortfilm. Måden vi inkluderes i ornitologens kortrejse (åbenlyst, hans træk gennem livet), og det lune som er i hans sprog... sublimt.
"A Walk Through H" er i særdeleshed enestående. Faktisk er det på tide til et gensyn med ornitologens rejse ind i efterlivet, så det vil jeg passende indlede midnatten med. :)
Den er også i glimrende kvalitet. Minus er dog, at der kun er skandinaviske undertekster (engelske ville være brugbare) samt det manglende ekstramateriale.
Den er også i glimrende kvalitet. Minus er dog, at der kun er skandinaviske undertekster (engelske ville være brugbare) samt det manglende ekstramateriale.
Alternativt kan man jo vælge at droppe underteksterne. Har desuden også "Pillow Book" og "A Zed & Two Noughts" på BD. Glædeligt at disse finder vej til HD-formatet. Bedre udgivelser kunne, dog, være skønt.
Hvilket jeg naturligvis også gør. "The Baby of Mâcon" er en dialog-drevet film, og selvom jeg bevæger mig flydende i det engelske sprog, kan flere dele alligevel gå tabt.
Det er i øvrigt en skam, at "Prospero's Books" kun blev til en DVD-udgivelse.
#8 - "Prospero's Books" husker jeg som Greenaways (måske) bedste film, så ja, det er en skam. Især fordi DVD'en ikke skulle være noget at juble himmelråbende over.
Især fordi DVD'en ikke skulle være noget at juble himmelråbende over.
Billedet er klarere end det er på Kalverliefde-udgivelsen fra A-Film, men tumperne hos Atlantic har beskåret billedet, hvorfor udgivelsen bestemt ikke er anbefalelsesværdig.
#1 Antlion 13 år siden
#2 Antlion 13 år siden
Derfor. Jeg kan mærke, at dette giver en større diskussion. :)
#3 Muldgraver 13 år siden
Jeg havde ellers planlagt at se The Draughtsman's Contract her til aften, men det blev i stedet til Eyes Wide Shut... Morgendagen længe leve...
Jeg håber dog på noget diskussion. A Walk Through H og H is for House sidder stadig i mig, ikke så meget tankerne der fulgte, men stemningen. Sikke dog en sublim fortælleteknik der er i de to kortfilm. Måden vi inkluderes i ornitologens kortrejse (åbenlyst, hans træk gennem livet), og det lune som er i hans sprog... sublimt.
#4 JannikAnd 13 år siden
#5 Antlion 13 år siden
"A Walk Through H" er i særdeleshed enestående. Faktisk er det på tide til et gensyn med ornitologens rejse ind i efterlivet, så det vil jeg passende indlede midnatten med. :)
#4:
#6 JannikAnd 13 år siden
#7 Muldgraver 13 år siden
Ahh, intet som en god genganger til at indlede natsortheden.
#8 Antlion 13 år siden
Hvilket jeg naturligvis også gør. "The Baby of Mâcon" er en dialog-drevet film, og selvom jeg bevæger mig flydende i det engelske sprog, kan flere dele alligevel gå tabt.
Det er i øvrigt en skam, at "Prospero's Books" kun blev til en DVD-udgivelse.
#7:
Bestemt. :)
#9 JannikAnd 13 år siden
#10 Antlion 13 år siden
Billedet er klarere end det er på Kalverliefde-udgivelsen fra A-Film, men tumperne hos Atlantic har beskåret billedet, hvorfor udgivelsen bestemt ikke er anbefalelsesværdig.