Gravatar

#81 Ispep 11 år siden

Jep. Jeg kunne i hvert fald mærke, at jeg ikke længere kunne forsvare den del af filmen, jo mere viden jeg fik og jo mere erfaring jeg fik, selvom det ved gud stadig er en film der har sine tydelige kvaliteter, ikke mindst ambitionen til at ville noget ekstra. Den havde, desværre, ikke den holdbarhed som Memento og Prestige har. Lad os håbe Nolan disker op med noget guld med Interstellar, for jeg mener stadig hans talent er sjælden. Han skal bare gerne tale lidt mere op til publikum, og være endnu mere kompromisløs, og så tror jeg atter han begår noget der vil give genlyd.

Åkepool (80) skrev:
Og så vil jeg gøre mit bedste for at indrømme når Cameron måske en dag laver en film der ikke er til 10/10 ;)

HA!!
Gravatar

#82 Ispep 11 år siden

BN (79) skrev:
bare fordi andres modsatte og negative mening bliver gentaget tilpas mange gange.

Så skulle jeg jo være 99% enig med dig efterhånden, da du gentager dig selv i debat :D Næh, det har intet at gøre med "gentagelser" men de fremlagte argumenter, viden, erfaring, og så et åbent sind, der er modtagelig overfor "andet" og andres holdninger, som indimellem kan vise sig at være bedre end sine egne, og man derfor "hopper med på vognen" der hvor man nu deler sin enighed med. Det er altså ikke stor raketvidenskab, BN.

BN (79) skrev:
Hvis man tidligere udelukkende har set kvaliteter, endog STORE kvaliteter i en bestemt film, vil jeg bestemt mene, at der ikke foreligger nogen "mangler" i filmen. Nej, der er blot tale om, at det filmen indeholder, ikke længere rammer eller dækker DIT behov. I nogle tilfælde dækker en film kun et behov (eller rammer plet) hos en person i et begrænset tidsrum; i andre tilfælde har der aldrig været og kommer heller aldrig noget tidspunkt, hvor en given film rammer plet

Til det vil jeg sige; ja og nej. Ja til det du siger om, at ens behov kan have ændret sig og at det således ikke nødvendigvis er én films skyld. Nej til at det udelukkende forholder sig sådan. For som jeg skrev, så kan manglerne/kvaliteterne indimellem først opdages senere hen. Måske netop fordi man er modnet? Eller måske blot af den simple årsag, at man er overbevist om andet? Så helt simpelt og firkantet mener jeg altså ikke tingene er.

BN (79) skrev:
kritikere, publikum og filmeksperterne/historikerne bare ikke har opdaget de pågældende films svagheder og mangler?

Det ændrer ikke ret meget ved det faktum, at mange klassikere netop er blevet opdaget mange år efter deres fødsel. Så noget har ændret sig jo ligesom. At der altid vil findes nogle mennesker på denne jord, der kritiserer, er vel naturligt, men det ændrer stadig ikke på én films status, som altså nu engang bestemmes af flertallet.

Og skal vi hoppe over i den anden tråd eller what? :D
Gravatar

#83 BN 11 år siden

Ispep (82) skrev:
Og skal vi hoppe over i den anden tråd eller what? :D

Dav igen. Ja, jeg er derovre nu. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: