Gravatar

#51 PredatorX 18 år siden

Hvilket jo også siger lidt om effektiviteten:-D Nogle gange er mindre bedre.

(Ikke noget Eli Roth forstår sig på dog. Færre af hans film ville jo netop komme os alle til gode.. )
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#52 filmz-JON 18 år siden

51: Nej, Hostel var i hvert fald ikke min kop te. Den var ganske enkelt kedelig.
Gravatar

#53 HonoDelLoce 18 år siden

Det er se7en vel egentlig også et sindssygt godt eksempel på?

Til trods for at man da ser lidt af "efter"-goren, så er det vel stadig tanken om hvordan det er gået til, der gør den film helt usandsynligt creepy :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#54 inflector 18 år siden

Det er faktisk meget sjovt det med at man bilder sig noget ind, altså mener at have set noget i en film, men som i virkeligheden er noget anderledes.
Kan huske der var en artikel om Matador (Ja ok den er ikke specielt blodig), hvor der var flere scener som folk generelt mente de kunne huske, men som i virkeligheden var helt anderledes. Blandt andet så mente folk, at de kunne huske at manufaktur handleren hængte sig selv, så man kunne se det.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#55 evermind 18 år siden

Angiveligt skulle der også være tale om en scene i Soldier Blue, hvor man ser en pige få skåret brystet af - men den er der vist heller ikke ... ret spøjst fænomen.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#56 duuk74 18 år siden

Prøv lige at tjekke kommentarerne til denneher sag:
http://www.imdb.com/title/tt0096467/usercomments

Uddrag af kommentarerne:

I've seen my share of Argento, Lynch, Cronenberg, Tsukamoto, Miike, D'amato. films in the past, and I must say for a fact that WU GONG ZHOU beats everything else currently out there for extreme horror.

Nothing can prepare you for Keith Li's THE CENTIPEDE. I do not think that anyone will "like" it or enjoy it. No healthy person would. It is violent and bloody and deeply unsettling. This film is without a doubt, the most grotesque thing I have seen.

I would like to thank Mr. Keith Li for making me do nightmares, and take pills of Xanax to calm down from all the anxiety this film caused in me. Thank you very much for bringing such fear I didn't want in my life. This film should have been banned. I've never ever in my life seen such free cruelty on the screen. Thank you again for not showing it on the trailer, so that people couldn't know in advance it's much more than an "gross out" movie... it's butchery. I really don't advise this film to anyone, it will traumatize you.

Nu ved jeg godt at man skal tage folk på imdb lidt med et gran salt, f.eks. dem der siger Eksorsisten er den mest uhyggelige film de nogensinden har set, og yadda yadda yadda, men den lader godtnok til at være temmelig grum.

Har mulighed for at se den, men ved sgu ikke helt..
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#57 filmz-Le Samouraï 18 år siden

#56 - Kan godt huske, at jeg har læst en anmeldelse af den engang (Inferno måske?). Kald mig syg, men jeg har faktisk fået lyst til at se skidtet. Er den ude på dvd nogen steder?
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#58 filmz-maxhh 18 år siden

Obduktions-scenen i Alien 3 virker også ganske fint på de præmisser... Ren snak, og blodige instrumenter der bliver smidt i en metalskål...

Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#59 Bony 18 år siden

Synes også der er nogle af scenerne i H som var meget ulækre..

Her tænker jeg fx på flere af de scener hvor man ser de gravide kvinder med opsprættet mave og babyfødder stikkende ud af såret. Der gik min grænse og jeg stoppede filmen. Har ikke set den igen siden.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#60 Åkepool 18 år siden

#55 - Det med brystet der bliver skåret af, er det eneste jeg kan huske fra "Soldier blue" udover at jeg husker den som fed, men det er ca. en million år siden jeg har set den, men den med brystet er god nok. TP har den til 49,95, det kunne være man skulle erhverve sig den :)

#53 - ja, det er præcis det man ved der er sket, som gør den så creepy. Tror kun man ser et regulært mord i filmen.
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: