Gravatar

#101 davenport 16 år siden

Og fordi man skærer noget af et fjerkræ, bliver det ikke tryllet om til Bacon, bare fordi man skriver det på pakken.
Bacon får vi fra grisen, der findes jo heller ikke hønseBacon eller okseBacon, vel??
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#102 Highland Park 16 år siden

Nå, jeg troede ellers, at den stod på "uendelig" for mit vedkommende.
Men okay: "Kalkunbacon".
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#103 Highland Park 16 år siden

#101: Jeg kender ikke den nøjagtige definition på "bacon" men ved bare, at Kalkunbacon smager meget bedre, er mere magert og til enhver tid bør foretrækkes fremfor almindelig bacon.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#104 davenport 16 år siden

I gamle dage havde vi jagtet dig ud af landsbyen med fakler og høtyve....

;)
Gravatar

#105 Skeloboy 16 år siden

Nudansk Ordbog: røget og let saltet udskåret kogeflæsk i tynde skiver, tern el. i hele stykker med svær...

Og ifølge wiki er det også kun bacon fra gris...resten er bare skåret på en måde, så det skal ligne bacon...

Meeen, kalkunbacon smager godt, foretrækker dog rigtig bacon, og allerhelst skiveskåret bacon fra en baconside...

og ja, davenport, det er med vilje...bacon bacon bacon...:)

Til noget mere relevant...i dag bliver det noget sammenrodet let noget. Lidt grønt, lidt hakket oksekød, masser af karry, rodet sammen på panden...og en lille sjat soya til sidst...
Gravatar

#106 dyg 16 år siden

Ja, kalkunbacon (lille b, for det er jo ikke ægte Bacon) smager ganske fint, men det slår altså ikke originalen.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#107 davenport 16 år siden

Jeg kan ikke få det over mig at bruge low case B i nogen som helst forbindelse med det hellige ord. Selvom man nævner fjerkræ, ændrer det ikke på ordet i sin selvstændige helhed!

Generelt har jeg det ikke godt med kød, der ikke kommer i sin tiltænkte form. Jeg lavede engang en gryderet med hakket kalkunkød. Det måtte vi smide ud, og hente en pizza. Det smagte rent ud sagt elendigt, og jeg brugte flere gode råvarer.
Som vi siger på landet "føj, for en skid!"
Gravatar

#108 Skeloboy 16 år siden

Tiltænkte form?...det er vist noget værre pjat...det handler da ikke om form, det handler om hvordan det bruges...f.eks. smager kalkunfrikadeller skidegodt...
Gravatar

#109 chronaden 16 år siden

off-topic much? :P
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#110 inflector 16 år siden

#107 ja jeg prøvede også engang at lave chili con carne med hakketkalkun, det var også totalt uspiseligt.
selfimprovement is masturbation

Skriv ny kommentar: