Gravatar

#11 mr gaijin 17 år siden

Jeg lovede i den sidste tråd at uploade nogle billeder fra noget af den mad, jeg fik hos svigerfamilien i Japan. Nu er jeg endelig kommet hjem og har fået gravet kamerakablet op, så her:

Sukiyaki a la Ishii-familien.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#12 natterjack 17 år siden

#11 Ikke overraskende at Japan har den højeste, gennemsnitslige levealder. :)
Gravatar

#13 Skeloboy 17 år siden

Lidt forkælelse:

250 g kængurusteak med smørristede asparges kartofler, rødvinssauce og grøntsager

Smelt smør i gryde, kom løg i, hæld over toflerne, i ovnen, drys med persille når færdig

Rødvinssauce(bare den lette): 1 kop rødvin, 1 kop grøntsagsbouillion, kog ind til sirup, hæld lidt mælk i

Grøntsager: skyl, snit, i ovn

Steak: steg...

Æd: nam nam

Kænguru-steaken var afsindig god...smag som en rigtig, rigtig god engelsk bøf, men mør som kronhjortekød...
Gravatar

#14 Skeloboy 16 år siden

Paprika-kylling med ovnkartofler og grøntsagskompot...

Det siger lidt sig selv, hvordan det er lavet...mariner kyllingfileterne i paprika...

Rosmarin over kartoflerne

Grøntsagskompot: karameliser noget sukker på en pande, vend grøntsager i, hæld rødvinseddike over og lade det simre indtil der ikke er mere rødvinseddike...
Gravatar

#15 davenport 16 år siden

Jeg havde sku travlt igår. Foruden at lege med Ps3 fik jeg lige lavet en gammeldaws oksesteg med hvide kartofler, brun flødesovs, bønner og perleløg. Det smagte mildest talt godt!
Huset duftede som når olde lavede mad da jeg var lille. Det var dengang man spiste varmt til middag, så fra klokken 9 om morgenen søndag duftede der af steg.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#16 DarkLight 16 år siden

En kyllingfilet brændt til ukendelighed, samt nogle babykartofler i ovnen. Med 10 minutter tilbage uddeler man ost og salsa med rundt hånd.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#17 tiany 16 år siden

(16) skrev:
En kyllingfilet brændt til ukendelighed...

Det lyder som noget jeg kunne have lavet :)

Fik lasagne, men var egentlig ikke sulten, så nu har jeg da masser af rester til imorgen
Valar morghulis
Gravatar

#18 Skeloboy 16 år siden

Var på Rudolf Mathis i går, det var satme lækkert:

Skaldyr(rødtunge, kongekrebs, hummer) i salat med mango, sød chili og palme/citrusolie

Fisk fra brændegrillen(multe, helleflynder, havkat og knurhane) med blomkål, nye løg, mild senneps beurre blanc
og nye kartofler

Madelaine-kage med blommer og mirabelsorbet

og fordi jeg sad ved børnene spiste jeg også deres mad...

den bedste laks i skiver, jeg har smagt...samt rødspætte med bredbladet persille og hjemmelavet is med rigtig god chokoladesauce...
Gravatar

#19 Highland Park 16 år siden

Det er jo ren tortur denne tråd...

(18) skrev:
og fordi jeg sad ved børnene spiste jeg også deres mad...

Det var da ikke særlig pænt gjort! (Men jeg havde nok gjort det samme.)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#20 Skeloboy 16 år siden

#19 - hehe, jeg sørgede for de smagt på det først:)...som jeg sagde til dem: de skulle ikke spise det, hvis de ikke kunne lide det, men de skulle da lige smage på det først...og heldigvis for mig kunne de ikke lide det:)

Skriv ny kommentar: