Jeg lavede en ny variation af min grønsagslasagne i går, hvilket var succes, bl.a. med friske pastaplader og lidt andet guf.
I tirsdags lavede jeg pastasovs, kun med grønt. Det blev overvejende godt, men der kunne godt have været lidt mindre tomat i, men det bliver rettet op næste gang.
De største ulemper ved at holde kødfri uge er at jeg har åndsvagt meget luft i maven og jeg bliver totalt overgearet af alt det grønne, så jeg kan dårligt sidde stille, når jeg kommer hjem fra arbejde.
Jeg bryder mig ikke om chorizo, da jeg finder det sur og ikke særlig velsmagende. Men mht. pastaret, så ville jeg måske blende en håndfuld tomater, sammen med en masse hvidløg, salt, peber og oregano. Opvarm det langsomt i en gryde. Når det er ved aat være der, så smid en håndfuld frisk basilikum i og en smule sukker, og legér tilsidst med fløde. Og du kunne med rette putte pølse i undervejs, så det er klar til at hælde ud over din pasta. Du kunne endda vende din pasta i en blanding af fløde og ost, måske rundet af med helt sprødt Bacon til allersidst. ?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jeg fik en pastaret igår (italiensk selvfølgelig) og en kinesisk inspireret salat. Var til middag hos et par af mine medstuderende og for pokker hvor kan min italienske ven lave mad. Dejligt at få nogle gode italienske retter. Næste gang vil han lave pizza, fra bunden vel at mærke.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Husk at give den nok tid i mikrobølgeovnen. Du skulle nødigt knække dig under fødslen pga. salmonella eller lignende. Glem ikke tonsvis af ketchup, så du er forberedt på at se blod!
#51 Skeloboy 16 år siden
Men generelt er det noget blendet og indkogt. Man kan både gøre det med grøntsager og frugt. Hindbær, blomme osv. coulis er skdiegodt til dessert
#52 filmz-Kadann 16 år siden
I tirsdags lavede jeg pastasovs, kun med grønt. Det blev overvejende godt, men der kunne godt have været lidt mindre tomat i, men det bliver rettet op næste gang.
De største ulemper ved at holde kødfri uge er at jeg har åndsvagt meget luft i maven og jeg bliver totalt overgearet af alt det grønne, så jeg kan dårligt sidde stille, når jeg kommer hjem fra arbejde.
#53 dyg 16 år siden
#54 davenport 16 år siden
Men mht. pastaret, så ville jeg måske blende en håndfuld tomater, sammen med en masse hvidløg, salt, peber og oregano.
Opvarm det langsomt i en gryde. Når det er ved aat være der, så smid en håndfuld frisk basilikum i og en smule sukker, og legér tilsidst med fløde.
Og du kunne med rette putte pølse i undervejs, så det er klar til at hælde ud over din pasta.
Du kunne endda vende din pasta i en blanding af fløde og ost, måske rundet af med helt sprødt Bacon til allersidst.
?
#55 dyg 16 år siden
Jeg overvejer at gå i en anden retning og så enten lave en omgang carbonara eller alfredo.
#56 filmz-jonasgr 16 år siden
'Cause I'm evil"
#57 davenport 16 år siden
#58 Highland Park 16 år siden
Glem ikke tonsvis af ketchup, så du er forberedt på at se blod!
#59 davenport 16 år siden
#60 Highland Park 16 år siden
Hmm... hvad mon for en slags barn en Oberst får? En (mini-)sergent?
Jeg kan aldrig huske hverken rækkefølge eller titler i militærhierarkiet...