Lidt rustik tomat"sovs" med pølse og kartofler til aften.
Det passer egentligt bedst til pasta.
Jeg har flere gange fået personalemad fra en italiensk restuarant og en af mine favoritter er en frisk tomatsovs dvs. den skal ikke stå og simre i timevis.
Cherry tomater,løg, hvidløg, eddike(eller vin), friske krydderier(jeg brugte salvie) og lidt frisk cilli(skal ikke være decideretr stærkt). Tomaterne skal bare lige være gennemvarme - alt skal steges i olivienolie. Kan legeres med fløde.
Steger lidt kylling i ovnen til de næste par dage. I aften skal jeg til have ovnstegte pebberfrugter,skarlotteløg, hvidløg i olivienolie. Agurker og tomater vendt i lidt eddike og olie og ikke mindst oregano. Og lidt kartofler - og selvfølgelig sovs.
Jeg elsker også tomater. Den simple salat med tomater og agurker fik jeg i grækenland for et par år siden og smager bedst med tørrede oregano - bruger noget mindre eddike end i en tomat salat - det skal helst være lidt fersk og frisk.
#1121 DarkLight 15 år siden
#1122 jessup 15 år siden
Det passer egentligt bedst til pasta.
Jeg har flere gange fået personalemad fra en italiensk restuarant og en af mine favoritter er en frisk tomatsovs dvs. den skal ikke stå og simre i timevis.
Cherry tomater,løg, hvidløg, eddike(eller vin), friske krydderier(jeg brugte salvie) og lidt frisk cilli(skal ikke være decideretr stærkt). Tomaterne skal bare lige være gennemvarme - alt skal steges i olivienolie. Kan legeres med fløde.
Dertil spiste jeg kartofler.
Ikke så skidt endda.
#1123 jessup 15 år siden
#1124 chronaden 15 år siden
#1125 chronaden 15 år siden
#1126 jessup 15 år siden
#1127 davenport 15 år siden
#1128 jessup 15 år siden
#1129 davenport 15 år siden
Det passer godt til en sommeraften, hvor konen så henter øl, mens man drikker øl.. ;D
#1130 jessup 15 år siden