Jeg handlede i den nye Føtex i Fredericia i dag. Det er en dyr kæde, men de har altså også bare kvalitet på hylderne. Valget stod mellem en ret stor box med 850 gr. rødspættefileter, der kostede 98,- og en tilsvarende med 250 gr. Den var der bare ikke pris på, men vi valgte den lille, da vi ikke lige kunne overskue så meget fisk. Det var ærgeligt, da det smagte himmelsk, og jeg sagtens kunne have ædt en del mere. Køber den store fredag, så skal der virkelig ædes igennem!! (Den lille kostede 50,-)
Jeg vendte dem i mel med salt og pebermix, og stegte dem let gylden i olie, og lavede nye, små kartofler til, samt en god persillesovs. Jeg bager en sovs op (Steger mel i olie og tilsætter mælk, salt, peber og bullion og en ordentlig omgang persille!) og det er bare smovs!
Jeg glæder mig allerede til fredags mad...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Ente i et mindre kødorgie til aften. De havde en stærkt nedsat lammecuvette (sidste salgsdag) - den blev stegt i ovn med kartofler sovs og blandet salat.
Har lige ædt 2 pakker Tulip Bacon, 4 pølser og en hvedemelsbolle... Det var meget sundt og jeg har det godt igen... (Det skulle ædes i dag pga. "mindst holdbar til")
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#1131 davenport 15 år siden
Jeg vendte dem i mel med salt og pebermix, og stegte dem let gylden i olie, og lavede nye, små kartofler til, samt en god persillesovs.
Jeg bager en sovs op (Steger mel i olie og tilsætter mælk, salt, peber og bullion og en ordentlig omgang persille!) og det er bare smovs!
Jeg glæder mig allerede til fredags mad...
#1132 DarkLight 15 år siden
Kartoffelsalaten:
Hak,
1 løg
1 kg kogte nedkølede kartofler
1 bundt radiser
1 bundt purløg
fyld til med
creme fraiche (brugte cirka 300 gram)
mayo
ymer for resten. (erstat evt en del af creme fraichen med dette)
Stil på køl.
#1133 Skeloboy 15 år siden
Steg pølser
Kog pasta
Fyr ketchup udover...
#1134 DarkLight 15 år siden
#1135 Skeloboy 15 år siden
#1136 DarkLight 15 år siden
#1137 Skeloboy 15 år siden
#1138 jessup 15 år siden
#1139 davenport 15 år siden
#1140 davenport 15 år siden