I foregårs fik jeg minestrone/grøntsagssuppe og i går fik jeg rester, og da jeg har masser af friske grøntsager til overs, bliver det også til minestronesuppe i dag (og rester i morgen!) :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Jeg skal have noget med Bacon, pølser, tomatsnask og pasta...:)...burde faktisk købe noget parmesan...eller UH...en pakke mozarella og smide det i ovnen...det gør jeg sgu...
Var til Odense Film Festivals afslutningsmiddag i går.
Vi var på Goma, en sushi-restaurant. Kan ikke huske alt, hvad vi fik, for det var en "det bedste fra køkkenet"-menu. Men det var noget i denne stil:
Starters(kopieret fra deres side): Beef tataki m. forårsløg & teriyaki sauce
Tun tataki m. flødeost & japansk pesto
Sizzling sashimi m. ingefær, sesam & yuzusoya
Dybstegte rejer og noget marineret kylling noget.
Sushi: Det kan jeg slet ikke huske. Der var 10 forskellige slags eller deromkring, men højdepunkterne: En gunkan med stegt foie gras (første gang, jeg smagte foie gras, og så absolut ikke sidste gang)
En med stegt ål også. Ellers var der alt muligt forskelligt lækkert.
Varm ret Lam chops i deres egen grillmarinade...for satan, det var godt. En KFC-spand med dem, ville ikke være af vejen. Hold da helt kæft, det er lamb chops, jeg vil huske...
Andebryst og oksemørbrad med grøntsager og svampe i teriyaki sauce
Dertil hvidvin og rødvin til de varme retter, som jeg ikke ved noget om...men de var gode :)
Det var anden gang, jeg var på Goma, og jeg kan kun sige: fantastisk sted!
#1321 Kruse 14 år siden
#1322 Skeloboy 14 år siden
Jeg skal have noget med Bacon, pølser, tomatsnask og pasta...:)...burde faktisk købe noget parmesan...eller UH...en pakke mozarella og smide det i ovnen...det gør jeg sgu...
#1323 Skeloboy 14 år siden
Vi var på Goma, en sushi-restaurant. Kan ikke huske alt, hvad vi fik, for det var en "det bedste fra køkkenet"-menu. Men det var noget i denne stil:
Starters(kopieret fra deres side):
Beef tataki m. forårsløg & teriyaki sauce
Tun tataki m. flødeost & japansk pesto
Sizzling sashimi m. ingefær, sesam & yuzusoya
Dybstegte rejer og noget marineret kylling noget.
Sushi:
Det kan jeg slet ikke huske. Der var 10 forskellige slags eller deromkring, men højdepunkterne:
En gunkan med stegt foie gras (første gang, jeg smagte foie gras, og så absolut ikke sidste gang)
En med stegt ål også. Ellers var der alt muligt forskelligt lækkert.
Varm ret
Lam chops i deres egen grillmarinade...for satan, det var godt. En KFC-spand med dem, ville ikke være af vejen. Hold da helt kæft, det er lamb chops, jeg vil huske...
Andebryst og oksemørbrad med grøntsager og svampe i teriyaki sauce
Dertil hvidvin og rødvin til de varme retter, som jeg ikke ved noget om...men de var gode :)
Det var anden gang, jeg var på Goma, og jeg kan kun sige: fantastisk sted!
#1324 jessup 14 år siden
#1325 MOVIE1000 14 år siden
Kartoffel suppe med krydderurter (forret)
(Et lille forsøg)
Pølselasagne (hovedret)
Hjemmelavet flødeis fra sidste uge (dessert)
Hyggemad (chips, popcorn, Sodavand, slik, kakao (Nesquick), chokolade)
Der er dømt usundt mad, fest og ballad i aften :D
#1326 chronaden 14 år siden
Gider sq ik lave mad der tager tid til kun mig alene.
#1327 MOVIE1000 14 år siden
#1328 davenport 14 år siden
Tror jeg vil lave det til de burgere vi skal ha til aften..
#1329 jessup 14 år siden
http://www.hertzmann.com/articles/2007/ail/recipes...
Det skulle kunne laves uden æggeblomme - som jo er en del af Mayonæse. Med brød eller kartoffel som jævner.
#1330 davenport 14 år siden