500 g hakket kalv og flæsk(men svinekød kan også bruge) Salt og peber 2 løg 1 dl Mælk 1 æg Evt. 2 tsk engelsk sauce Rasp/havegryn/mel,hvad du nu foretrækker...jeg plejer at bruge rasp
Rigeligt med salt i kødet, og så bland det godt indtil kødet ændrer struktur og bliver mere fast. Hak løgene meget fint, gerne riv dem og hæld dem. Masser peber og blandt godt igen 1dl mælk og 1 helt æg kommer i sammen med raspen og engelsk sauce, og det blandes sammen...voila.
Det er de helt klassiske frikadeller.
Hvis de skal være lidt frække, så smider jeg også feta, soltørret tomat og esdragon i
Det vigtige er, at der kommer rigeligt med løg i og godt med peber, og at få det rørt rigtig godt sammen
Jeg kan melde at de blev rigtig gode. Måske lige en smy for meget salt i, men ellers spot on. Må anskaffe mig noget engelsk sauce til næste gang. Denne gang fik de et skyd tabasco og et drys røget salt.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
#1331 DarkLight 14 år siden
#1332 Skeloboy 14 år siden
500 g hakket kalv og flæsk(men svinekød kan også bruge)
Salt og peber
2 løg
1 dl Mælk
1 æg
Evt. 2 tsk engelsk sauce
Rasp/havegryn/mel,hvad du nu foretrækker...jeg plejer at bruge rasp
Rigeligt med salt i kødet, og så bland det godt indtil kødet ændrer struktur og bliver mere fast.
Hak løgene meget fint, gerne riv dem og hæld dem.
Masser peber og blandt godt igen
1dl mælk og 1 helt æg kommer i sammen med raspen og engelsk sauce, og det blandes sammen...voila.
Det er de helt klassiske frikadeller.
Hvis de skal være lidt frække, så smider jeg også feta, soltørret tomat og esdragon i
Det vigtige er, at der kommer rigeligt med løg i og godt med peber, og at få det rørt rigtig godt sammen
#1333 lagoni 14 år siden
#1334 MOVIE1000 14 år siden
eller havergryn hvis det skal være de kedelige ;)
#1335 DarkLight 14 år siden
#1336 dyg 14 år siden
En ganske simpel omelet med æg, mælk, mel, Chorizo, løg, chili, cherry tomater og lidt mozzarella, drysset med lidt parmesan ost.
#1337 chronaden 14 år siden
#1338 dyg 14 år siden
#1339 DarkLight 14 år siden
#1340 MOVIE1000 14 år siden
nogen der lige kan slå det op?