Madplanen for denne uge (inkl. i dag - bare for god ordens skyld)
Mandag - Stegte ris med selleri i karry (rester fra søndag) Tirsdag - Pasta og kødsauce Onsdag - spiser ude(er i en nørdeklub hver onsdag, så det er næsten altid junk food) Torsdag - Kartoffel/porre-suppe med Bacon Fredag - Hvidkål med oksekød og spidskommen Lørdag - Brændende kærlighed med Bacon Søndag - Pasta med grøntsager i hvidvin og fløde
Jeg prøvede i går at bruge kondenseret mælk for første gang. Føj, hvor lugter det sødt og hvor ser det bare ikke lækkert ud - men de skulle bruges til 'hjemmelavet bounty' (kokosbar) og resultatet blev faktisk godt nok. Jeg skal vist bruge lidt mere af det næste gang og tror jeg vil prøve det med at temperere chokoladen rigtigt, har en ide om det kan give et lidt tykkere lag.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Lammekuvette, asparges kartofler og ovstegte blandet vinter grøntsager. Jeg fiksede en sovs op af fryseren lavet på gammeldags oksesteg, svampe vin mm.(havde desværre ikke mere lavet på lam). Lammet blev brunet og stegt færdig i ovnen helt i den kulør den skulle have. Nemt og godt.
Jeg prøvede i går at bruge kondenseret mælk for første gang. Føj, hvor lugter det sødt og hvor ser det bare ikke lækkert ud - men de skulle bruges til 'hjemmelavet bounty' (kokosbar) og resultatet blev faktisk godt nok. Jeg skal vist bruge lidt mere af det næste gang og tror jeg vil prøve det med at temperere chokoladen rigtigt, har en ide om det kan give et lidt tykkere lag.
Jeg bruger det til at lave is med. Ganske fantastisk resultat.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
#2221 davenport 11 år siden
#2222 Skeloboy 11 år siden
Lavede rigelig ris i går(som bliver stegt på en pande med lidt gurkemeje og tilsat creme fraiche) og lavede også rigelig selleri i karry.
I morgen står den på en gang kø'sovs!
#2223 knipsknips 11 år siden
#2224 Skeloboy 11 år siden
Mandag - Stegte ris med selleri i karry (rester fra søndag)
Tirsdag - Pasta og kødsauce
Onsdag - spiser ude(er i en nørdeklub hver onsdag, så det er næsten altid junk food)
Torsdag - Kartoffel/porre-suppe med Bacon
Fredag - Hvidkål med oksekød og spidskommen
Lørdag - Brændende kærlighed med Bacon
Søndag - Pasta med grøntsager i hvidvin og fløde
Ikke noget fancy, men ganske velprøvede retter :)
#2225 HelmerJ 11 år siden
Æbleflæsk i dag
#2226 lagoni 11 år siden
#2227 jessup 11 år siden
#2228 DarkLight 11 år siden
Jeg bruger det til at lave is med. Ganske fantastisk resultat.
#2229 HelmerJ 11 år siden
#2230 lagoni 11 år siden
Hvad putter du så ellers i?