Konfirmation, der bød på meget underligt mad. Det der sushi er sgu ikke lige mig, men der var kalvesteg også. Men lige en tand for sært tilbehør. De var selv lidt underlig til mode over menuen, men da selskabet de bestilte fra have 60 leveringer i dag, var det det her eller ingenting. Der var dog vin og bajer nok, og det mætter jo også.
Vi kørte så forbi Burger King på vej hjem, bare lige for (på hobbitsprog) at fylde op i hjørnerne ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Kødsovs bestod af: 2 gulerødder 1 snackpeber 1 stort løg 5 meget store svampe 1 æble (fremhævelse af smagen) 5 fed hvidløg 3 store friske tomater 1 bulliontern af hhv. grønt og okse oregano peber en masse + 500 g okse Og så en dåse tomatpure i til sidst, og noget salt.
Det fik lov til at stå og simre i 1½ time, mens jeg fik rødvin og læste LotR i køkkenet. (Min yndlingsbeskæftigelse!)
Iøvrigt smagte det udemærket.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#961 HelmerJ 15 år siden
#962 Skeloboy 15 år siden
#963 davenport 15 år siden
Der var dog vin og bajer nok, og det mætter jo også.
Vi kørte så forbi Burger King på vej hjem, bare lige for (på hobbitsprog) at fylde op i hjørnerne ;)
#964 davenport 15 år siden
Kødsovs bestod af:
2 gulerødder
1 snackpeber
1 stort løg
5 meget store svampe
1 æble (fremhævelse af smagen)
5 fed hvidløg
3 store friske tomater
1 bulliontern af hhv. grønt og okse
oregano
peber en masse
+ 500 g okse
Og så en dåse tomatpure i til sidst, og noget salt.
Det fik lov til at stå og simre i 1½ time, mens jeg fik rødvin og læste LotR i køkkenet. (Min yndlingsbeskæftigelse!)
Iøvrigt smagte det udemærket.
#965 chronaden 15 år siden
#966 jessup 15 år siden
http://www.hertzmann.com/articles/2002/sauces/inde...
I Madeira saucen burde man fint kunne bruge Portvin.
#967 jessup 15 år siden
#968 HelmerJ 15 år siden
Løgringe i øl:
Bland øl og mel til det er blandet
Dyp løg (havde desværre kun rødløg)
Steg i olie
Drys med høvlet salt og peber
Klar
Parat
Parat... Igen
Start
#969 LarsNormann2410 15 år siden