Gravatar

#61 Outbound Sith 13 år siden

#60 Fuck yeah! :)
Det bliver forhåbentlig all kinds of awesome!
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#62 Fellaheen 13 år siden

Outbound Sith (56) skrev:
Vises ikke igen på CPH PIX, men det er en forpremiere.

Hvad vil det sige? At det er en forpremiere?
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#63 Outbound Sith 13 år siden

Øh, ja... Underforstået "men det er en forpremiere, så du får chancen for at se den senere på året"...
Fox Mulder
Gravatar

#64 Fellaheen 13 år siden

Fedt! Men på hvilken måde "senere på året", jeg kan ikke umiddelbart forestilling mig en Bela Tarr-film nogensinde bliver vist i landets biografer. Er det cinemateket, PIX el. hvad?
Gravatar

#65 Outbound Sith 13 år siden

Det ved jeg ikke. Den står bare i programmet som en forpremiere. Jeg gætter på Grand.
Fox Mulder
Gravatar

#66 Outbound Sith 13 år siden

Kid Icarus (USA)

Det her er faktisk en dokumentarfilm, men den bliver vist på festivalen, fordi flere af de medvirkende også dukker op i "Littlerock", som jeg skal se i næste uge.

Filmen handler om Leigh, som går på et film-kursus på junior college. Leigh er selve legemliggørelsen af et overambitiøst, prætentiøst røvhul. Manuskriptet til den film, han vil lave og som ender med at være episke 12 minutter lang, indeholder både voldtægt, mord og flere forskellige former for narko, selvom han ingen personlige erfaringer har med nogen af delene. Deltagerne på filmholdet flygter fra den synkende skude, inden den overhovedet er kommet på vandet, og Leigh hundser følelseskoldt rundt med de frivillige, som bare gerne vil hjælpe ham.

Derudover er der en masse sidehistorier med spirende (omend ret ensidig) kærlighed på settet og gentagne problemer med lyden, eller er det lydmanden?

Det er en meget interessant proces og følge, og jeg kan varmt anbefale filmen til alle, der har lavet eller gerne vil lave film.

4/6

Vises igen d. 28/4 kl. 17 i Husets Biograf.

Den visning jeg var til, var en verdenspremiere! Inden da har kun instruktøren og Leigh selv set filmen - selvom den er tre år gammel. Så den er nok umulig at opdrive i lang tid fremover efter CPH PIX.
Fox Mulder
Gravatar

#67 Fellaheen 13 år siden

Hvis jeg må svare mere generelt på #56 så tror jeg du skal se en Tarr-film først æstetisk, dernæst handlingsmæssigt. Han ER en charlatan, men hans sene film er, bare på et visuelt plan, virkelig gode eller mesterværker. Film som Satantango og Damnation er dog meget mere end deres billeder. Werckmeister Harmonies var patetisk, men fortjener i hvert fald 4/6 for sin billedside.

#65 ok

Gravatar

#68 Outbound Sith 13 år siden

Gladiatorerne (Sverige, fra 1969!)

En lavbudget, koldkrigs science fiction film fra et neutralt land. Det lyder ikke vildt interessant, og det er det faktisk heller ikke... Læs referat af filmen her.

Der er ikke rigtigt nogen spænding i filmen, selvom ideen på papiret er... semi-lovende. Alle parter i handlingen er portrætteret med ironi grænsende til sarkasme (det gælder også svenskerne selv), men samtidig bliver alle klichéerne om de forskellige landes befolkning hevet frem, og det klæder ikke ligefrem manuskriptet, som i forvejen er svært at identificerer sig med.

Filmens eneste eksistensberettigelse er som en historisk dokumentation for, hvordan man lavede samfundskritiske film dengang.

2/6

Vises ikke igen. Godt det samme...
Fox Mulder
Gravatar

#69 Highland Park 13 år siden

Outbound Sith (58) skrev:
... som overspilles helt ulideligt!
Det synes jeg nu ikke. Karakterens hyperaktive, udadvendte og mildest talt påtrængende adfærd var blot en maske, som med tiltagende hyppighed blev flået af og derved afslørede et formørket, dybt traumatiseret og sygt sind. Desværre kørte fortællingen af sporet i tredje akt, der mest af alt fremstod klodset og utroværdig; væk var den psykologiske dybde til fordel for en opvisning i galskab og umotiverede absurditeter.

Outbound Sith (58) skrev:
Jeg udvandrede fra filmen, da det første lig var blevet parteret og brændt, så jeg skal ikke kunne sige, om filmen i bund og grund er en komedie, en horror-film eller et familie-drama...
Lidt af hvert hvilket er ret typisk for Sion Sono.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#70 Outbound Sith 13 år siden

Highland Park (69) skrev:
Desværre kørte fortællingen af sporet i tredje akt

Så er jeg glad for, at jeg smuttede i midten af anden akt! ;)
Fox Mulder

Skriv ny kommentar: